مهم ترین اطلاعات در مورد کنکور انسانی ۱۴۰۳

بدون دیدگاه

یکی از محبوب‌ترین گروه‌های آموزشی در کنکور سراسری، کنکور انسانی است. کنکور انسانی نیز مانند کنکور سایر گروه‌های آموزشی در سال 1403 با تغییراتی روبه‌رو شده است. داوطلبان باید با توجه به این تغییرات خود را برای کنکور سراسری آماده کنند. کنکور انسانی ۱۴۰۳ با تغییرات اندکی در مقایسه با سال گذشته در اردیبهشت و تیر ماه سال 1403 برگزار می‌شود. داوطلبان گروه انسانی باید در این کنکور به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. بدون شک داوطلبان از این موضوع مطلع هستند که دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند و دیگر نقشی در سوالات کنکور سراسری ندارند.

کنکور انسانی در دو نوبت مختلف برگزار می‌شود و داوطلبان دو بار در یک سال شانس شرکت در آزمون کنکور را دارند. این موضوع موجب می‌شود که داوطلبان شانس بیشتری برای قبولی در کنکور سراسری داشته باشند. داوطلبان گروه انسانی در یک مدت زمان 160 دقیقه‌ای به سوالات دروس تخصصی در کنکور سراسری پاسخ می‌دهند و تنها 160 دقیقه سرنوشت‌ساز برای قبولی در کنکور سراسری زمان دارند.

داوطلبانی که به دنبال قبولی در کنکور سراسری هستند باید با تمامی تغییرات کنکور انسانی آشنا باشند. تیم محتوای حرف آخر به دلیل تغییرات کنکور انسانی در این مطلب به سراغ کنکور انسانی 1403 می‌رود و اطلاعاتی از قبیل ضرایب دروس تخصصی، تعداد سوالات کنکور، منابع کنکور انسانی، بودجه بندی کنکور انسانی ۱۴۰۳ و … را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد تا داوطلبان گروه انسانی با شناخت بیشتری به سراغ کنکور انسانی 1403 بروند.

داوطلبان گروه انسانی به این نکته مهم توجه داشته باشند که موضوعات این مطلب به صورت سالانه و با توجه به آخرین تغییرات کنکور سراسری بروزرسانی می‌شوند. توضیحات این مطلب بر اساس آخرین تغییرات کنکور انسانی در سال ۱۴۰۳ است و کنکور انسانی بر اساس این تغییرات برگزار می‌شود.

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

 

 

دروس حذف شده کنکور انسانی ۱۴۰۳

همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم کنکور انسانی در سال ۱۴۰۳ با تغییرات بسیار زیادی روبه‌رو شده است. داوطلبان باید با این تغییرات آشنا باشند و با توجه به تغییرات جدید برای کنکور آماده شوند. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری که تاثیر زیادی بر روی عملکرد داوطلبان دارد، حذف دروس عمومی از کنکور سراسری است. داوطلبان گروه انسانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ به سوالات دروس عمومی پاسخ نمی‌دهند. این بدین معنی است که دروس عمومی در دفترچه شماره یک قرار ندارند و داوطلبان گروه انسانی تنها باید به سوالات دروس تخصصی در کنکور انسانی پاسخ دهند. حذف دروس عمومی اهمیت دروس تخصصی را بیشتر از قبل کرده است. داوطلبان گروه انسانی در کنکور سال 1401 به سوالات 12 درس تخصصی و عمومی پاسخ می‌دادند که از این تعداد 4 درس عمومی از کنکور ۱۴۰۳ حذف خواهد شد.

دروس حذف شده کنکور انسانی ۱۴۰۳ دروس عمومی ادبیات فارسی، دین و زندگی، عربی و زبان انگلیسی هستند. بدون شک این تغییر و حذف دروس عمومی مهم‌ترین تغییر کنکور ۱۴۰۳ هستند و نقش بسیار مهمی در رتبه نهایی داوطلبان دارند. شاید برای داوطلبان این سوال پیش آید که تکلیف دروس عمومی چیست؟ آیا داوطلبان دیگر نباید دروس عمومی را مطالعه کنند؟ دروس عمومی تنها از دفترچه عمومی و از کنکور سراسری حذف شده‌اند. این بدین معنی نیست که داوطلبان دیگر دروس عمومی را مطالعه نخواهند کرد. داوطلبان باید دروس عمومی را برای امتحانات نهایی دوازدهم به بهترین شکل ممکن مطالعه کنند، زیرا این دروس بر روی سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر مستقیم دارند. با توجه به اعلام سازمان سنجش، دروس عمومی همراه با دروس تخصصی در امتحانات نهایی دوازدهم دارای یک تاثیر قطعی 40 درصدی هستند. بنابراین داوطلبان گروه انسانی باید دروس عمومی را برای امتحانات نهایی دوازدهم مطالعه کنند.

آخرین تغییرات کنکور در سال ۱۴۰۳

اکثر داوطلبان از این موضوع مطلع هستند که کنکور سراسری در سال 1403 دچار تغییراتی شده است. البته این تغییرات از کنکور سال اخیر اعمال شده است و از سال 1403 تغییرات جدیدی به کنکور اضافه شده است. همانطور که اکثر داوطلبان از این موضوع مطلع هستند، دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند. این بدین معنی است که داوطلبان به هیچ عنوان در کنکور سراسری با سوالات دروس عمومی روبه‌رو نمی‌شوند.

دومین تغییر مهم در کنکور سراسری که نقش بسیار مهمی در قبولی داوطلبان در کنکور سراسری دارد، تاثیر معدل است. همانطور که می‌دانید نتیجه نهایی کنکور سراسری بر اساس دو معیار سنجش می‌شود. معیار اول رتبه نهایی داوطلبان در کنکور سراسری محسوب می‌شود و معیار دوم معدل نهایی داوطلبان است. بنابراین تاثیر معدل در کنکور سراسری بسیار اهمیت دارد. تاثیر معدل در کنکور سراسری به صورت تاثیر قطعی و 50 درصدی محاسبه می‌شود. این بدین معنی است که معدل نهایی داوطلبان هر عددی باشد بر روی رتبه آن‌ها تاثیرگذار است.

