جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

1 دیدگاه

کنکور سراسری یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های تحصیلی در کشور است که با توجه به تغییرات جدید، سالانه در دو نوبت مختلف برگزار می‌شود. داوطلبانی که به دنبال قبولی در کنکور و بهترین رشته‌های دانشگاهی هستند باید با یک برنامه‌ریزی صحیح و دقیق به سراغ کنکور بروند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان باید قبل از کنکور سراسری انجام دهند، بررسی بودجه بندی کنکور 1403 است. شاید برای برخی از داوطلبان این سوال پیش آید که منظور از بودجه بندی کنکور چیست؟

بودجه بندی کنکور 1403 به داوطلبان نشان می‌دهد که کدام مباحث در کنکور سراسری از اهمیت زیادی برخوردار هستند و کدام مباحث اولویت کمتری برای مطالعه دارند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که داوطلبان با مطالعه بودجه بندی کنکور از تعداد سوالات هر مبحث در کنکور سراسری مطلع می‌شوند. بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی داوطلبان گروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان وجود دارد و داوطلبان باید با توجه به این بودجه بندی برای کنکور سراسری آماده شوند.

بودجه بندی کنکور به عنوان یک نقشه راه برای داوطلبان محسوب می‌شود. داوطلبانی که از این نقشه راه استفاده می‌کنند شانس بیشتری برای قبولی در بهترین رشته‌های دانشگاهی دارند. بنابراین با توجه به تمامی این مطالب، بررسی بودجه بندی کنکور باید در برنامه‌ریزی داوطلبان برای کنکور در نظر گرفته شود. داوطلبان باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که با بررسی بودجه بندی کنکور به بهترین شکل ممکن مدیریت زمان می‌کنند. این بدین معنی است که داوطلبان برای مباحث مهم زمان بیشتری اختصاص می‌دهند و مطالب کم اهمیت را در یک مدت زمان کم مطالعه می‌کنند.

تیم محتوای حرف آخر در این مطلب به سراغ بررسی بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی گروه‌های آموزشی می‌رود و آخرین بودجه بندی کنکور را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

 

بودجه بندی کنکور 1403

 

تغییرات مهم بودجه بندی کنکور 1403

بدون شک تمامی داوطلبان با تغییرات مهم کنکور سراسری آشنا هستند. کنکور سراسری از سال 1401 شرایط متفاوتی دارد و دچار تغییرات زیادی شده است. یکی از این تغییرات که بر روی بودجه بندی کنکور نیز تاثیر دارد، حذف دروس عمومی از کنکور سراسری است. این بدین معنی است که تمامی داوطلبان گروه‌های آموزشی تنها باید به سراغ مطالعه بودجه بندی دروس تخصصی بروند.

دومین تغییر مهم کنکور سراسری تغییر تعداد سوالات دروس تخصصی است. تعداد سوالات برخی از دروس تخصصی در مقایسه با کنکور سال‌های اخیر با تغییراتی روبه‌رو شده است. بنابراین داوطلبان قبل از مطالعه دروس تخصصی باید تعداد سوالات هر درس تخصصی را بدانند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که داوطلبان در مورد کنکور 1403 باید در نظر داشته باشند، برگزاری کنکور در دو نوبت است. داوطلبان باید برای هر دو نوبت بودجه بندی کنکور را با دقت مطالعه کنند. این بدین معنی است که داوطلبان باید برای کنکور اردیبهشت و تیر ماه آخرین بودجه بندی کنکور را که در این مطلب در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم را مطالعه کنند.

