در این مطلب از سایت قصد دارم چک لیست ۱۲ تایی تکنیک های مطالعه درس شیمی حرف آخر را به شما بگویم. اگر نکات زیر را برای مطاله درس شیمی بکار ببرید من به شما قول میدهم که یکی از بهترین نتایج را خواهید گرفت.

1- شیمی یک درس اختصاصی است نه عمومی

به یاد داشته باشيد که مطالعه شیمی شبیه مطالعه دروس عمومی نظیر ادبیات و تاریخ نیست. می توانید امتحان کنید 10 صفحه از یک کتاب ادبیات را که تاکنون مطالعه نکردید شروع به خواندن کنید و زمان بگیرید. سپس همین کار را برای مطالعه درس شیمی انجام دهید. درنهایت یک آزمون از خود بگیرید. در انتها نمره آزمون 2 درس را با زمان مطالعه دو درس باهم مقایسه کنید. بنابراین متن مربوط به درس شیمی پیچیده تر از دروس عمومی و حصرفا حفظیاتی می باشد. درس شیمی فرمول‌ها، نمودارها، تصاوير و مفاهيم مشکل را دربردارد. با دقت بیشتر مطالعه درس شیمی را انجام دهید.

2- قدرت درک مطلب و مطالعه درس شیمی را بهتر کنید

میتوانید تکالیف درسی شیمی را دسته بندی کرده و به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و سپس هر بخش را زودتر مسلط شوید. مثلا یک بخش 12 صفحه ای را به 6 قسمت 2 صفحه ای تقسیم کنید و مطالعه کنید.

3- در مطالعه درس شیمی فعال باشید و مطالعه فعال داشته باشید

مدام روشهای یادگیری متنوع برای خواندن درس شیمی را امتحان کنید و به فکر ایده ها و راه های بهتر برای یادگیری و مطالعه کتاب شیمی باشید تا بتوانید بهترین روش مطالعه درس شیمی را فرا بگیرید. اگر کار و یا رفتاری ذهن شما را در مطالعه درس شیمی غیر فعال می کند از ان دوری کنید. مثلا از مارکر و ماژیک های رنگی برای مشخص کردن نکات مهم استفاده کنید. روش بهتر برای بولد کردن نکات مهم کتاب درسی استفاده از یک پرانتز باز و بسته با خودکار آبی است. روش بهتر از این استفاده از خلاصه نویسی و دفترچه یادداشت است.

 

مطالعه درس شیمی با چک لیست 12 تایی تکنیک های حرف آخر

 

4- حاشیه نویسی کتاب را بعد از مطالعه درس شیمی با درک مفاهیم و خلاقیت و فکر خودتان انجام دهید.

بعضی وقت ها مکن است که بخواهید در حاشیه کتاب درس شیمی یا هر درس دیگر یک نکته یا مطلبی بنویسید. به کمک فکر خودتان و آنچه که درک میکنید این کار را انجام دهید تا قدرت نوشتار مفاهیم یادگرفته شما بالا برود حتی بعد ها می توانید همانند من ( addme4 ) که برای حرف اخر مطلب می نویسم نویسندگی هم کنید.

5- هنگام مطالعه درس شیمی سوالات ذهنی تان را یادداشت کنید

وقتی در حال مطالعه کتاب شیمی یا هردرس دیگری هستید ممکن است برایتان یکسری سوال پیش بیاد که دران لحظه از جواب ان خیلی مطلع نباشیدابتدا قبل از آنکه سوالات را فراموش کنید همه را در یک کاغذ و یا دفترچه یادداشت بنویسید و سپس در مرحله بعد حتما به دنبال جوابهایشان باشید و به جواب برسید. مطمعن باشید جواب این سوالات هرگز از یاد شما نخواهد رفت. نگذارید این سوالات به شب قبل امتحان بکشد حتما پاسخ شان را بیابید مثلا از معلم بپرسید.

6- مطالعه دفترچه یادداشت شیمی را فراموش نکنید.

فقط خلاصه نویسی نکنید بعد از خواندن درس شیمی و خلاصه نویسی به هر روشی و در هر کجا انها را بخوانید بارها و بارها تا کاملا یاد بگیرید.

چک لیست ۱۲ تایی تکنیک های مطالعه درس شیمی حرف آخر

7- بهترین زمان مطالعه درس شیمی و یادداشت برداری بعد از کلاس است

سعی کنید حداکثر 2 ساعت بعد از اتمام کلاس درسی اقدام به مرور و یادداشت برداری و مطالعه درس شیمی کنید. یا اینکه میتوانید اگر شیفت صبح هستید عصر وقت بگذارید و اگر شیفت عصر هستید شب وقت بگذارید و کتاب شیمی را مطالعه و یادداشت برداری کنید. این زمان بهترین موقع برای یادگیری نکات و مفاهیمی است که سرکلاس یادگرفته اید. همچنین بهترین موقع جهت کشف نکات جدید درسی است. می توانید مطالبی را که سرکلاس ناقص یاد گرفته اید تکمیل کنید و انچه را که یاد گرفته اید تضمین کنید. مفاهیم خود را با کتاب درسی مقایسه کنید.

8- برای امتحان درس شیمی برنامه ریزی داشته باشید.

وقت مناسبی را برای آمادگی امتحان درنظر بگیرید چند مساله حل شده با جواب و نمونه سوال تهیه کنید و مطالعه کنید. با استفاده از مسائل حل شده موارد مشابه را بررسی و حل کنید. برای حل هر مساله روش مناسبی را طراحی کنید. در صورت نياز معادله يا فرمول مربوط به مسائل را از کتاب درسي خود پيدا کنيد.

9- برای جواب دادن به سوالات درس شیمی اعتماد به نفس داشته باشید

زمان پاسخ به سؤالات و مسئله ها به خود اطمينان دهيد که شما قادر به پاسخگویی به سوالات هستید. از خودتان سوال کنید اين مسئله جزء کدام سوالاتی است که قبلاً حل کرده ايد ؟ در ذهن خود مسائلي را بخاطر آوريد که قبلاً در سؤالات کتاب به آن ها پاسخ داده ايد.

چک لیست ۱۲ تایی تکنیک های مطالعه درس شیمی حرف آخر

10- یک دوست مطالعتی برای مطالعه درس شیمی برای خودتان انتخاب کنید.

ازبین همکلاسی ها سعی کنید یک نفر را برای مطالعه مشترک برگزینید. سعی کنید هر هفته لااقل يکبار درس ها را با يکديگر مرور کنيد مفاهیم درسی را با انچه که درک کرده اید برای هم شرح دهید.از يکديگر امتحان بگيريد و مطالب را با صداي بلند براي هم توضيح دهيد.

11- حل تمرين ها و شرح مسائل را با صداي بلند انجام دهيد

تصور کنيد که شيمي را به شخص ديگري درس مي دهيد ، اين روش ،مفاهيم را در حافظه ي بلند مدت قرار مي دهد.

12- سوالات امتحانی را مرور کنید

بعد از هر امتحان درسی که میدهید حتی اگر امتحان آزمایشی دادید یک زمان مناسبي را براي مرور سؤالات امتحانی در نظر بگيريد و به رفع اشکالات خود بپردازيد. برای برنامه ریزی و مشاوره بیشتر می توانید با مشاوران حرف اخر تماس بگیرید . زمان را از دست ندهید زمان برای کنکور مهمترین است.

تکنیک مطالعه شیمی, درس شیمی, شیمی, مطالعه درس شیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.