کنکور انسانی در سال 1403 در دو نوبت مجزا برگزار می‌شود. این بدین معنی است که داوطلبان دو بار در سال شانس شرکت در کنکور را دارند. داوطلبان گروه انسانی با توجه به اعلام سازمان سنجش باید در ماه اردیبهشت و تیر در حوزه‌های امتحانی برای کنکور سراسری حضور پیدا کنند. برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت مختلف موجب کاهش استرس داوطلبان می‌شود و آن‌ها شانس بیشتری برای قبولی در کنکور سراسری پیدا می‌کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات کنکور انسانی به حذف زیرگروه‌ها مربوط می‌شود که از کنکور سال اخیر اعمال شده است. تمامی زیرگروه‌ها از کنکور سراسری حذف شده‌اند و تمامی رشته‌ها در یک گروه قرار دارند. ضرایب دروس تخصصی نیز با توجه به این شرایط دچار تغییراتی شده است. تمامی دروس تخصصی دارای ضریب خاصی هستند و این عدد با تغییر رشته تغییری نخواهد کرد.

 

حذف دروس عمومی از کنکور سراسری
تاثیر قطعی و 50 درصدی سوابق تحصیلی
برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت
اعتبار نتایج کنکور تا  2 سال
حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری
امکان ترمیم معدل تنها 1 بار

 

ضرایب کنکور انسانی ۱۴۰۳

حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری موجب شده است که تمامی رشته‌ها در یک گروه قرار بگیرند و ضرایب دروس تخصصی برای تمامی رشته‌ها یکسان باشد. این بدین معنی است که تمامی دروس تخصصی دارای ضریب خاصی هستند و این ضریب با توجه به نوع رشته هیچ تغییری پیدا نمی‌کند. به عنوان مثال درس زبان عربی در کنکور انسانی دارای ضریب 5 است. این ضریب برای تمامی رشته‌های گروه انسانی یکسان است و درس عربی برای آن‌ها با ضریب 5 محاسبه می‌شود.

داوطلبان گروه انسانی در کنکور باید به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. هر درس تخصصی دارای ضریب خاصی است که اهمیت آن درس را نشان می‌دهد. مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور انسانی با توجه به ضریب آن، درس ادبیات فارسی است. درس ادبیات فارسی در کنکور انسانی دارای ضریب 8 است و بیشترین ضریب را در میان دروس تخصصی دارد. دو درس نیز در کنکور انسانی دارای ضرایب پایین هستند. درس اقتصاد و روانشناسی با ضریب 2 کمترین ضریب را در مقایسه با سایر دروس تخصصی در کنکور انسانی دارند.

داوطلبان در بخش زیر می‌توانند با ضرایب هشت درس تخصصی در کنکور انسانی بیشتر آشنا شوند و با توجه به این ضرایب دروس را برای کنکور مطالعه کنند:

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور انسانی

تاثیر معدل در کنکور انسانی سال 1403 به صورت قطعی و 50 درصدی محاسبه می‌شود.

 

تاریخ برگزاری کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

همانطور که در بخش‌هایی بالایی نیز به آن اشاره کردیم کنکور انسانی در دو نوبت مختلف برگزار می‌شود. داوطلبان گروه انسانی باید در اردیبهشت و تیر ماه سال 1403 به سراغ این آزمون بزرگ بروند و بهترین عملکرد خود را در کنکور نشان دهند. یکی از مهم‌ترین سوالات در مورد تاریخ برگزاری کنکور انسانی 1403 به زمان برگزاری کنکور مربوط می‌شود؟ کنکور انسانی 1403 در چه تاریخی و در کدام روزها برگزار می‌شود؟

قبل از اینکه به سراغ زمان برگزاری کنکور سراسری گروه انسانی برویم باید به این نکته اشاره کنیم که تاریخ ثبت‌نام برای هر دو نوبت کنکور انسانی به صورت مجزا است. این بدین معنی است که داوطلبان گروه انسانی برای هر دو نوبت کنکور باید به صورت مجزا و در تاریخ‌های مشخص ثبت‌نام کنند. زمان ثبت‌نام نوبت اول کنکور سراسری برای گروه انسانی 5 الی 11 آذر 1402 است. داوطلبان در این تاریخ برای نوبت اول کنکور اردیبهشت ثبت‌نام می‌کنند.

زمان ثبت‌نام کنکور سراسری برای نوبت دوم تیر ماه در تاریخ 7 الی 12 فروردین سال 1403 است. داوطلبان در این روزها باید برای نوبت دوم کنکور انسانی ثبت‌نام کنند. داوطلبان گروه انسانی برای نوبت اول کنکور سراسری در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت به حوزه‌های امتحانی مراجعه می‌کنند. داوطلبان در تاریخ 7 و 8 تیر ماه نیز برای نوبت دوم کنکور سراسری باید در حوزه‌های امتحانی شرکت کنند.

شما‌ می‌توانید در بخش زیر با زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ بیشتر آشنا شوید:

 

تاریخ برگزاری کنکور انسانی 1403

 

 

دروس تخصصی در کنکور انسانی

شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که دروس تخصصی رشته انسانی در کنکور ۱۴۰۳ پس از حذف دروس عمومی چه دروسی هستند؟ دروس تخصصی رشته انسانی کنکور ۱۴۰۳ در مقایسه با سال‌های گذشته تغییری نکرده است. این بدین معنی است که داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی انسانی مانند سال‌های گذشته پاسخ دهند. داوطلبان گروه انسانی در مقایسه با سایر داوطلبان گروه‌های آزمایشی کار دشوارتری دارند، زیرا این داوطلبان باید به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. بدون شک تعداد دروس تخصصی در کنکور انسانی بسیار زیادتر از سایر گروه‌های آموزشی است و همین موضوع نیز کار را برای داوطلبان دشوار کرده است. داوطلبان گروه انسانی در کنکور تنها باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. همین موضوع موجب می‌شود که اهمیت دروس تخصصی در کنکور انسانی بیشتر از قبل شود. داوطلبانی که به دنبال قبولی در بهترین رشته‌های گروه انسانی هستند باید به تک تک دروس تخصصی توجه زیادی داشته باشند.