تاریخ کنکور 1403

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که داوطلبان در مورد کنکور 1403 دارند به تاریخ کنکور مربوط می‌شود. کنکور 1403 در کدام تاریخ برگزار می‌شود؟ همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم کنکور 1403 در دو نوبت برگزار می‌شود. نوبت اول در ماه اردیبهشت و نوبت دوم در تیر ماه سال 1403 برگزار می‌شود. داوطلبان در بخش زیر می‌توانند با تاریخ کنکور 1403 بیشتر آشنا شوند:

 

تاریخ کنکور 1403

 

تعداد سوالات کنکور تجربی 1403

اولین بودجه بندی کنکور 1403 که به سراغ آن می‌رویم به گروه آموزشی تجربی مربوط است. قبل از اینکه به سراغ بررسی بودجه بندی کنکور 1403 تجربی برویم بهتر است با کنکور تجربی و تعداد سوالات کنکور آشنا شویم. داوطلبان در کنکور تجربی تنها 180 دقیقه زمان دارند تا به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 3 ساعت زمان دارند تا به بهترین شکل به سوالات پنج درس تخصصی پاسخگو باشند.

داوطلبان گروه تجربی در کنکور سراسری سال 1403 با چهار دفترچه تخصصی روبه‌رو هستند که دفترچه شماره چهار مخصوص بهیاری است. با توجه به این شرایط داوطلبان باید به سوالات سه دفترچه تخصصی پاسخ دهند. دفترچه شماره یک شامل درس زیست شناسی است و داوطلبان باید در مدت زمان 45 دقیقه به 45 سوال درس زیست شناسی در این دفترچه پاسخ دهند.

دفترچه شماره دو شامل دو درس تخصصی فیزیک و شیمی است. درس فیزیک شامل 30 سوال و درس شیمی شامل 35 سوال است. داوطلبان گروه تجربی برای پاسخگویی به سوالات فیزیک 45 دقیقه و برای پاسخگویی به سوالات شیمی تنها 35 دقیقه زمان دارند.

سومین دفترچه تخصصی کنکور تجربی شامل دو درس ریاضی و زمین شناسی است. داوطلبان در کنکور تجربی باید به 30 سوال درس ریاضی و 15 سوال درس زمین شناسی در مدت زمان 60 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است داوطلبان برای پاسخگویی به 45 سوال تنها 60 دقیقه زمان دارند.

 

تعداد سوالات کنکور تجربی 1403

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور تجربی 1403

داوطلبان گروه تجربی باید در کنکور سراسری به سوالات پنج درس تخصصی پاسخ دهند. این پنج درس تخصصی شامل دروس زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی هستند. داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که زیرگروه‌ها از کنکور سراسری حذف شده‌اند. بنابراین تمامی رشته‌های کنکور تجربی در یک گروه قرار دارند. این بدین معنی است که ضرایب دروس تخصصی با توجه به رشته‌ها تغییری نمی‌کنند. به همین دلیل ضرایب دروس تخصصی برای تمامی رشته‌ها عددی ثابت و بدون تغییر است. شما می‌توانید در بخش زیر با ضرایب دروس تخصصی در کنکور تجربی بیشتر آشنا شوید:

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور تجربی 1403

 

 

بودجه بندی کنکور 1403 تجربی

بودجه بندی کنکور 1403 تجربی شامل پنج درس تخصصی زمین شناسی، زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی است. داوطلبان گروه تجربی باید قبل از هر کاری با بودجه بندی این پنج درس تخصصی آشنا باشند و سپس به سراغ مطالعه دروس بروند. ما در بخش زیر بودجه بندی هر پنج درس تخصصی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهیم:

1) بودجه بندی زیست کنکور 1403

اولین درس در کنکور تجربی، درس زیست شناسی است. درس زیست شناسی در اولین دفترچه تخصصی کنکور تجربی قرار دارد و شامل 45 سوال است. داوطلبان گروه تجربی تنها 45 دقیقه زمان دارند تا به سوالات درس زیست شناسی در کنکور سراسری پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات زیست شناسی در کنکور: 45 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات زیست شناسی در کنکور: 45 دقیقه
  • مدت زمان میانگین پاسخگویی به هر سوال: 1 دقیقه
  • منابع: زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • ضریب: 12

 

بودجه بندی زیست کنکور

 

