بررسی دقیق بودجه بندی عربی کنکور انسانی همراه با معرفی مباحث آسان

بدون دیدگاه

یکی از درس‌های تخصصی گروه انسانی، درس عربی تخصصی است. این درس برای رشته‌های زیرگروه 1 انسانی اهمیت زیادی دارد و داوطلبان باید توجه زیادی به ضریب این درس داشته باشند تا بتوانند در یکی از رشته‌های زیرگروه 1 انسانی قبول شوند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان باید قبل از کنکور سراسری انجام دهند، مطالعه بودجه بندی عربی کنکور انسانی است. شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا باید قبل از کنکور سراسری بودجه بندی را مطالعه کرد؟

جواب این سوال بسیار ساده و روشن است. مطالعه بودجه بندی عربی کنکور انسانی به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا با تعداد سوالات احتمالی عربی تخصصی کنکور انسانی آشنا شوند. این موضوع موجب می‌شود که داوطلبان با سوالات تست خیز و آسان بیشتر آشنا شوند و درصد بالایی برای درس عربی کسب کنند. تیم محتوای حرف آخر در این مطلب به سراغ بررسی بودجه بندی عربی کنکور انسانی می‌رود و به صورت دقیق این بودجه بندی را در اختیار داوطلبان گروه انسانی قرار می‌دهد.

بودجه بندی عربی کنکور انسانی

 

سوالات عربی تخصصی در کنکور انسانی 1401

قبل از اینکه به سراغ بررسی بودجه بندی عربی کنکور انسانی برویم بهتر است با تعداد سوالات عربی تخصصی در کنکور آشنا شویم. عربی تخصصی انسانی در کنکور سراسری از 20 سوال تشکیل شده است. داوطلبان باید به این 20 سوال به عنوان چهارمین درس دفترچه در کنکور سراسری پاسخ دهند. سوالات عربی از سوال 166 الی 185 است و داوطلبان برای پاسخگویی تنها 20 دقیقه زمان دارند. این بدین معنی است که مدت پاسخگویی به هر سوال در عربی تخصصی انسانی 60 ثانیه است.

  • تعداد سوالات عربی در کنکور: 20 سوال
  • سوالات عربی از شماره 166 الی 185 در دفترچه تخصصی
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات عربی: ۲۰ دقیقه
  • مدت زمان پاسخگویی به هر سوال: 60 ثانیه
  • منابع: عربی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

سوالات عربی تخصصی در کنکور انسانی 1401

تعداد سوالات عربی در کنکور: 20 سوال
سوالات عربی از شماره 166 الی 185 در دفترچه تخصصی
مدت زمان پاسخگویی به سوالات عربی: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پاسخگویی به هر سوال: 60 ثانیه
منابع: عربی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

ضریب درس عربی تخصصی در کنکور سراسری

ضریب درس عربی تخصصی برای رشته‌های زیرگروه 1 انسانی اهمیت زیادی دارد. داوطلبان باید با توجه به ضرایب زیر این درس را برای کنکور سراسری مطالعه کنند:

زیرگروه زیرگروه 1 زیرگروه 2 زیرگروه 3 زیرگروه 4 زیرگروه 5
ضریب 4 1 1 1 1

 

وضعیت پاسخگویی داوطلبان به درس عربی در کنکور 1400

قبل از اینکه بودجه بندی عربی کنکور انسانی را بررسی کنیم باید به سراغ وضعیت پاسخگویی داوطلبان به درس عربی در کنکور 1400 برویم. زمانی‌که درصد داوطلبان را برای درس عربی بررسی می‌کنیم با آمار جالبی روبه‌رو می‌شویم. در کنکور سراسری 1400 تنها 56 داوطلب توانستند برای عربی تخصصی درصد 100 درصد کسب کنند. این آمار با توجه به اینکه این درس تنها برای زیرگروه 1 انسانی اهمیت دارد تا حدی قابل قبول است. ما در قسمت زیر تعداد داوطلبان و درصدهای آن‌ها را برای درس عربی بررسی می‌کنیم:

0 الی 10 درصد 86281 داوطلب
10 الی 20 درصد 25246 داوطلب
20 الی 30 درصد 8626 داوطلب
30 الی 40 درصد 3615 داوطلب
40 الی 50 درصد 2007 داوطلب
50 الی 60 درصد 1304 داوطلب
60 الی 70 درصد 911 داوطلب
70 الی 80 درصد 655 داوطلب
80 الی 90 درصد 438 داوطلب
90 الی 100 درصد 160 داوطلب
100 درصد 56 داوطلب

بودجه بندی عربی کنکور انسانی نظام جدید

بودجه بندی عربی کنکور انسانی نظام جدید بر اساس عربی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. این بدین معنی است که داوطلبان باید این سه منبع را برای عربی کنکور مطالعه کنند. بودجه بندی عربی کنکور انسانی به صورت زیر است:

  • بخش ترجمه: 8 سوال
  • بخش تحلیل صرفی: 3 سوال
  • بخش ضبط حرکات: 1 سوال
  • بخش قواعد: 7 سوال
  • بخش مفهوم: 1 سوال

بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1401

1) بخش ترجمه: 8 سوال

اولین و مهم‌ترین بخش عربی کنکور انسانی بخش ترجمه است. بخش ترجمه در بودجه بندی کنکور انسانی 1401 دارای 8 سوال است. این 8 سوال بیشترین تعداد سوالات را در کنکور انسانی دارد. بنابراین داوطلبان باید توجه زیادی به این بخش داشته باشند. 8 سوال این بخش معادل 40 درصد از سوالات عربی کنکور انسانی است.