با توجه به تمامی این شرایط، داوطلبان گروه انسانی باید در کنکور انسانی تنها به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. هشت درس تخصصی کنکور انسانی 1403 دروس ریاضی، اقتصاد، ادبیات فارسی، عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی هستند. البته به این نکته توجه داشته باشید که درس عربی و ادبیات فارسی با دروس عمومی عربی و ادبیات فارسی متفاوت هستند. درس عربی و درس ادبیات فارسی حالت تخصصی دارند و از دروس تخصصی کنکور انسانی محسوب می‌شوند. سوالات درس تاریخ و جغرافیا نیز با یکدیگر مطرح می‌شوند و داوطلبان باید به این سوالات به صورت همزمان پاسخ دهند. سوالات درس فلسفه و منطق نیز با یکدیگر طراحی می‌شوند و داوطلبان باید برای پاسخگویی به این سوالات منابع مختلفی را مطالعه کنند.

 

 

تعداد سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

داوطلبان گروه انسانی باید در کنکور سراسری به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. این هشت درس تخصصی هر کدام سوالات متفاوتی در کنکور سراسری دارند. داوطلبان باید شناخت کاملی نسبت به سوالات دروس کنکور انسانی داشته باشند و با توجه به این شرایط به سراغ کنکور سراسری بروند. داوطلبان گروه انسانی در کنکور سراسری با دو دفترچه تخصصی روبه‌رو هستند. دفترچه شماره یک شامل دروس تخصصی ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی است. دفترچه شماره دو نیز از دروس زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد تشکیل شده است.

داوطلبان گروه انسانی باید به 20 سوال درس ریاضی از شماره 1 الی 20 پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور انسانی 30 دقیقه است. دومین درس دفترچه تخصصی درس ادبیات فارسی است. داوطلبان باید از سوال 21 الی 50 به سوالات ادبیات فارسی در مدت زمان 30 دقیقه پاسخ دهند. سومین درس دفترچه تخصصی، درس علوم اجتماعی است و داوطلبان باید از سوال شماره 51 الی 65 به این سوالات پاسخ دهند. درس علوم اجتماعی 15 سوال دارد و داوطلبان همراه با درس روانشناسی تنها 25 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان دارند. آخرین درس دفترچه شماره یک درس روانشناسی است. داوطلبان باید از سوال شماره 66 الی 80 به سوالات این درس پاسخ دهند. تعداد سوالات درس روانشناسی 15 سوال است. داوطلبان گروه انسانی در دفترچه شماره یک با 80 سوال و 85 دقیقه زمان روبه‌رو هستند.

اولین درس دفترچه شماره دو، درس عربی است. داوطلبان در مدت زمان 20 دقیقه باید به 20 سوال این درس پاسخ دهند. درس تاریخ در کنکور انسانی از 13 سوال و درس جغرافیا از 12 سوال تشکیل شده است و داوطلبان تنها 20 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند. درس فلسفه و منطق شامل 20 سوال و یک مدت زمان 20 دقیقه‌ای است. آخرین درس دفترچه شماره دو، درس اقتصاد است که 15 سوال دارد و داوطلبان تنها 15 دقیقه برای پاسخگویی به این درس زمان دارند. داوطلبان در دفترچه شماره دو با 80 سوال و 75 دقیقه زمان روبه‌رو هستند.

 

تعداد سوالات کنکور انسانی

 

منابع کنکور انسانی 1403

داوطلبان گروه انسانی قبل از شروع مطالعه برای کنکور باید با منابع کنکور انسانی ۱۴۰۳ آشنا باشند. قبل از هر موضوعی به این مورد اشاره کنیم که منابع کنکور انسانی ۱۴۰۳ همان کتاب‌های مدرسه داوطلبان و دانش‌آموزان است. این بدین معنی است که داوطلبان باید کتاب‌های دوره متوسطه دوم خود را به عنوان منبع اصلی مورد مطالعه خود در نظر بگیرند.

برخی از داوطلبان در مورد منابع کنکور انسانی ۱۴۰۳ با یک سوال مهم روبه‌رو هستند. آیا منابع کنکور در سال 1403 و در دو نوبت یکسان هستند؟ منابع کنکور انسانی برای دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه چه منابعی هستند؟ آیا داوطلبان برای کنکور نوبت اول باید تنها نصف مفاهیم کتاب را مطالعه کنند؟ بدون شک این سوالات داوطلبان را دچار سردرگمی می‌کند. اول از همه به این موضوع اشاره کنیم که منابع کنکور انسانی برای هر دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه یکسان هستند. این بدین معنی است که داوطلبان باید برای هر دو نوبت منابع یکسانی را مطالعه کنند.

داوطلبان گروه انسانی باید در کنکور سراسری به سراغ مطالعه هشت درس تخصصی ادبیات فارسی، ریاضی و آمار، فلسفه و منطق، روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ و جغرافیا، عربی و اقتصاد با توجه به منابع زیر بروند:

ریاضیات

 

نام کتاب سال چاپ
ریاضی و آمار 1: پایه دهم 1400
ریاضی و آمار 2: پایه یازدهم 1401
ریاضی و آمار 3: پایه دوازدهم 1402

 

اقتصاد

 

نام کتاب سال چاپ
اقتصاد پایه دهم 1400

 

زبان و ادبیات فارسی

 

نام کتاب سال چاپ
علوم و فنون ادبی 1: پایه دهم 1400
علوم و فنون ادبی 2: پایه یازدهم 1401
علوم و فنون ادبی 3: پایه دوازدهم 1402

 

زبان عربی

 

نام کتاب سال چاپ
عربی زبان قرآن 1: پایه دهم 1400
عربی زبان قرآن 2: پایه یازدهم 1401
عربی زبان قرآن 3: پایه دوازدهم 1402

 

تاریخ

 

نام کتاب سال چاپ
تاریخ 1: پایه دهم 1400
تاریخ 2: پایه یازدهم 1401
تاریخ 3: پایه دوازدهم 1402

 

جغرافیا

 

نام کتاب سال چاپ
جغرافیای ایران: پایه دهم 1400
جغرافیای 2: پایه یازدهم 1401
جغرافیای کاربردی 3: پایه دوازدهم 1402

 

علوم اجتماعی

 