2) بودجه بندی فیزیک تجربی کنکور 1403

دومین دفترچه تخصصی کنکور تجربی شامل دو درس تخصصی است. اولین درس تخصصی در دفترچه شماره دو که داوطلبان باید به سوالات آن پاسخ دهند، درس فیزیک است. درس فیزیک در کنکور تجربی از 30 سوال تشکیل شده است. داوطلبان گروه تجربی تنها 40 دقیقه زمان دارند تا به سوالات فیزیک در کنکور تجربی پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات فیزیک در کنکور: 30 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات فیزیک در کنکور: 40 دقیقه
  • منابع: فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم
  • ضریب: 7

 

بودجه بندی فیزیک تجربی کنکور 1403

 

3) بودجه بندی شیمی کنکور 1403

دومین درس دفترچه تخصصی شماره دو، درس شیمی است. درس شیمی در کنکور تجربی شامل 35 سوال است. داوطلبان در کنکور تجربی باید به 35 سوال در مدت زمان 35 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 1 دقیقه زمان دارند تا به هر سوال شیمی در کنکور پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات شیمی در کنکور تجربی: 35 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات شیمی در کنکور تجربی: 35 دقیقه
  • مدت زمان میانگین پاسخگویی به هر سوال شیمی: 1 دقیقه
  • منابع: شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • ضریب: 9

 

بودجه بندی شیمی کنکور 1403

 

4) بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1403

دفترچه سه کنکور تجربی شامل دو درس تخصصی است. اولین درس تخصصی در دفترچه شماره سه، درس ریاضی است. درس ریاضی در کنکور تجربی از 30 سوال تشکیل شده است. داوطلبان گروه تجربی برای پاسخگویی به سوالات ریاضی و درس زمین شناسی در دفترچه شماره سه تنها 60 دقیقه زمان دارند.

  • تعداد سوالات درس ریاضی در کنکور تجربی: 30 سوال
  • ضریب: 7

 

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1403

 

 

5) بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1403

آخرین درس تخصصی که داوطلبان گروه تجربی باید به سوالات آن در کنکور سراسری پاسخ دهند، درس زمین شناسی است. درس زمین شناسی دومین درس دفترچه شماره سه است. تعداد سوالات درس زمین شناسی در کنکور 15 سوال است و داوطلبان باید همراه با درس ریاضی در 60 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درس زمین شناسی در کنکور: 15 سوال
  • ضریب: 1
  • منبع: زمین شناسی پایه یازدهم

 

بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1403

 

 

تعداد سوالات کنکور ریاضی 1403

داوطلبان زیادی سالانه در کنکور ریاضی شرکت می‌کنند و به دنبال قبولی در بهترین رشته‌های مهندسی هستند. این داوطلبان باید قبل از هر کاری به سراغ بررسی تعداد سوالات کنکور ریاضی بروند و با بودجه بندی دروس تخصصی کنکور ریاضی آشنا شوند. داوطلبان در کنکور ریاضی باید به سوالات دو دفترچه تخصصی در کنکور پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به تمامی سوالات کنکور ریاضی 145 دقیقه است و داوطلبان باید در این مدت زمان به 105 سوال پاسخ دهند.

دفترچه شماره یک شامل یک درس تخصصی است. داوطلبان گروه ریاضی در این دفترچه باید به 40 سوال درس ریاضی پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور تنها 70 دقیقه است. داوطلبان در این مدت زمان باید به سوالات درس ریاضی پاسخ دهند.

دفترچه شماره دو کنکور ریاضی شامل دو درس تخصصی است. داوطلبان در دفترچه شماره دو با دو درس تخصصی فیزیک و شیمی روبه‌رو هستند. درس فیزیک شامل 35 سوال است و داوطلبان تنها 45 دقیقه زمان دارند تا به سوالات آن پاسخ دهند. درس شیمی نیز از 30 سوال تشکیل شده است و داوطلبان تنها 30 دقیقه مدت زمان پاسخگویی دارند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها یک دقیقه زمان دارند تا به سوالات درس شیمی پاسخ دهند.

