آخرین اطلاعات در مورد کنکور تجربی ۱۴۰۳

بدون دیدگاه

یکی از محبوب‌ترین گروه‌های آموزشی در کنکور سراسری، گروه تجربی است. اکثر داوطلبان در گروه تجربی به دنبال قبولی در رشته‌های پزشکی و کسب یک درآمد بالا هستند. قبولی در کنکور سراسری و یک رشته مناسب نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه صحیح دروس است. بنابراین داوطلبان باید به خوبی از تمامی شرایط کنکور مطلع باشند و با توجه به این شرایط به سراغ کنکور سراسری بروند. کنکور سراسری پیش روی داوطلبان در حال حاضر، کنکور تجربی ۱۴۰۳ است. شرایط کنکور تجربی ۱۴۰۳ در مقایسه با کنکور سال اخیر با تغییرات اندکی روبه‌رو شده است که داوطلبان باید از آن مطلع باشند.

قبل از هر موضوعی به این نکته اشاره کنیم که کنکور تجربی در دو نوبت برگزار می‌شود. داوطلبان گروه تجربی باید در اردیبهشت و تیر ماه به سراغ آزمون کنکور بروند و به سوالات دروس تخصصی به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. برگزاری کنکور در دو نوبت مختلف به داوطلبان این شانس را می‌دهد تا آن‌ها بهترین نتایج را در کنکور سراسری به دست آورند. این بدین معنی است که داوطلبان در کنکور سراسری استرس کمتری خواهند داشت، زیرا آن‌ها دو بار در یک سال امکان شرکت در کنکور سراسری را دارند.

داوطلبان گروه تجربی در کنکور سراسری تنها 180 دقیقه زمان دارند تا به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. 3 ساعت سرنوشت‌ساز در اختیار داوطلبان گروه تجربی قرار می‌گیرد تا آن‌ها به بهترین شکل ممکن به سوالات دروس تخصصی در کنکور پاسخ دهند. داوطلبان گروه تجربی باید به یک نکته مهم توجه داشته باشند. آن‌ها باید برای هر دو نوبت کنکور سراسری به صورت مجزا در زمان‌های مشخص، ثبت‌نام کنند.

تیم محتوای حرف آخر در این مطلب به سراغ بررسی تمامی جزئیات و تغییرات کنکور تجربی 1403 می‌رود و اطلاعات کاملی را در مورد این کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

 

کنکور تجربی 1403

 

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

بودجه بندی کنکور 1403 تجربی, ریاضی, انسانی, هنر و زبان های خارجه

 

تغییرات کنکور ۱۴۰۳ 

بدون شک یکی از مهم‌ترین اتفاقات کنکور سراسری در چند سال اخیر تغییرات اساسی کنکور است. کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در مقایسه با کنکور سال‌های اخیر با تفاوت‌های زیادی روبه‌رو شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور، حذف دروس عمومی از کنکور است. داوطلبان گروه تجربی و داوطلبان سایر گروه‌های آزمایشی در کنکور سراسری به سوالات دروس عمومی پاسخ نمی‌دهند. داوطلبان تنها باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. البته به این نکته توجه داشته باشید که دروس عمومی تنها از کنکور سراسری حذف می‌شوند. داوطلبان باید دروس عمومی را برای امتحانات نهایی و بهبود سوابق تحصیلی خود به بهترین شکل ممکن مطالعه کنند.

دومین تغییر کنکور در سال 1403 که به یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور تبدیل شده، تاثیر قطعی معدل بر روی رتبه کنکور است. تاثیر معدل بر روی کنکور به صورت قطعی و به صورت 50 درصدی محاسبه می‌شود. این بدین معنی است که نمره نهایی داوطلبان در کنکور سراسری بر اساس رتبه کنکور و تاثیر معدل امتحانات نهایی آن‌هاست.