نام کتاب سال چاپ
جامعه شناسی 1: پایه دهم 1400
جامعه شناسی 2: پایه یازدهم 1401
جامعه شناسی 3: پایه دوازدهم 1402

 

فلسفه

 

نام کتاب سال چاپ
فلسفه یازدهم 1401
فلسفه دوازدهم 1402

 

منطق

 

نام کتاب سال چاپ
منطق پایه دهم 1400

 

روانشناسی

 

نام کتاب سال چاپ
روانشناسی یازدهم 1401

 

حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

داوطلبان گروه انسانی که به دنبال بهترین نتایج در کنکور هستند باید شناخت کاملی در مورد تغییرات و حذفیات دروس کنکور انسانی داشته باشند. سازمان سنجش و آموزش برخی از قسمت‌های کتاب‌های درسی گروه انسانی را به عنوان قسمت حذفیات معرفی کرده است. داوطلبان نباید این قسمت‌ها را برای کنکور سراسری مطالعه کنند. ما در بخش زیر حذفیات هشت درس تخصصی کنکور انسانی را در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان قرار می‌دهیم تا داوطلبان این بخش‌ها را برای کنکور سراسری مطالعه نکنند:

درس عربی، زبان قرآن

عربی و زبان قرآن 1 پایه دهم

 

حذفیات عربی پایه دهم کنکور انسانی 1403

 

 

عربی و زبان قرآن 2 پایه یازدهم

 

حذفیات کنکور انسانی عربی پایه یازدهم

 

عربی و زبان قرآن 3 پایه دوازدهم

 

حذفیات کنکور انسانی عربی پایه دوازدهم

 

 

درس فلسفه

فلسفه پایه یازدهم

 

حذفیات فلسفه یازدهم

 

فلسفه پایه دوازدهم

 

حذفیات فلسفه پایه دوازدهم

 

 

درس منطق

منطق پایه دهم

 

حذفیات کنکور انسانی منطق

 

درس جغرافیا

جغرافیا پایه یازدهم و دوازدهم

 

حذفیات درس جغرافیا در کنکور انسانی

 

 

درس تاریخ

تاریخ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

 

 

حذفیات تاریخ کنکور انسانی

 

 

درس جامعه شناسی

جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم

 

حذفیات کنکور انسانی درس جامعه شناسی

 

 

درس روانشناسی

روانشناسی پایه یازدهم

 

حذفیات درس روانشناسی در کنکور انسانی

 

 

درس ریاضی و آمار

ریاضی و آمار پایه دهم

 

 

 

ریاضی و آمار پایه یازدهم

 

حذفیات کنکور انسانی ریاضی پایه دهم

 

ریاضی و آمار پایه دوازدهم

 

درس علوم و فنون ادبی

علوم و فنون ادبی پایه دهم

 

 

رشته‌های گروه انسانی در کنکور 1403

یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری به حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری مربوط می‌شود. این بدین معنی است که داوطلبان در کنکور سراسری با مفهومی به نام زیرگروه روبه‌رو نمی‌شوند. این تغییر موجب حذف زیرگروه‌ها و تغییر ضرایب دروس تخصصی شده است. با توجه به این شرایط هر درس تخصصی دارای ضریب خاصی برای تمامی رشته‌هاست. بنابراین با تغییر رشته‌ها، ضریب دروس تغییری نمی‌کند. تمامی رشته‌های کنکور انسانی در سال 1403 در یک گروه قرار دارند. شما می‌توانید در بخش زیر با رشته‌های گروه انسانی بیشتر آشنا شوید:

 

مقطع کارشناسی ارشد پیوسته

 

کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق

 

مقطع کارشناسی

 

ادیان و مذاهب آموزش زبان عربی آموزش الهیات ادیان و عرفان
تاریخ و تمدن ملل آموزش زبان و ادبیات فارسی زبان و ادبیات ترکی آذری حقوق
ایران شناسی زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی تربیت مروج سیاسی
علوم حدیث زبان و ادبیات کردی علوم اسلامی رشته فلسفه و کلام اسلامی شیعه شناسی
علوم قضایی علوم قرآن و حدیث فقه و حقوق شافعی فقه شافعی
فقه و حقوق امامی فقه و حقوق اسلامی فرهنگ و معارف اسلامی فقه و حقوق حنفی
فلسفه فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه و حکمت اسلامی فلسفه و عرفان اسلامی
فلسفه و کلام اسلامی مترجمی زبان عربی مربیگری عقیدتی معارف اسلامی
معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی _ تبلیغ و ارتباطات معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی و ادیان
معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی علوم تربیتی معارف اسلامی و علوم قرآنی معارف اسلامی و مدیریت
امنیت اطلاعات آموزش علوم اجتماعی امنیت بین‌الملل امنیت نرم
پژوهشگری امنیت برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون حفاظت اطلاعات جامعه شناسی
علوم فنی امنیت ضد تروریسم روزنامه نگاری مددکاری اجتماعی
علوم ارتباطات اجتماعی مردم شناسی اقتصاد امنیت اقتصادی
روابط عمومی حسابداری گردشگری فناوری اطلاعات و ارتباطات
مدیریت امور بانکی مدیریت اطلاعات و ارتباطات مدیریت امور گمرکی مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی مدیریت بیمه مدیریت صنعتی مدیریت بیمه اکو
مدیریت کسب و کار مدیریت فرهنگی و هنری مدیریت بازرگانی و دریایی مدیریت مالی
هتلداری مطالعات ارتباطی باستان شناسی آموزش جغرافیا
تاریخ تاریخ اسلام آموزش تاریخ علوم انتظامی
علوم تربیتی زبان و زبان شناسی امور تربیتی جغرافیا
علوم سیاسی آموزش ابتدایی آموزش تربیت بدنی علوم ورزشی
مشاوره راهنمایی و مشاوره روانشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی مدیریت آموزشی
مطالعات خانواده

 

مقطع کاردانی

 

امور تربیتی آموزش دینی و عربی تربیت مبلغ قرآن کریم امور دولتی
امور بانکی خدمات اداری امور فرهنگی امور مالی و مالیاتی
بیمه حرفه‌ای گردشگری حسابداری مدیریت بازرگانی
کاردانی امور گمرکی مدیریت صنعتی کاربردی باستان شناسی هتلداری
آموزش و پرورش ابتدایی

 

بودجه بندی کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

داوطلبان گروه انسانی پس از مطالعه شرایط کنکور انسانی 1403 باید به سراغ مطالعه دروس تخصصی بروند. اما مطالعه دروس تخصصی تنها کار کافی برای کنکور سراسری نیست. داوطلبان قبل از هر کاری باید به سراغ بررسی بودجه بندی دروس مختلف بروند. بررسی بودجه بندی دروس تخصصی در کنکور انسانی از جنبه‌های زیادی برای داوطلبان مفید است. داوطلبانی که قبل از کنکور سراسری به سراغ مطالعه بودجه بندی دروس تخصصی می‌روند یک گام از سایر داوطلبان جلوتر هستند.