 

تعداد سوالات کنکور ریاضی 1403

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور ریاضی 1403

داوطلبان گروه ریاضی باید در کنکور سراسری به سوالات سه درس تخصصی پاسخ دهند. دروس تخصصی کنکور ریاضی شامل دروس فیزیک، شیمی و ریاضی هستند. هر کدام از این دروس در کنکور ریاضی ضرایب خاصی دارند. داوطلبان باید با توجه به ضرایب هر درس زمان مناسبی برای مطالعه دروس در نظر داشته باشند. ضرایب دروس تخصصی کنکور ریاضی به صورت زیر هستند:

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور ریاضی 1403

 

 

بودجه بندی کنکور 1403 رشته ریاضی

بودجه بندی کنکور 1403 رشته ریاضی در این مطلب برای سه درس تخصصی ریاضی، فیزیک و شیمی آماده شده است. داوطلبان گروه ریاضی باید به این نکته توجه داشته باشند که بودجه بندی این مطلب بر اساس سوالات دروس تخصصی در آخرین کنکور ریاضی است.

1) بودجه بندی ریاضی کنکور 1403

دفترچه شماره یک شامل یک درس تخصصی است و آن درس نیز درس ریاضی است. داوطلبان گروه ریاضی در کنکور سراسری باید به 40 سوال درس ریاضی پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور سراسری 70 دقیقه است.

  • تعداد سوالات ریاضی در کنکور ریاضی: 40 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات درس ریاضی در کنکور: 70 دقیقه
  • منابع: ریاضی پایه دهم، هندسه پایه دهم، یازدهم، آمار و احتمال یازدهم، حسابان یازدهم و دوازدهم، هندسه دوازدهم و گسسته دوازدهم
  • ضریب: 12

بودجه بندی حسابان کنکور 1403

 

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

بودجه بندی گسسته و هندسه کنکور 1403

 

بودجه بندی گسسته و هندسه کنکور 1403

 

2) بودجه بندی فیزیک کنکور 1403

اولین درس دفترچه تخصصی شماره دو، درس فیزیک است. داوطلبان باید در کنکور ریاضی به 35 سوال درس فیزیک در مدت زمان 45 دقیقه پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درس فیزیک در کنکور ریاضی: 35 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات: 45 دقیقه
  • منابع: فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم
  • ضریب: 9

 

بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی 1403

 

 

3) بودجه بندی شیمی کنکور ریاضی 1403

درس شیمی آخرین درس تخصصی در دفترچه شماره دو است. داوطلبان گروه ریاضی باید در کنکور سراسری به 30 سوال درس شیمی در مدت زمان 30 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 1 دقیقه زمان دارند تا به هر سوال شیمی در کنکور ریاضی پاسخگو باشند.

  • تعداد سوالات شیمی در کنکور: 30 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به هر سوال: 30 دقیقه
  • مدت زمان میانگین برای پاسخگویی به هر سوال: 1 دقیقه
  • منابع: شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • ضریب: 7

 

بودجه بندی شیمی کنکور ریاضی 1403

 

تعداد سوالات کنکور انسانی 1403

داوطلبان گروه انسانی نیز مانند سایر گروه‌های آموزشی باید قبل از مطالعه دروس تخصصی به سراغ بررسی تعداد سوالات کنکور و بودجه بندی دروس تخصصی بروند. کنکور انسانی در مقایسه با کنکور سایر گروه‌های آموزشی از تعداد دروس تخصصی بیشتری برخوردار است. داوطلبان گروه انسانی در کنکور باید به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند.

داوطلبان گروه انسانی در کنکور سراسری باید به سوالات دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، روان شناسی، زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، منطق و اقتصاد پاسخ دهند. کنکور انسانی دارای دو دفترچه تخصصی است و دروس تخصصی در این دو دفترچه ارائه می‌شوند.

دفترچه شماره یک شامل چهار درس تخصصی ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان شناسی است. داوطلبان در این دفترچه تنها 85 دقیقه زمان دارند تا به 80 سوال این دروس پاسخ دهند. این دفترچه شامل 20 سوال ریاضی، 30 سوال ادبیات فارسی، 15 سوال علوم اجتماعی و 15 سوال روان شناسی است.