یکی دیگر از تغییرات کنکور سراسری به زمان برگزاری این آزمون مربوط می‌شود. کنکور سراسری تجربی در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار می‌شود. این بدین معنی است که داوطلبان دو بار در یک سال شانس شرکت در کنکور را دارند. برگزاری کنکور در دو نوبت مختلف، استرس داوطلبان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به سراغ بررسی تغییرات کنکور 1403 برویم باید به حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری، تغییر تعداد سوالات و تغییر مدت زمان پاسخگویی به سوالات نیز اشاره کنیم. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که ضرایب دروس تخصصی نیز در کنکور سراسری با تغییراتی روبه‌رو شده‌اند که در ادامه مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

 

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مورد کنکور ۱۴۰۳ به ذهن داوطلبان می‌آید، تاثیر معدل است. تاثیر معدل در کنکور 1403 چگونه است؟ در آخرین اطلاعاتی که در تاریخ 4 مهر 1402 منتشر شده است، تاثیر معدل در کنکور سراسری به صورت قطعی و 50 درصدی محاسبه می‌شود. این بدین معنی است که معدل امتحانات نهایی در پایه دوازدهم به صورت قطعی و 50 درصدی بر روی رتبه نهایی داوطلبان تاثیرگذار است.

تاثیر معدل در کنکور سراسری بر اساس نمرات دروس عمومی و تخصصی امتحانات نهایی دوازدهم محاسبه می‌شود. با توجه به این شرایط داوطلبان باید اهمیت زیادی به دروس تخصصی و عمومی در امتحانات نهایی بدهند. نمرات امتحانات نهایی به راحتی امکان تغییر رتبه کنکور داوطلبان را دارند. بنابراین داوطلبان باید به بهترین شکل ممکن برای امتحانات نهایی آماده شوند.

 

تمامی داوطلبان و دانش‌آموزان با دیپلم ریاضی و انسانی امکان شرکت در کنکور تجربی را دارند.

زمان ثبت نام کنکور تجربی ۱۴۰۳ 

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم، کنکور سراسری در سال ۱۴۰۳در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار می‌شود. داوطلبان و دانش‌آموزان گروه تجربی باید برای شرکت در کنکور سراسری در زمان‌های مشخصی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و برای کنکور ثبت‌نام نمایند. تاریخ ثبت‌نام کنکور برای هر دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه متفاوت است و داوطلبان باید در بازه‌های زمانی متفاوتی به سراغ ثبت‌نام بروند.

تاریخ ثبت‌نام کنکور برای نوبت اول اردیبهشت سال 1403 برای داوطلبان گروه تجربی در تاریخ 21 الی 27 آبان 1402 است. تاریخ ثبت‌نام کنکور برای نوبت دوم گروه تجربی در تیر ماه نیز در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت است. داوطلبان باید در تاریخ‌های مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و برای کنکور سراسری در هر نوبت ثبت‌نام نمایند. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌نام برای هر دو نوبت کنکور به صورت مجزا است.

 

تاریخ کنکور تجربی ۱۴۰۳

یکی از سوالات داوطلبان گروه تجربی در مورد کنکور سراسری به تاریخ کنکور مربوط می‌شود. کنکور تجربی ۱۴۰۳ در چه تاریخی برگزار می‌شود؟ همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم داوطلبان گروه تجربی باید در دو نوبت در کنکور سراسری شرکت کنند. نوبت اول کنکور تجربی در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت سال 1403 برگزار می‌شود. نوبت دوم کنکور تجربی نیز در تاریخ 7 و 8 تیر ماه است.

 

تاریخ برگزاری کنکور تجربی 1403

 

 

دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ 

داوطلبان گروه تجربی که به دنبال قبولی در بهترین رشته‌های تجربی هستند باید تمامی دروس را به بهترین شکل مطالعه کنند. دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند. بنابراین داوطلبان در کنکور تجربی باید تنها به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. داوطلبان باید تمامی دروس تخصصی را با دقت زیادی مطالعه کنند، زیرا درصدهای این دروس رتبه داوطلبان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با توجه به این شرایط دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ به صورت زیر هستند:

  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • فیزیک
  • شیمی
  • ریاضی

 

کنکور تجربی ۱۴۰۲

 

ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ 

داوطلبان گروه تجربی باید در کنکور سراسری به سوالات پنج درس تخصصی پاسخ دهند. همانطور که می‌دانید زیرگروه‌ها از کنکور سراسری حذف شده‌اند. همین موضوع نیز موجب می‌شود که همه رشته‌ها در یک گروه قرار بگیرند و ضریب مشخصی داشته باشند. این بدین معنی است که ضرایب دروس کنکور تجربی با توجه به رشته‌ها تغییری نمی‌کنند و هر درس تخصصی برای تمامی رشته‌ها ضریب یکسانی دارند.

مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور تجربی درس زیست شناسی است. درس زیست شناسی در کنکور تجربی دارای ضریب 12 است و نقش بسیار مهمی در رتبه نهایی داوطلبان دارد. داوطلبان در بخش زیر می‌توانند ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی را مطالعه کنند و با توجه به ضریب هر درس برای کنکور تجربی آماده شوند:

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور تجربی

 

تعداد سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۳

داوطلبان گروه تجربی باید در کنکور سراسری به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. کنکور تجربی ۱۴۰۳ شامل پنج درس تخصصی زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی و زمین شناسی است. داوطلبان در کنکور تجربی با سه دفترچه تخصصی روبه‌رو هستند. هر دفترچه تخصصی دارای دروس تخصصی مشخصی است.

دفترچه شماره یک تنها شامل درس تخصصی زیست شناسی است. داوطلبان باید در این دفترچه به 45 سوال درس زیست شناسی پاسخ دهند. داوطلبان باید به سوالات درس زیست شناسی در مدت زمان 45 دقیقه پاسخ دهند. به عبارت دیگر داوطلبان تنها 60 ثانیه زمان دارند تا به سوالات درس زیست شناسی در کنکور پاسخ دهند. سوالات درس شیمی از سوال 1 الی 45 در دفترچه اول قرار دارند.

دومین دفترچه کنکور تجربی شامل دو درس تخصصی فیزیک و شیمی است. تعداد سوالات درس فیزیک، 30 سوال است و داوطلبان تنها 40 دقیقه زمان دارند تا به سوالات درس فیزیک پاسخ دهند. سوالات درس فیزیک از شماره 46 الی 75 در دفترچه تخصصی قرار دارند. سومین درس کنکور تجربی و دومین درس دفترچه شماره دو، درس شیمی است. داوطلبان باید در کنکور تجربی به 35 سوال درس شیمی در مدت زمان 35 دقیقه پاسخ دهند. سوالات درس شیمی از شماره 76 الی 110 در دفترچه قرار دارند. بنابراین داوطلبان در دفترچه شماره دو باید به 65 سوال در مدت زمان 75 دقیقه پاسخ دهند.

سومین دفترچه تخصصی در کنکور تجربی شامل دروس ریاضی و زمین شناسی است. درس ریاضی در کنکور تجربی 30 سوال دارد و داوطلبان باید از سوال 111 تا سوال 140 به سوالات ریاضی پاسخ دهند. درس آخر کنکور تجربی درس زمین شناسی است و داوطلبان باید به 15 سوال این درس از سوال 141 الی 155 پاسخ دهند. داوطلبان 60 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

 

کنکور تجربی

 

 

رشته‌های گروه تجربی در کنکور ۱۴۰۳

رشته‌های کنکور تجربی در کنکور سال‌های اخیر به زیرگروه‌های مختلفی تقسیم می‌شد. اما این شرایط در حال حاضر صدق نمی‌کند و زیرگروه‌ها از کنکور سراسری حذف شده‌اند. با توجه به این شرایط تمامی رشته‌های کنکور تجربی ۱۴۰۳ در یک گروه قرار دارند و تمامی رشته‌ها دارای ضرایب تخصصی یکسانی هستند. شما می‌توانید در بخش زیر با رشته‌های گروه تجربی در کنکور ۱۴۰۳ بیشتر آشنا شوید:

مقطع دکتری

 

دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دکتری عمومی پزشکی دکتری عمومی دندانپزشکی
دکتری عمومی داروسازی دکترای عمومی دامپزشکی

 

مقطع کارشناسی ارشد پیوسته

 

کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی

 

مقطع کارشناسی

 

آموزش زیست شناسی (ویژه دانشگاه فرهنگیان) آموزش کار و فناوری (ویژه دانشگاه فرهنگیان) آموزش علوم تجربی (ویژه دانشگاه فرهنگیان) ادیان و مذاهب
آموزش شیمی (ویژه دانشگاه فرهنگیان) آموزش ابتدایی (ویژه دانشگاه فرهنگیان) آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه (ویژه دانشگاه فرهنگیان) آموزش تربیت بدنی (ویژه دانشگاه فرهنگیان)
اعضای مصنوعی و وسایل کمکی اقیانوس شناسی اقتصاد امنیت اقتصادی
بهداشت مدارس امنیت بین‌الملل بهداشت عمومی امنیت نرم
بهداشت و بازرسی گوشت امنیت اطلاعات بهداشت مواد غذایی بینایی سنجی
تکنولوژی اتاق عمل پژوهشگری امنیت بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها تربیت مروج سیاسی
تکنولوژی پرتوشناسی تکنولوژی پرتودرمانی زبان و ادبیات عربی تکنولوژی پزشکی هسته‌ای
حفاظت اطلاعات روان شناسی حسابداری زمین شناسی
زیست شناسی جانوری تاریخ اسلام زیست شناسی سلولی و مولکولی زیست شناسی دریا
زیست فناوری زیست شناسی گیاهی پرستاری ساخت پروتزهای دندانی
شیعه شناسی علم اطلاعات و دانش شناسی شنوایی شناسی شیمی کاربردی
علوم تربیتی ضد تروریسم علوم حدیث علوم و مهندسی جنگل
علوم و صنایع غذایی علوم آزمایشگاهی شیمی محض علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
علوم تغذیه علوم و مهندسی باغبانی علوم فنی امنیت علوم و مهندسی خاک
علوم و مهندسی شیلات علوم و صنایع غذایی گرایش کنترل کیفی و بهداشتی علوم و مهندسی محیط زیست علوم و مهندسی صنایع غذایی
فقه شافعی علوم ورزشی فقه و حقوق امامی فقه و حقوق اسلامی
فلسفه و حکمت اسلامی فقه و حقوق حنفی فقه و مبانی حقوق اسلامی فقه و حقوق شافعی
فلسفه و کلام اسلامی فلسفه و عرفان اسلامی فناوری اطلاعات و ارتباطات فناوری اطلاعات سلامت
مدیریت اطلاعات و ارتباطات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی مدیریت امور بانکی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
گفتار درمانی فیزیوتراپی کاردرمانی گردشگری
مدیریت بازرگانی مامایی مددکار اجتماعی مدیریت امور گمرکی
مدیریت بیمه اکو مدیریت بیمه مدیریت فرهنگی و هنری مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
مدیریت کسب و کار مدیریت صنعتی مدیریت دولتی مدیریت مالی
مربیگری عقیدتی مدیریت و بازرگانی دریایی معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات معارف اسلامی
معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و تاریخ
معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی و علوم قرآنی مهندسی بهداشت محیط معارف اسلامی و مدیریت
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار مهندسی اقتصاد کشاورزی مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
مهندسی طبیعت مهندسی صنایع مبلمان مهندسی صنایع چوب و فرآورده‌های سلولزی مهندسی علوم دامی
مهندسی فضای سبز مهندسی گیاه پزشکی هوشبری میکروبیولوژی

 

مقطع کاردانی

 