مطالعه بودجه بندی دروس تخصصی به داوطلبان کمک می‌کند تا آن‌ها با مطالب تست خیز و آسان هر درس و مبحثی آشنا شوند. همین موضوع نیز به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها زمان مطالعه خود را به بهترین شکل ممکن زمان‌بندی کنند. تیم محتوای حرف آخر در این قسمت به سراغ بررسی بودجه بندی هشت درس تخصصی کنکور انسانی می‌رود و به صورت خلاصه بودجه بندی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که بودجه بندی دروس کنکور انسانی 1403 بر اساس آخرین کنکور انسانی در نظر گرفته شده و تغییرات کتاب درسی و کنکور سراسری در آن اعمال شده است:

بودجه بندی درس ریاضی

ریاضی دهم انسانی

  • عبارت‌های جبری (اتحاد جبری و کاربردها): 1 سوال
  • عبارت‌های جبری (عبارت‌های گویا): 1 سوال
  • معادله درجه دوم (معادله و مسائل توصیفی): 2 سوال
  • معادله درجه دوم (معادلات شامل عبارات گویا): 1 سوال
  • تابع (نمودار تابع درجه ۲): 1 سوال
  • کار با داده‌های آماری (معیارهای پراکندگی): 1 سوال
  • نمایش داده‌ها (نمودارهای یک متغیره): 2 سوال

ریاضی یازدهم انسانی

  • آشنایی با منطق و استدلال ریاضی (گزاره‌ها و ترکیب گزاره‌ها): 1 سوال
  • تابع (اعمال بر روی تابع): 1 سوال
  • تابع (توابع پلکانی و قدر مطلقی): 1 سوال
  • آمار (شاخص‌های آماری): 1 سوال
  • آمار (سری‌های زمانی): 1 سوال

ریاضی دوازدهم انسانی

  • آمار احتمال (شمارش): 1 سوال
  • احتمال: 2 سوال
  • الگوهای خطی (دنباله حسابی): 1 سوال
  • الگوهای خطی (مدل سازی و دنباله): 1 سوال
  • الگوهای غیر خطی (دنباله هندسی): 1 سوال

بودجه بندی درس اقتصاد

  • تولید: 2 سوال
  • بازار: 2 سوال
  • آشنایی با شاخص اقتصادی: 5 سوال
  • پول و بانک: 2 سوال
  • فقر و توزیع درآمد: 1 سوال
  • اقتصاد بین‌الملل: 2 سوال
  • اقتصاد ایران: 1 سوال

بودجه بندی درس زبان و ادبیات فارسی تخصصی

  • تاریخ ادبیات و سبک شناسی: 9 سوال
  • عروض: 6 سوال
  • قافیه: 2 سوال
  • ترکیبی عروض و قافیه: 1 سوال
  • آرایه ادبی: 7 سوال
  • قرابت معنایی: 5 سوال

بودجه بندی درس عربی تخصصی

  • ترجمه: 8 سوال
  • تحلیل صرفی: 3 سوال
  • ضبط حرکات: 1 سوال
  • قواعد: 7 سوال
  • مفهوم: 1 سوال

بودجه بندی تاریخ

تاریخ دهم

  • درس دوم: 1 سوال
  • درس سوم: 1 سوال
  • درس هفتم: 1 سوال
  • درس چهاردهم: 1 سوال
  • درس پانزدهم: 1 سوال

تاریخ یازدهم

  • درس دوم: 1 سوال
  • درس هفتم: 1 سوال
  • درس سیزدهم: 1 سوال

تاریخ دوازدهم

  • درس اول: 1 سوال
  • درس دوم: 1 سوال
  • درس چهارم: 1 سوال
  • درس پنجم: 1 سوال
  • درس هشتم: 1 سوال

بودجه بندی درس علوم اجتماعی

  • جامعه شناسی پایه دهم: 5 سوال
  • جامعه شناسی پایه یازدهم: 5 سوال
  • جامعه شناسی پایه دوازدهم: 5 سوال

بودجه بندی درس فلسفه کنکور انسانی

  • فلسفه پایه یازدهم: 3 سوال
  • فلسفه پایه دوازدهم: 3 سوال

بودجه بندی منطق کنکور انسانی

  • منطق ترازوی اندیشه: 1 سوال
  • لفظ و معنا: 1 سوال
  • مفهوم و مصداق: 1 سوال
  • انواع و شرایط تعریف: 1 سوال
  • اقسام استدلال و کاربردهای آن: 1 سوال
  • قضیه حملی: 1 سوال
  • احکام قضایا: 1 سوال
  • نگاهی به تاریخچه معرفت: 1 سوال
  • قضیه شرطی و قیاس استثنایی: 2 سوال

بودجه بندی درس روانشناسی

  • روانشناسی، تعریف و روش مطالعه: 1 سوال
  • روانشناسی رشد: 4 سوال
  • احساس، توجه و ادراک: 3 سوال
  • حافظه و علل فراموشی: 2 سوال
  • تفکر (۱) حل مسئله: 2 سوال
  • تفکر (۲) تصمیم‌گیری: 3 سوال
  • انگیزه و نگرش: 1 سوال
  • روانشناسی سلامت: 1 سوال

بهترین منابع کنکور انسانی 1403

دانش‌آموزان و داوطلبان گروه انسانی برای اینکه بتوانند بهترین نتایج را در کنکور سراسری به دست آورند به منابع خاصی نیاز دارند. مطالعه منابع مناسب به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها مفاهیم دروس را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند. موسسه حرف آخر با توجه به این شرایط منابع خاصی را در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان گروه انسانی قرار می‌دهد. این موسسه برای هشت درس تخصصی کنکور انسانی منابع خاصی دارد. هر درس تخصصی گروه انسانی در موسسه حرف آخر توسط یک استاد برتر کشور تدریس می‌شود. این بدین معنی است که داوطلبان دروس تخصصی را با دوره‌های آموزشی اساتید برتر حرف آخر یاد می‌گیرند.

