آشنایی بیشتر با تعداد سوالات کنکور هنر 1402

بدون دیدگاه

داوطلبانی که به دنبال یک رشته دانشگاهی عالی هستند باید بهترین رتبه‌ را در کنکور به دست آورند. کسب بهترین رتبه در کنکور به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها آینده کاری خود را تضمین کنند. کنکور از پنچ گروه آموزشی تشکیل شده است. سه گروه آموزشی ریاضی، تجربی و انسانی گروه‌های آموزشی اصلی هستند. دو گروه آموزشی هنر و زبان نیز به عنوان گروه‌های آموزشی شناور مابین داوطلبان شناخته می‌شوند. اما گروه‌های شناور چه معنایی دارند؟ گروه‌های شناور به داوطلبان این امکان را می‌دهند تا آن‌ها در کنار کنکور تجربی، ریاضی و انسانی در کنکور هنر و زبان نیز شرکت کنند. این بدین معنی است که داوطلبان گروه ریاضی، فیزیک و تجربی امکان شرکت در کنکور زبان و هنر را نیز دارند. ما در این مطلب به صورت کامل به سراغ بررسی تعداد سوالات کنکور هنر می‌رویم و کنکور هنر 1402 را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

گروه هنر یکی از پرطرفدارترین گروه‌های آموزشی در کنکور سراسری محسوب می‌شود. رشته‌های کنکور هنر بسیار متنوع هستند و داوطلبان علاقه زیادی به انتخاب رشته‌های کنکور هنر دارند. داوطلبان باید قبل از هر کاری با تعداد سوالات کنکور هنر آشنا شوند و دروس این کنکور را با دقت زیادی مطالعه کنند. کنکور هنر نیز در سال 1402 دستخوش تغییراتی شده است. داوطلبان باید با تمامی تغییرات کنکور 1402 آشنا باشند و با توجه به تغییرات دروس را برای کنکور مطالعه کنند. تیم محتوای حرف آخر در این مطلب به صورت جامع تعداد سوالات کنکور هنر را مشخص می‌کند و سپس به سراغ ضرایب دروس تخصصی کنکور هنر و زمان برگزاری این کنکور می‌رود. شما می‌توانید در این مطلب با تمامی اطلاعات کنکور هنر آشنا شوید.

 

تعداد سوالات کنکور هنر

 

زمان برگزاری کنکور هنر

قبل از اینکه به سراغ تعداد سوالات کنکور هنر 1402 برویم بهتر است با تغییرات کنکور و زمان برگزاری کنکور هنر بیشتر آشنا شویم. کنکور هنر 1402 مانند کنکور سال‌های اخیر برگزار نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور هنر به حذف دروس عمومی از کنکور مربوط می‌شود. داوطلبان در کنکور هنر نیازی ندارند که به سوالات دروس عمومی پاسخ دهند. کنکور هنر تنها دارای یک دفترچه با نام دفترچه شماره یک یا دفترچه تخصصی است.

دومین تغییر کنکور هنر به زمان برگزاری کنکور مربوط می‌شود. کنکور هنر تا سال 1401 به صورت یک بار در سال برگزار می‌شد. اما این شرایط در حال حاضر کمی متفاوت است. کنکور هنر 1402 به صورت دو بار در سال برگزار می‌شود. البته این شرایط در کنکور سال‌های آینده نیز اعمال خواهد شد. این بدین معنی است که داوطلبان از کنکور 1401 به بعد امکان شرکت در دو مرحله کنکور سراسری را دارند. کنکور سراسری دو مرحله‌ای می‌شود و داوطلبان دو بار در سال شانس شرکت در کنکور سراسری را دارند.

یکی دیگر از تغییرات کنکور هنر، حذف زیرگروه‌ها از کنکور است. این بدین معنی است که مفهومی با نام زیرگروه در کنکور هنر وجود ندارد. تمامی رشته‌های کنکور هنر در یک گروه قرار دارند. شاید برای داوطلبان این سوال پیش آید که ضرایب دروس تخصصی برای کنکور هنر چگونه محاسبه می‌شوند؟ تمامی رشته‌های گروه هنر دارای ضرایب مشخصی هستند. با توجه به این شرایط ضرایب دروس تخصصی برای رشته‌ها تغییری نمی‌کنند. به عنوان مثال درک عمومی هنر برای تمامی رشته‌های کنکور هنر دارای ضریب 12 است و این عدد با توجه به رشته تغییر نمی‌کند.