دفترچه دو کنکور انسانی شامل پنج درس تخصصی دیگر است. داوطلبان کنکور انسانی باید در این دفترچه به سوالات دروس تخصصی زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات این دفترچه 75 دقیقه است. داوطلبان در دفترچه شماره دو با 80 سوال روبه‌رو هستند و برای پاسخگویی به هر درس مدت زمان خاصی دارند. درس عربی در این دفترچه شامل 20 سوال، درس تاریخ 12 سوال، درس جغرافیا 12 سوال، درس فلسفه و منطق 20 سوال و درس اقتصاد 15 سوال دارد.

 

تعداد سوالات کنکور انسانی 1403

 

 

ضرایب دروس تخصصی کنکور انسانی 1403

داوطلبان در کنکور انسانی باید به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. هر درس تخصصی در کنکور سراسری دارای ضریب متفاوتی است. داوطلبان باید قبل از مطالعه دروس به ضرایب توجه کنند تا بهترین پاسخگویی را به سوالات دروس تخصصی در کنکور انسانی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که داوطلبان باید در مورد ضرایب دروس به آن توجه داشته باشند، حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری است. حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری موجب شده است که تمامی رشته‌ها در یک گروه قرار بگیرند. با توجه به این شرایط تمامی دروس تخصصی دارای ضرایب خاص برای رشته‌ها هستند. این بدین معنی است که با تغییر رشته ضریب درس تغییری نمی‌کند. ضرایب دروس تخصصی برای کنکور انسانی به صورت زیر هستند:

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور انسانی 1403

 

 

بودجه بندی کنکور 1403 انسانی

داوطلبان گروه انسانی باید در کنکور سراسری به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. ما در بخش زیر به سراغ بررسی بودجه بندی هشت درس تخصصی در سال‌های اخیر می‌رویم تا داوطلبان با شناخت بیشتری به سراغ پاسخگویی به سوالات بروند:

1) بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی 1403

اولین درس تخصصی که داوطلبان گروه انسانی باید به سوالات آن در کنکور سراسری پاسخ دهند، درس ریاضی است. درس ریاضی در کنکور انسانی از 20 سوال تشکیل شده است. داوطلبان گروه انسانی باید به این سوالات در مدت زمان 30 دقیقه پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درس ریاضی در کنکور انسانی: 20 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات: 30 دقیقه
  • ضریب: 6
  • منابع: ریاضی و آمار دهم، یازدهم و دوازدهم

 

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی 1403

 

 

2) بودجه بندی زبان و ادبیات فارسی کنکور انسانی 1403

دومین درس دفترچه تخصصی شماره یک، درس زبان و ادبیات فارسی است. داوطلبان باید به 30 سوال این درس در مدت زمان 30 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 1 دقیقه زمان دارند تا به سوالات ادبیات فارسی پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درس ادبیات فارسی در کنکور انسانی: 30 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات: 30 دقیقه
  • مدت زمان میانگین برای پاسخگویی به هر سوال: 1 دقیقه
  • ضریب: 8
  • منابع: زبان و ادبیات فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم

 

بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی 1403

 

 

3) بودجه بندی علوم اجتماعی در کنکور انسانی 1403

داوطلبان در کنکور انسانی باید به 15 سوال درس علوم اجتماعی پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات درس علوم اجتماعی همراه با درس روانشناسی 25 دقیقه است.

  • تعداد سوالات درس علوم اجتماعی در کنکور انسانی: 15 سوال
  • ضریب: 5
  • منابع: جامعه شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم

 

بودجه بندی علوم اجتماعی کنکور انسانی 1403

 

 

4) بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی 1403

داوطلبان در کنکور انسانی باید به 15 سوال درس روانشناسی پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات این درس همراه با درس علوم اجتماعی 25 دقیقه است.