موسسه حرف آخر دوره‌های آموزشی انسانی را در بستر vod حرف آخر ارائه می‌کند. این بدین معنی است که داوطلبان امکان مشاهده تمامی دوره‌های آموزشی موسسه حرف آخر را به صورت آنلاین و آفلاین دارند. داوطلبان در هر زمان و مکانی می‌توانند به ویدیوهای حرف آخر دسترسی داشته باشند و ویدیوهای آموزشی را بارها و بارها مشاهده کنند. دوره‌های آموزشی حرف آخر با توجه به آخرین تغییرات کنکور سراسری و تغییرات کتاب درسی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرند. این دوره‌ها در زمان‌های مشخص و با توجه به تغییرات بروزرسانی می‌شوند. بنابراین داوطلبان در هر شرایطی امکان مشاهده بهترین دوره‌های آموزشی را دارند.

داوطلبان گروه انسانی در بخش زیر می‌توانند با بهترین منابع کنکور انسانی 1403 که حرف آخر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد بیشتر آشنا شوند. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این دوره‌ها با امکانات و ویژگی‌های جدید در اختیار شما قرار می‌گیرند.

1) ریاضی انسانی حرف آخر

اولین دوره انسانی حرف آخر که در این مطلب به سراغ معرفی آن می‌رویم، دوره ریاضی انسانی حرف آخر است. دوره ریاضی انسانی حرف آخر توسط استاد عبدالرضا منتظری و استاد حسین خرقانی در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان گروه انسانی قرار می‌گیرد. این دوره تمامی مفاهیم ریاضی انسانی را با استفاده از تصاویر و انیمیشن در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان قرار می‌دهد. داوطلبان در این دوره به صورت کامل مفاهیم ریاضی انسانی را یاد می‌گیرند و نحوه پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور انسانی را متوجه می‌شوند. داوطلبان از این موضوع مطمئن باشند که دوره ریاضی جامع انسانی یکی از بهترین دوره‌های ریاضی در کشور است. داوطلبان می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند و اطلاعات بیشتری در مورد دوره ریاضی جامع انسانی حرف آخر داشته باشند:

 

 

 

2) ادبیات جامع انسانی حرف آخر

یکی از مهم‌ترین دروس تخصصی در کنکور انسانی درس ادبیات فارسی است. این درس بیشترین ضریب را در کنکور سراسری دارد و داوطلبان باید به این درس توجه زیادی داشته باشند. درس ادبیات در موسسه حرف آخر توسط یکی از برترین اساتید کشور تدریس می‌شود. این دوره توسط استاد محسن منتظری در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. البته استاد محسن منتظری در این دوره آموزشی تنها نیست. مهرداد مشایخی نیز در کنار استاد محسن منتظری حضور دارد و داوطلبان را در یادگیری درس ادبیات کمک می‌کند. این دوره نیز مانند سایر دوره‌های آموزشی حرف آخر در بستر vod حرف آخر ارائه می‌شود و داوطلبان امکان مشاهده این دوره‌ها را به صورت آنلاین و آفلاین دارند.

3) اقتصاد کنکور حرف آخر

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم موسسه حرف آخر بهترین دوره‌های آموزشی را در اختیار داوطلبان گروه انسانی قرار می‌دهد. یکی دیگر از این دوره‌ها، دوره اقتصاد کنکور حرف آخر است. این دوره از جدیدترین دوره‌های آموزشی موسسه حرف آخر است که به صورت آنلاین و آفلاین در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. مدرس این دوره منحصربه‌فرد استاد امیر حسین نصیری است. استاد امیر حسین نصیری در این دوره تمامی مفاهیم اقتصاد را به صورت جامع و کامل در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان قرار می‌دهد. داوطلبان در این دوره نحوه پاسخگویی به سوالات اقتصاد در کنکور سراسری را یاد می‌گیرند و به بهترین شکل برای کنکور سراسری آماده می‌شوند.

 

 

4) عربی جامع انسانی حرف آخر

داوطلبان گروه انسانی از یک درس تخصصی همیشه فراری هستند. درس عربی داوطلبان را دچار مشکلات زیادی می‌کند و در کنکور سراسری یک درس دردسرساز است. موسسه حرف آخر با در نظر گرفتن تمامی این شرایط یک دوره آموزشی منحصربه‌فرد در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. عربی جامع انسانی حرف آخر یکی از کامل‌ترین دوره‌های آموزشی در کشور است که توسط استاد وحدت و استاد مشایخی در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. تمامی مفاهیم عربی انسانی در این دوره آموزش داده می‌شوند و داوطلبان تمامی مفاهیم را به صورت جامع و کامل یاد می‌گیرند. بنابراین داوطلبان به هیچ عنوان نباید نگران یادگیری درس عربی در کنکور سراسری باشند.