بخش ترجمه40%
40%

2) بخش تحلیل صرفی: 3 سوال

یکی دیگر از بخش‌های بودجه بندی عربی کنکور انسانی، بخش تحلیل صرفی است. این بخش در مقایسه با سایر بخش‌ها ساده است و داوطلبان می‌توانند به سوالات این بخش به راحتی پاسخ دهند. بخش تحلیل صرفی در کنکور سراسری دارای 3 سوال است. این بخش 15 درصد از سوالات را شامل می‌شود و داوطلبان با پاسخگویی به این 3 سوال می‌توانند یک درصد 15 درصدی برای خود کسب کنند.

بخش تحلیل صرفی15%
15%

3) بخش ضبط حرکات: 1 سوال

آسان‌ترین بخش در عربی کنکور انسانی بخش ضبط حرکات است. این بخش در بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1401 تنها 1 سوال دارد. این بدین معنی است که داوطلبان با مطالعه دقیق می‌توانند به سوال این بخش پاسخ دهند. بخش ضبط حرکات دارای 1 سوال است و تنها 5 درصد از سوالات عربی کنکور انسانی را شامل می‌شود.

بخش ضبط حرکات5%
5%

4) بخش قواعد: 7 سوال

بخش ترجمه یکی از مهم‌ترین بخش‌های بودجه بندی عربی کنکور انسانی است. پس از بخش ترجمه، بخش قواعد از اهمیت زیادی در عربی کنکور انسانی برخوردار است. بخش قواعد از 7 سوال تشکیل شده است و از مهم‌ترین بخش‌های عربی در کنکور است. البته این بخش نسبت به بخش ترجمه کمی دشوارتر است. اما داوطلبان باید توجه زیادی به آن داشته باشند. داوطلبانی که به سوالات این بخش پاسخ می‌دهند یک درصد 35 درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند.

بخش قواعد35%
35%

5) بخش مفهوم: 1 سوال

آخرین بخش در بودجه بندی عربی کنکور انسانی مربوط به بخش مفهوم است. این بخش نیز از آسان‌ترین بخش‌های عربی کنکور محسوب می‌شود. این بخش تنها 1 سوال دارد و در حالت کلی تنها 5 درصد از سوالات عربی کنکور انسانی را شامل می‌شود. داوطلبان با پاسخگویی به سوالات این بخش یک درصد 5 درصدی به نمرات خود اضافه می‌کنند.

بخش مفهوم5%
5%

2 مبحث تست خیز عربی کنکور انسانی 1401

همان طور که در قسمت بالا مطالعه کردید بودجه بندی عربی کنکور انسانی از 5 بخش مختلف تشکیل شده است. این بخش‌های مختلف هر کدام تعداد سوالات متفاوتی دارند و درصدهای متنوعی را شامل می‌شوند. اگر بخواهیم مباحث تست خیز عربی کنکور را بررسی کنیم باید به دو بخش ترجمه و قواعد اشاره کنیم.

مهم‌ترین بخش‌های عربی کنکور که در کنکور سراسری نقش زیادی در نمرات داوطلبان دارند این دو بخش هستند. بخش ترجمه و بخش قواعد در کنکور سراسری دارای 15 سوال هستند و 75 درصد سوالات عربی را شامل می‌شوند. بنابراین تست خیز ترین مباحث عربی کنکور انسانی 1401 به صورت زیر هستند:

  • بخش ترجمه
  • بخش قواعد

مباحث آسان عربی کنکور انسانی 1401

برخی از داوطلبان ابتدا به سراغ مباحث آسان می‌روند و مباحث کم دردسر را برای کنکور مطالعه می‌کنند. این داوطلبان می‌توانند برای مطالعه عربی کنکور انسانی ابتدا به سراغ مباحث آسان بروند. عربی کنکور انسانی دارای 3 مبحث آسان است. داوطلبان می‌توانند با مطالعه سه بخش تحلیل صرفی، ضبط حرکات و بخش مفهوم به 5 سوال عربی کنکور پاسخ دهند. این سه بخش با یکدیگر 25 درصد سوالات عربی کنکور را تشکیل می‌دهند.

  • بخش تحلیل صرفی: 3 سوال
  • بخش ضبط حرکات: 1 سوال
  • بخش مفهوم: 1 سوال

سوالات متداول در مورد بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1401

1) آیا می‌توان بر اساس بودجه بندی عربی کنکور انسانی برخی از مباحث را برای کنکور مطالعه نکرد؟

بودجه بندی که در این مطلب در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تخمینی بر اساس سوالات کنکور قبل است. اگر داوطلبان وقت کافی برای مطالعه تمامی بخش‌ها را ندارند باید به سراغ مباحث تست خیز عربی کنکور بروند.

2) درس عربی تخصصی در کنکور سراسری از چند سوال تشکیل شده است؟

عربی کنکور انسانی چهارمین درس در دفترچه تخصصی است و داوطلبان باید به 20 سوال این درس پاسخ دهند.

3) داوطلبان برای عربی کنکور انسانی باید چه منابعی را مطالعه کنند؟

داوطلبان گروه انسانی باید عربی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را مطالعه کنند.

شما می‌توانید برای داشتن هر گونه اطلاعات بیشتر در مورد محصولات حرف آخر به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید.

منبع: حرف آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.