امور دولتی امور بانکی اتاق عمل امور فرهنگی
بهداشت عمومی (گرایش‌های بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری‌ها) امور زراعی و باغی تکنولوژی تولیدات باغی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر تربیت مبلغ قرآن کریم
بهداشت محیط امور مالی و مالیاتی بهداشت حرفه‌ای بیمه
تکنسین پروتزهای دندانی تربیت معلم قرآن کریم تکنولوژی پرتودرمانی تکنسین سلامت دهان
تکنولوژی تولیدات گیاهی تکنولوژی تولیدات دامی تکنولوژی رادیولوژی دهان، فک و صورت تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
تکنولوژی مواد غذایی تولید و فرآوری خرما حرفه‌ای گردشگری خدمات اداری
صنایع غذایی دامپزشکی حسابداری شیمی آزمایشگاهی
مدارک پزشکی مامایی علوم آزمایشگاهی هتلداری
مدیریت بازرگانی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی هوشبری مدیریت صنعتی کاربردی

دروس عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۳

داوطلبان گروه تجربی نیز مانند سایر داوطلبان گروه‌های آموزشی باید با توجه به آخرین تغییرات کنکور 1403 برای آزمون آماده شوند. دروس عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۳ کدام دروس هستند؟ مهم‌ترین نکته‌ای که داوطلبان باید در مورد کنکور ۱۴۰۳ بدانند، حذف دروس عمومی از کنکور است. بنابراین داوطلبان در کنکور تجربی به سوالات دروس عمومی پاسخ نمی‌دهند. داوطلبان باید به سوالات پنج درس تخصصی در کنکور تجربی پاسخ دهند.

با توجه به تغییرات کنکور 1403، دروس عمومی تنها بر روی سوابق تحصیلی تاثیرگذار هستند. این بدین معنی است که داوطلبان باید دروس عمومی را برای امتحانات نهایی به بهترین شکل ممکن مطالعه کنند. دروس ادبیات فارسی، دین و زندگی، عربی و زبان انگلیسی تنها از دفترچه سوالات کنکور حذف می‌شوند. اما داوطلبان این دروس را برای بهبود سوابق تحصیلی خود مطالعه می‌کنند.

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ برای دو نوبت اردیبهشت و تیر چه منابعی هستند؟ داوطلبان باید برای کنکور 1403 چه منابعی را مطالعه کنند؟ اول از همه باید به این موضوع اشاره کنیم که منابع کنکور تجربی برای هر دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه یکسان هستند. این بدین معنی است که داوطلبان باید برای کنکور تجربی در هر دو نوبت تمامی مفاهیم کتاب درسی را از اول تا آخر مطالعه کنند.

داوطلبان گروه تجربی باید در کنکور سراسری 1403 به سوالات دروس تخصصی زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی پاسخ دهند. تیم محتوای حرف آخر در بخش زیر منابع کنکور تجربی برای پنج درس تخصصی را جمع‌آوری کرده است تا داوطلبان تنها این کتاب‌های درسی را به عنوان منبع اصلی برای کنکور سراسری مطالعه کنند:

زمین شناسی

 

منابع کنکور تجربی 1403

 

ریاضیات

 

منابع کنکور تجربی 1403

 

زیست شناسی

 

فیزیک 

 

منابع کنکور تجربی

شیمی

 

منابع کنکور تجربی

 

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳

داوطلبان گروه تجربی باید در کنکور سراسری به یک نکته مهم توجه داشته باشند. برخی از فصل‌ها یا مباحث در کنکور تجربی حذف شده‌اند و داوطلبان باید آن‌ها را به عنوان حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ بشناسند. ما در بخش زیر حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ را برای پنج درس تخصصی زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی بررسی می‌کنیم تا داوطلبان بر اساس این حذفیات دروس مختلف را مطالعه کنند:

فیزیک

حذفیات فیزیک 1 پایه دهم

 

حذفیات فیزیک پایه دهم

 

حذفیات فیزیک 2 پایه یازدهم

 

حذفیات فیزیک پایه یازدهم

 

حذفیات فیزیک 3 پایه دوازدهم

 

حذفیات فیزیک 3 پایه دوازدهم

 

شیمی

حذفیات شیمی 1 پایه دهم

 

 

حذفیات شیمی 2 پایه یازدهم

 

حذفیات شیمی پایه یازدهم

 