5) دوره فلسفه حرف آخر

داوطلبان گروه انسانی در کنکور باید درس فلسفه را نیز مطالعه کنند. فلسفه شامل دو کتاب فلسفه یازدهم و دوازدهم است. موسسه حرف آخر برای این درس نیز یک دوره منحصربه‌فرد دارد. دوره فلسفه حرف آخر به دو بخش فلسفه یازدهم و فلسفه دوازدهم تقسیم می‌شود. این دو دوره توسط استاد محسن منتظری و استاد مشایخی در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرند. داوطلبان برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این دوره می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

6) دوره جامعه شناسی جامع کنکور حرف آخر

یکی دیگر از دوره‌های موسسه حرف آخر که در اختیار داوطلبان گروه انسانی قرار می‌گیرد، دوره جامعه شناسی حرف آخر است. این دوره منحصربه‌فرد توسط استاد عابد حدودی در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. استاد حدودی در این دوره آموزشی تمامی مفاهیم درس جامعه شناسی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. داوطلبان در این دوره جامع و کامل یاد می‌گیرند که چگونه به سوالات درس جامعه شناسی در کنکور سراسری پاسخ دهند. این دوره نیز مانند سایر دوره‌های آموزشی حرف آخر در بستر vod حرف آخر و به صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

 

7) جغرافیا جامع کنکور حرف آخر

داوطلبان باید در کنکور انسانی به سوالات درس تخصصی جغرافیا نیز پاسخ دهند. درس جغرافیا نیز در موسسه حرف آخر توسط یکی از اساتید برتر کشور تدریس می‌شود. این دوره توسط استاد مصطفی رضایی مهر در اختیار داوطلبان گروه انسانی قرار می‌گیرد. استاد مصطفی رضایی مهر تمامی مفاهیم جغرافیا دهم، یازدهم و دوازدهم را به داوطلبان و دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. دانش‌آموزان در این دوره به ساده‌ترین شکل ممکن مفاهیم درس جغرافیا را یاد می‌گیرند و نحوه پاسخگویی به سوالات جغرافیا در کنکور را متوجه می‌شوند.

8) دوره منطق حرف آخر

همانطور که مطالعه می‌کنید موسسه حرف آخر برای تمامی دروس تخصصی گروه انسانی دوره‌های آموزشی منحصربه‌فردی دارد. یکی دیگر از این دوره‌ها، دوره منطق حرف اخر است. دوره منطق حرف آخر به صورت جامع و کامل مفاهیم منطق دهم را پوشش می‌دهد. داوطلبان در این دوره یاد می‌گیرند که چگونه به سوالات درس منطق در کنکور سراسری پاسخ دهند. مدرس دوره منطق حرف آخر استاد محسن منتظری و مهرداد مشایخی است. این دو استاد برتر موسسه حرف آخر به ساده‌ترین و بهترین روش ممکن مفاهیم درس منطق را به داوطلبان آموزش می‌دهند. داوطلبان با مشاهده این دوره آموزشی دیگر نیازی به مشاهده هیچ دوره آموزشی ندارند.

9) دوره روانشناسی جامع حرف آخر

داوطلبان و دانش‌آموزانی که به دنبال بهترین منابع کنکور انسانی 1403 هستند با خیال راحت امکان مشاهده دوره‌های آموزشی موسسه حرف آخر را دارند. این موسسه بهترین دوره‌های آموزشی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد تا آن‌ها به بهترین شکل برای کنکور آماده شوند. یکی دیگر از دوره‌های آموزشی موسسه حرف آخر برای داوطلبان گروه انسانی، دوره روانشناسی است. دوره روانشناسی حرف آخر توسط استاد پویا کریمی تدریس می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان گروه انسانی قرار می‌گیرد.

 

 

 

10) دوره تاریخ جامع کنکور حرف آخر

آخرین دوره‌ای که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم دوره تاریخ انسانی حرف آخر است. دوره تاریخ جامع کنکور حرف آخر توسط استاد مصطفی رضایی مهر یکی از برترین اساتید کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. استاد رضایی مهر در این دوره تمامی مفاهیم تاریخ را در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان قرار می‌دهد تا آن‌ها به بهترین شکل مفاهیم درس تاریخ را یاد بگیرند و برای کنکور سراسری آماده شوند.

 

 

برنامه ریزی کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

داوطلبانی که به دنبال کسب بهترین درصدها و رتبه‌ها در کنکور سراسری هستند باید به تمامی نکات توجه داشته باشند. اطلاع از تغییرات کنکور انسانی و مطالعه بودجه بندی کنکور انسانی تا حد زیادی به داوطلبان کمک می‌کند تا آن‌ها مسیر موفقیت در کنکور را به راحتی سپری کنند. اما هنوز یک کار مهم دیگر باقی مانده است. داوطلبان باید برای این مسیر دشوار یک برنامه مناسب و منظم داشته باشند. برنامه‌ریزی کنکور انسانی 1403 به داوطلبان تمامی نکات دشوار و آسان کنکور را نشان می‌دهد. داوطلبان با برنامه‌ریزی کنکور 1403 می‌توانند شانس بیشتری برای موفقیت در کنکور سراسری داشته باشند. بنابراین برنامه‌ریزی کنکور انسانی را در برنامه اصلی خود قرار دهید تا با یک برنامه منظم برای کنکور سراسری آماده شوید. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که برنامه‌ریزی کنکور 1403 چگونه است؟ داوطلبان هنگام برنامه‌ریزی کنکور انسانی باید به چه معیارهایی توجه کنند؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که داوطلبان هنگام برنامه‌ریزی کنکور انسانی باید به آن توجه داشته باشند داشتن برنامه اختصاصی است. این بدین معنی است که هر داوطلبی هنگام مطالعه کنکور باید برنامه مخصوص به خود را داشته باشد. بنابراین داوطلبان نباید از برنامه‌های درسی مشابه سایر داوطلبان برای مطالعه دروس تخصصی استفاده کنند. اگر به دنبال موفقیت بیشتری در کنکور سراسری هستید باید دروس تخصصی را با توجه به ضرایب آن در کنکور سراسری مطالعه کنید. داوطلبان گروه انسانی باید ساعات مطالعه دروس تخصصی را با توجه به شرایط خود تنظیم کنند. به عنوان مثال برخی از داوطلبان در روز یک مطالعه 8 ساعته دارند و سایر داوطلبان در یک مدت زمان 10 ساعته دروس را مطالعه می‌کنند. این موضوع کامل به شرایط داوطلبان بستگی دارد. مهم‌ترین نکته در مورد برنامه‌ریزی کنکور داشتن یک برنامه مناسب با انعطاف‌پذیری بالاست.