  • تعداد سوالات درس روانشناسی در کنکور انسانی: 15 سوال
  • ضریب: 2
  • منبع: روانشناسی یازدهم

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

5) بودجه بندی عربی تخصصی کنکور انسانی 1403

درس عربی تخصصی اولین درس تخصصی در دفترچه شماره 2 است. داوطلبان گروه انسانی باید در کنکور سراسری به 20 سوال درس عربی در مدت زمان 20 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 1 دقیقه زمان دارند تا به هر سوال درس عربی پاسخگو باشند.

  • تعداد سوالات عربی در کنکور: 20 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به هر سوال: 20 دقیقه
  • مدت زمان میانگین برای پاسخگویی به هر سوال: 1 دقیقه
  • ضریب: 5
  • منابع: عربی دهم، یازدهم و دوازدهم

 

بودجه بندی عربی تخصصی کنکور انسانی 1403

 

 

6) بودجه بندی تاریخ کنکور انسانی 1403

دومین درس دفترچه شماره دو، درس تاریخ است. داوطلبان گروه انسانی باید به 13 سوال درس تاریخ در کنکور پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات تاریخ در کنکور انسانی: 13 سوال
  • ضریب: 5
  • منابع: تاریخ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

پایه دهم 

 

بودجه بندی تاریخ کنکور انسانی 1403

 

تاریخ پایه یازدهم 

 

بودجه بندی تاریخ کنکور انسانی 1403

 

تاریخ پایه دوازدهم 

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

 

7) بودجه بندی جغرافیا کنکور انسانی 1403

داوطلبان کنکور انسانی باید در دفترچه شماره دو به عنوان سومین درس به سوالات درس جغرافیا پاسخ دهند. تعداد سوالات درس جغرافیا در کنکور انسانی، 12 سوال است.

  • تعداد سوالات جغرافیا در کنکور انسانی: 12 سوال
  • ضریب: 5
  • منابع: جغرافیا پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

 

بودجه بندی جغرافیا کنکور انسانی 1403

 

8) بودجه بندی فلسفه و منطق کنکور انسانی 1403

داوطلبان در کنکور انسانی باید به 20 سوال درس فلسفه و منطق در مدت زمان 20 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 1 دقیقه زمان دارند تا به سوالات درس فلسفه و منطق در کنکور انسانی پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درس فلسفه و منطق کنکور انسانی: 20 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات فلسفه و منطق: 20 دقیقه
  • ضریب: 5
  • منابع: منطق دهم، فلسفه یازدهم و دوازدهم

فلسفه کنکور

 

فلسفه کنکور

منطق کنکور

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

9) بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی 1403

آخرین درس در دفترچه شماره دو، درس اقتصاد است. داوطلبان در کنکور انسانی باید به 15 سوال درس اقتصاد در مدت زمان 15 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 1 دقیقه زمان نیاز دارند تا به هر سوال اقتصاد در کنکور پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درس اقتصاد در کنکور انسانی: 15 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات درس اقتصاد در کنکور: 15 دقیقه
  • ضریب: 2
  • منبع: پایه دهم

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

تعداد سوالات کنکور هنر 1403

داوطلبان گروه هنر در کنکور سراسری سال 1403 با سه درس تخصصی روبه‌رو هستند. کنکور هنر تنها دارای یک دفترچه تخصصی است. داوطلبان گروه هنر تنها 115 دقیقه زمان دارند تا به 100 سوال دروس تخصصی پاسخ دهند. درک عمومی هنر اولین درسی است که داوطلبان گروه هنر باید به سوالات آن پاسخ دهند. داوطلبان باید به 50 سوال این درس از شماره 1 الی 50 در مدت زمان 50 دقیقه پاسخ دهند.

دومین درس دفترچه شماره یک درک عمومی ریاضی – فیزیک است. داوطلبان گروه هنر باید به 30 سوال این درس در مدت زمان 40 دقیقه پاسخ دهند. آخرین درس کنکور هنر نیز خلاقیت تصویری و تجسمی است. داوطلبان گروه هنر باید به 20 سوال این درس در مدت زمان 25 دقیقه پاسخ دهند.