حذفیات شیمی 3 پایه دوازدهم

 

حذفیات شیمی 3 پایه دوازدهم

 

زیست شناسی

حذفیات زیست شناسی 1 پایه دهم

 

حذفیات زیست شناسی 1 پایه دهم

 

حذفیات زیست شناسی 2 پایه یازدهم

 

حذفیات زیست شناسی 2 پایه یازدهم

 

حذفیات زیست شناسی 3 پایه دوازدهم

 

حذفیات زیست شناسی 3 پایه دوازدهم

 

زمین شناسی

 

حذفیات زمین شناسی

 

ریاضی

 

حذفیات کنکور تجربی 1403

 

 

بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان قبل از هر کاری باید برای کنکور انجام دهند، مطالعه بودجه بندی کنکور است. مطالعه بودجه بندی کنکور تجربی 1403 مانند یک برگ برنده برای داوطلبان گروه تجربی است. اگر می‌خواهید یک رتبه مناسب در کنکور سراسری داشته باشید هنگام مطالعه دروس تخصصی به سراغ مطالعه بودجه بندی نیز بروید. داوطلبان با مطالعه بودجه بندی کنکور تجربی 1403 می‌توانند با مفاهیم تست خیز و آسان هر درسی آشنا شوند. این موضوع موجب می‌شود تا داوطلبان زمان مطالعه خود را به بهترین شکل ممکن زمان‌بندی کنند. شما می‌توانید در بخش زیر با بودجه بندی کنکور تجربی 1403 بیشتر آشنا شوید:

بودجه بندی درس زمین شناسی

  • آفرینش کیهان و تکوین: 4 سوال
  • منابع آب و خاک: 2 سوال
  • منابع معدنی، زیربنای تمدن: 2 سوال
  • سازه‌های مهندسی: 2 سوال
  • زمین شناسی و سلامت: 2 سوال
  • پویایی زمین: 2 سوال
  • زمین شناسی ایران: 1 سوال

بودجه بندی درس فیزیک

  • حرکت بر خط راست: 3 سوال
  • دینامیک: 3 سوال
  • نوسان و موج: 4 سوال
  • آشنایی با فیزیک اتمی و هسته‌ای: 3 سوال
  • الکتریسیته ساکن: 3 سوال
  • جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم: 3 سوال
  • مغناطیس و القای الکترومغناطیسی: 3 سوال
  • فیزیک و اندازه‌گیری: 1 سوال
  • کار، انرژی و توان: 2 سوال
  • ویژگی‌های فیزیکی مواد: 2 سوال
  • دما و گرما: 3 سوال

بودجه بندی درس شیمی

  • کیهان زادگاه الفبای هستی: 5 سوال
  • ردپای گازها در زندگی: 5 سوال
  • آب، آهنگ زندگی : 2 سوال
  • قدر هدایای زمینی را بدانیم: 1 سوال
  • در پی غذای سالم : 2 سوال
  • پوشاک، نیازی پایان ناپذیر: 4 سوال
  • مولکول‌ها در خدمت تندرستی: 4 سوال
  • آسایش و رفاه در سایه شیمی: 4 سوال
  • شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری: 3 سوال
  • شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر: 1 سوال
  • سوالات ترکیبی: 4 سوال

بودجه بندی درس ریاضی

  • مشتق: 4 سوال
  • کاربرد مشتق: 3 سوال
  • حد و پیوستگی: 4 سوال
  • تابع: 2 سوال
  • معادله و نامعادله: 3 سوال
  • احتمال: 3 سوال
  • مثلثات: 4 سوال
  • لگاریتم و توابع نمایی: 1 سوال
  • هندسه مختصاتی: 3 سوال
  • مقاطع مخروطی: 1 سوال
  • توان‌های گویا: 1 سوال
  • مجموعه، الگو و دنباله: 1 سوال