 

کنکور انسانی ۱۴۰۲

مراحل ثبت‌ نام در کنکور انسانی سال ۱۴۰۳ 

تیم محتوای حرف آخر در این مطلب تمامی جزئیات و تغییرات کنکور انسانی را توضیح داد. داوطلبان گروه انسانی برای موفقیت در کنکور سراسری تنها یک قدم دیگر باقی دارند. آن‌ها باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و برای کنکور انسانی در سال 1403ثبت‌نام نمایند. داوطلبان برای ثبت‌نام در نوبت اول و نوبت دوم کنکور سراسری باید مراحل زیر را سپری کنند:

1) به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید

اولین قدم برای ثبت‌نام در نوبت اول و نوبت دوم کنکور انسانی در سال 1403 مراجعه به سایت سازمان سنجش در تاریخ‌های مشخص است. داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و از منو سمت راست گزینه سراسری را انتخاب نمایند.

2) خرید سریال ثبت‌ نام را انتخاب کنید

داوطلبان پس از انتخاب گزینه سراسری وارد یک صفحه جدید می‌شوند. آن‌ها باید در این مرحله از منو سمت راست قسمت خرید سریال ثبت‌نام را انتخاب کنند. داوطلبان در این مرحله باید با توجه به نوع گروه آزمایشی خود یعنی گروه انسانی سریال ثبت‌نام را خریداری کنند. مرحله بعدی تایید و ادامه روند خرید است. اگر داوطلبی تمایل به شرکت در رشته‌های دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور را داشته باشد باید یک سریال مخصوص نیز برای این بخش خریداری کند.

3) اطلاعات خرید خود را با دقت تکمیل کنید

داوطلبان پس از انتخاب و تایید سریال ثبت‌نام وارد مرحله جدید می‌شوند. آن‌ها باید در این قسمت مشخصات خود را تکمیل کنند. داوطلبان پس از تایید اطلاعات وارد صفحه جدید می‌شوند و باید مشخصات خود را تایید کنند. داوطلبان در مرحله بعد پس از تایید اطلاعات وارد مرحله پرداخت آنلاین می‌شوند و اطلاعات کارت خود را وارد می‌کنند.

4) برای تکمیل روند ثبت‌نام به صفحه اول مراجعه کنید

داوطلبان پس از خرید نهایی باید دوباره به صفحه اول سایت مراجعه کنند. آن‌ها باید از منو سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنند. داوطلبان در این صفحه باید در پایین کادر گزینه تایید و ادامه – گام بعدی را انتخاب کنند. آن‌ها در این مرحله سریال ثبت‌نام و شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد می‌کنند. داوطلبان در مراحل بعدی باید به سراغ بارگذاری فایل عکس پرسنلی و پر کردن اینترنتی فرم تقاضانامه بروند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در کنکور انسانی

داوطلبان گروه انسانی برای ثبت‌نام در کنکور انسانی به مدارک زیر نیاز دارند. اگر می‌خواهید با خیال راحت مراحل ثبت‌نام را طی کنید بهتر است مدارک زیر را در اختیار داشته باشید:

  • اسکن عکس 3*4 داوطلب
  • شناسنامه و کارت ملی جهت وارد کردن اطلاعات فردی شناسنامه‌ای
  • کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی محل سکونت
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کد منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد عنوان دیپلم
  • کد نظام وظیفه
  • کد دانش‌آموزی داوطلب
  • کد عنوان پیش دانشگاهی

 

شرایط ثبت‌ نام در کنکور انسانی

داوطلبان گروه انسانی برای ثبت‌نام در کنکور باید شرایط عمومی و شرایط اختصاصی زیر را در نظر داشته باشند:

شرایط عمومی

  • داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین‌های مورد قبول و رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • نداشتن سابقه کیفری و عضویت در سازمان‌های غیرقانونی

شرایط اختصاصی

  • دریافت گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام آموزشی جدید یا دیپلم دوره 4 ساله متوسطه نظام قدیم یا داشتن مدرک فوق دیپلم
  • بلامانع بودن ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته‌هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز شده است. برای آن دسته از افرادی که مدارک فارغ‌التحصیلی خود را تا 1402/11/30 اخذ کنند.
  • داوطلبانی که در مقطع کاردانی از رشته‌های آموزش غیر پزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند در صورتی می‌توانند در کنکور شرکت کنند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 یا 30 بهمن 1402 دریافت نمایند. این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام متعهد به ارائه سند پایان دوره طرح نیرو انسانی خود هستند.
  • دانشجویان دوره‌های روزانه مجاز به ثبت‌نام نمی‌باشند.
  • افرادی که در سال 99 و قبل از آن در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده‌اند و می‌خواهند در کنکور شرکت کنند لازم است حداکثر تا 25 اسفند ماه 1401 از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.
  • کسانی که در کنکور سال 1402 در یکی از دانشگاه‌های روزانه مجاز به تحصیل شده‌اند نمی‌توانند مجددا در رشته‌های روزانه کنکور سال 1402 شرکت کنند.
  • داوطلبان آقا باید کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم یا موقت) خود را اخذ کرده یا شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی را داشته باشند.
  • داوطلبان مرد نباید محکوم به ممنوعیت از تحصیل باشند.

سوالات متداول در کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

1) کنکور انسانی 1403 در چند نوبت برگزار می‌شود؟

کنکور انسانی در سال 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار می‌شود.

2) داوطلبان در کنکور انسانی باید به سوالات چند درس پاسخ دهند؟

داوطلبان در کنکور انسانی باید به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند.

3) نتایج کنکور انسانی در سال 1403 تا چه زمانی معتبر است؟

نتایج اعلام شده از سوی سازمان سنجش تا 2 سال برای داوطلبان گروه انسانی اعتبار دارد. این بدین معنی است که داوطلبان 2 سال زمان دارند تا از نتیجه کنکور خود استفاده کنند.

4) داوطلبان گروه انسانی باید در چه مدت زمانی به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند؟

داوطلبان گروه انسانی در کنکور تنها 160 دقیقه زمان دارند تا به سوالات دروس تخصصی در دو دفترچه پاسخ دهند.

5) مهم‌ترین درس کنکور انسانی با توجه به ضریب کدام درس است؟

مهم‌ترین درس کنکور انسانی با توجه به ضریب آن درس ادبیات فارسی با ضریب 8 است.

شما می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد کنکور انسانی ۱۴۰۳  به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید و همزمان از تخفیف‌های دوره‌های آموزشی موسسه حرف آخر مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.