 

تعداد سوالات کنکور هنر 1403

 

 

ضرایب دروس تخصصی در کنکور هنر 1403

داوطلبان در کنکور هنر با سه ماده امتحانی درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی روبه‌رو هستند. هر کدام از این موارد دارای ضرایب خاصی در کنکور هنر هستند. داوطلبان به این نکته توجه داشته باشند که ضرایب دروس با توجه به رشته‌ها تغییری نخواهند کرد. ضرایب دروس تخصصی کنکور هنر به صورت زیر هستند:

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

 

بودجه بندی کنکور هنر 1403

داوطلبان گروه هنر با توجه به بودجه بندی زیر باید برای کنکور 1403 آماده شوند:

1) بودجه بندی درک عمومی هنر 1403

داوطلبان باید در کنکور هنر به 50 سوال درک عمومی هنر در 50 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان تنها یک دقیقه زمان دارند تا به هر سوال پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درک عمومی هنر در کنکور هنر: 50 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات درک عمومی هنر: 50 دقیقه
  • مدت زمان پاسخگویی به هر سوال درک عمومی هنر: 1 دقیقه
  • ضریب: 12

 

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

 

2) بودجه بندی درک عمومی ریاضی فیزیک 1403

داوطلبان در کنکور هنر باید به 30 سوال درک عمومی ریاضی – فیزیک در مدت زمان 40 دقیقه پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات درک عمومی ریاضی فیزیک در کنکور هنر: 30 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات درک عمومی ریاضی فیزیک: 40 دقیقه
  • ضریب: 5

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

 

3) بودجه بندی خلاقیت تصویری و تجسمی 1403

آخرین ماده امتحانی که داوطلبان باید به سوالات آن در کنکور پاسخ دهند، خلاقیت تصویری و تجسمی است. خلاقیت تصویری و تجسمی در کنکور هنر 20 سوال دارد. داوطلبان باید به این سوالات در مدت زمان 25 دقیقه پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات خلاقیت تصویری و تجسمی در کنکور هنر: 20 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات خلاقیت تصویری و تجسمی هنر: 25 دقیقه
  • ضریب: 3

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

بودجه بندی کنکور زبان 1403

آخرین بودجه بندی کنکور در این مطلب به کنکور زبان مربوط می‌شود. داوطلبان کنکور زبان با توجه به زبان انتخابی خود به سوالات زبان در کنکور پاسخ می‌دهند. داوطلبان باید در کنکور زبان به 70 سوال زبان در مدت زمان 105 دقیقه پاسخ دهند.

  • تعداد سوالات زبان در کنکور: 70 سوال
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات: 105 دقیقه

 

 

جدیدترین بودجه بندی کنکور 1403 برای تمامی رشته ها

 

 

سوالات متداول در مورد بودجه بندی کنکور 1403

1) بودجه بندی کنکور 1403 در این مطلب برای کدام گروه‌های آموزشی مناسب است؟

بودجه بندی کنکور 1403 در این مطلب برای رشته‌های آموزشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان مناسب است.

2) آیا داوطلبان بر اساس این بودجه بندی امکان حذف برخی از مباحث را دارند؟

داوطلبان بهتر است با توجه به بودجه بندی هیچ مطلبی را حذف نکنند، زیرا بودجه بندی کنکور تنها بر اساس سوالات دروس در سال اخیر تهیه شده است.

3) بودجه ‌بندی کنکور چیست؟

بودجه بندی کنکور بر اساس تست‌های کنکور در سال‌های اخیر کنکور تهیه می‌شود و در اختیار داوطلبان تمامی گروه‌های آموزشی قرار می‌گیرد.

4) آیا بودجه بندی کنکور توسط سازمان سنجش به صورت رسمی اعلام می‌شود؟

نه خیر، بودجه بندی کنکور 1403 توسط کارشناسان و مشاورین کنکور و بر اساس سوالات کنکور سال قبل تهیه می‌شود. بنابراین سازمان سنجش نقشی در تهیه بودجه بندی کنکور ندارد.

شما می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد بودجه بندی کنکور به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید و همزمان از تخفیف‌های دوره‌های آموزشی جدید حرف آخر نیز مطلع شوید.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.