بودجه بندی درس زیست شناسی

  • گوارش و جذب مواد: 2 سوال
  • گردش مواد در بدن: 4 سوال
  • تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد: 1 سوال
  • تنظیم عصبی: 1 سوال
  • حواس: 1 سوال
  • دستگاه حرکتی: 2 سوال
  • تنظیم شیمیایی: 1 سوال
  • ایمنی: 2 سوال
  • تولید مثل: 3 سوال
  • مولکول‌های اطلاعاتی: 2 سوال
  • جریان اطلاعات در یاخته‌ها: 3 سوال
  • انتقال اطلاعات نسل‌ها: 5 سوال
  • تغییر در اطلاعات وراثتی: 2 سوال
  • از ماده به انرژی: 2 سوال
  • از انرژی به ماده: 3 سوال
  • فناوری‌های نوین زیستی: 1 سوال
  • رفتارهای جانوران: 1 سوال
  • ترکیبی: 9 سوال

 

مراحل ثبت نام در کنکور تجربی سال ۱۴۰۳

داوطلبان گروه تجربی در بازه‌های زمانی که در قسمت بالا مشخص شده است به راحتی می‌توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و برای نوبت اول و دوم کنکور ثبت‌نام کنند. مراحل ثبت‌نام کنکور تجربی 1403 در سایت سنجش به صورت زیر است:

1) به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید

داوطلبان برای ثبت‌نام در کنکور تجربی باید در اولین قدم به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. ثبت‌نام به صورت اینترنتی و غیر حضوری است و داوطلبان تنها از این طریق می‌توانند در کنکور تجربی 1403 ثبت‌نام کنند. داوطلبان برای ثبت‌نام در نوبت اول و دوم باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و از منو سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنند.

2) از منو سمت راست خرید سریال ثبت‌نام را انتخاب کنید

دومین مرحله پس از انتخاب گزینه سراسری، انتخاب قسمت خرید سریال ثبت‌نام از منو سمت راست است. داوطلبان در این مرحله با توجه به نوع گروه آزمایشی خود یعنی گروه تجربی باید به سراغ خرید سریال ثبت‌نام بروند. آن‌ها پس از انتخاب نوع گروه آزمایشی خود باید گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنند. اگر داوطلبی تمایل به شرکت در رشته‌های دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور را نیز داشته باشد باید یک سریال مخصوص برای این رشته‌ها نیز خریداری کند.

3) اطلاعات خرید خود را تکمیل کنید

داوطلبان پس از انتخاب و تایید سریال ثبت‌نام وارد مرحله خرید می‌شوند. آن‌ها باید در این قسمت مشخصات خود را مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و … را تکمیل کنند. داوطلبان پس از تایید اطلاعات وارد صفحه بعدی می‌شوند. سامانه خرید در این بخش مشخصات شما را در اختیارتان قرار می‌دهد تا شما از صحت اطلاعات خود اطمینان کافی داشته باشید. داوطلبان در مرحله بعد پس از تایید اطلاعات وارد مرحله پرداخت آنلاین می‌شوند و اطلاعات کارت خود را وارد می‌کنند.

4) برای تکمیل روند ثبت‌نام به صفحه اول مراجعه کنید

داوطلبان پس از خرید نهایی باید دوباره به صفحه اول سایت مراجعه کنند. آن‌ها باید از منو سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنند. داوطلبان در این صفحه باید در پایین کادر گزینه تایید و ادامه – گام بعدی را انتخاب کنند. آن‌ها در این مرحله سریال ثبت‌نام و شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد می‌کنند. داوطلبان در مراحل بعدی باید به سراغ بارگذاری فایل عکس پرسنلی و پر کردن اینترنتی فرم تقاضانامه بروند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور تجربی ۱۴۰۳

داوطلبانی که به دنبال ثبت‌نام در کنکور تجربی در سال 1403 هستند باید مدارک لازم برای ثبت‌نام در کنکور را در دست داشته باشند. سایت سنجش برای ثبت‌نام داوطلبان به مدارک مختلفی نیاز دارد. داوطلبان بهتر است قبل از ثبت‌نام در بازه زمانی مشخص به سراغ تهیه این مدارک بروند تا با خیال راحت روند ثبت‌نام را انجام دهند. داوطلبان برای ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403 به مدارک زیر نیاز دارند:

  • اسکن عکس 3*4 داوطلب
  • شناسنامه و کارت ملی جهت وارد کردن اطلاعات فردی شناسنامه‌ای
  • کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی محل سکونت
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کد منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد عنوان دیپلم
  • کد نظام وظیفه
  • کد دانش‌آموزی داوطلب
  • کد عنوان پیش دانشگاهی

 

شرایط ثبت‌ نام در کنکور تجربی

داوطلبانی که به دنبال ثبت‌نام در کنکور تجربی ۱۴۰۳ هستند باید از شرایط ثبت‌نام کنکور مطلع باشند. شرایط ثبت‌نام کنکور در دفترچه‌ ثبت‌نام کنکور قرار دارد و داوطلبان می‌توانند این شرایط را در دفترچه مطالعه کنند. ثبت‌نام در کنکور سراسری نیازمند شرایط عمومی و شرایط اختصاصی به صورت زیر است:

شرایط عمومی

  • داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین‌های مورد قبول و رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • نداشتن سابقه کیفری و عضویت در سازمان‌های غیرقانونی

شرایط اختصاصی

  • دریافت گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام آموزشی جدید یا دیپلم دوره 4 ساله متوسطه نظام قدیم یا داشتن مدرک فوق دیپلم
  • بلامانع بودن ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته‌هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز شده است. برای آن دسته از افرادی که مدارک فارغ‌التحصیلی خود را تا 1403/11/30 اخذ کنند.
  • داوطلبانی که در مقطع کاردانی از رشته‌های آموزش غیر پزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند در صورتی می‌توانند در کنکور شرکت کنند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 یا 30 بهمن 1402 دریافت نمایند. این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام متعهد به ارائه سند پایان دوره طرح نیرو انسانی خود هستند.
  • دانشجویان دوره‌های روزانه مجاز به ثبت‌نام نمی‌باشند.
  • افرادی که در سال 99 و قبل از آن در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده‌اند و می‌خواهند در کنکور شرکت کنند لازم است حداکثر تا 25 اسفند ماه 1401 از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.
  • کسانی که در کنکور سال 1401 در یکی از دانشگاه‌های روزانه مجاز به تحصیل شده‌اند نمی‌توانند مجددا در رشته‌های روزانه کنکور سال 1402 شرکت کنند.
  • داوطلبان آقا باید کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم یا موقت) خود را اخذ کرده یا شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی را داشته باشند.
  • داوطلبان مرد نباید محکوم به ممنوعیت از تحصیل باشند.

سوالات متداول در مورد کنکور تجربی 1403

1) مهم‌ترین تغییر کنکور تجربی در سال 1403 چیست؟

مهم‌ترین تغییر کنکور تجربی در سال 1403، تاثیر معدل قطعی و تاثیر 50 درصدی آن است.

2) کنکور تجربی 1403 در چند نوبت برگزار می‌شود؟

کنکور تجربی در سال 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار می‌شود.

3) نتایج کنکور در سال 1403 تا چه زمانی معتبر است؟

نتایج اعلام شده از سوی سازمان سنجش تا 2 سال اعتبار دارد. این بدین معنی است که داوطلبان 2 سال زمان دارند تا از نتیجه کنکور خود استفاده کنند.

4) آیا ضرایب دروس تخصصی در کنکور تجربی برای تمامی رشته‌ها یکسان است؟

بله تمامی رشته‌ها دارای ضرایب دروس تخصصی یکسانی هستند و ضرایب دروس تخصصی با توجه به رشته‌ها تغییر نمی‌کنند.

5) مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور تجربی با توجه به ضریب کدام درس است؟

مهم‌ترین درس کنکور تجربی با توجه به ضریب آن درس زیست شناسی با ضریب 12 است.

 

شما می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد کنکور تجربی 1403 به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید و همزمان از تخفیف‌های دوره‌های آموزشی جدید حرف آخر نیز مطلع شوید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.