کنکور هنر سال 1402 در چه زمانی برگزار می‌شود؟ همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم کنکور به صورت دو نوبت برگزار می‌شود. مرحله اول کنکور هنر در تاریخ 30 دی 1401 برگزار شده است. مرحله دوم کنکور هنر نیز در تاریخ چهارشنبه 14 تیر 1402 برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری کنکور هنر

ضرایب دروس تخصصی در کنکور هنر

داوطلبان باید در کنکور هنر به سوالات دفترچه شماره یک یا دفترچه تخصصی پاسخ دهند. بسیاری از داوطلبان در مورد ضرایب دروس تخصصی در کنکور سوالات مختلفی دارند. ضرایب دروس تخصصی در کنکور هنر چگونه محاسبه می‌شوند؟ تمامی رشته‌های کنکور هنر دارای ضرایب تخصصی یکسانی هستند. این بدین معنی است که ضرایب دروس تخصصی با توجه به رشته‌های مختلف تغییری نمی‌کنند. شما می‌توانید در قسمت زیر با ضرایب دروس تخصصی کنکور هنر بیشتر آشنا شوید:

نام درس ضریب
درک عمومی هنر 12
درک عمومی ریاضی و فیزیک 5
خلاقیت تصویری و تجسمی 3

 

تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۲

داوطلبانی که با تعداد سوالات کنکور هنر 1402 آشنا هستند با آمادگی بیشتری به سراغ کنکور می‌روند. اول از همه به این موضوع اشاره کنیم که کنکور هنر تنها یک دفترچه دارد. دفترچه عمومی از کنکور سراسری و کنکور هنر حذف شده است. بنابراین داوطلبان در کنکور هنر تنها با یک دفترچه روبه‌رو هستند.

دفترچه شماره یک کنکور هنر شامل 3 درس تخصصی است. داوطلبان باید در کنکور هنر به سوالات درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به تمامی سوالات کنکور هنر 115 دقیقه است. داوطلبان باید به 100 سوال کنکور هنر با دقت زیادی پاسخ دهند تا یک رتبه مناسب در کنکور به دست آورند.

درک عمومی هنر در کنکور سراسری شامل 50 سوال است که داوطلبان باید در 50 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. درک عمومی ریاضی – فیزیک شامل 30 سوال است و داوطلبان برای پاسخگویی به این سوالات تنها 40 دقیقه زمان دارند. آخرین بخش کنکور هنر نیز خلاقیت تصویری و تجسمی است و داوطلبان 25 دقیقه برای پاسخگویی زمان دارند.

 

ماده امتحانی تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی
درک عمومی هنر 50 50 دقیقه
درک عمومی ریاضی – فیزیک 30 40 دقیقه
خلاقیت تصویری و تجسمی 20 25 دقیقه

 

لیست رشته های کنکور هنر

رشته‌های کنکور هنر با توجه به آخرین تغییرات کنکور در یک گروه قرار دارند. این بدین معنی است که هیچ زیرگروهی در کنکور سراسری وجود ندارد. شما می‌توانید در بخش زیر با لیست رشته های کنکور هنر در سال 1402 بیشتر آشنا شوید:

مقطع کارشناسی

نقاشی ایرانی آموزش هنر موزه
صنایع دستی طراحی صنعتی طراحی صحنه
سینما ارتباط تصویری طراحی پارچه
طراحی لباس کتابت و نگارگری گرافیک
نوازندگی موسیقی ایرانی هنرهای تجسمی مرمت بناهای تاریخی
طراحی و چاپ پارچه ادبیات نمایشی کارگردانی تلویزیون
تلویزیون و هنرهای دیجیتال مجسمه سازی عکاسی
هنرهای صناعی بازیگری هنر اسلامی
فرش چاپ نقاشی
طراحی و ساخت طلا و جواهر باستان شناسی نمایش عروسکی
مرمت آثار تاریخی آهنگسازی تولید سیما
نوازندگی موسیقی جهانی

مقطع کاردانی

هنرهای تجسمی گرافیک حفاظت و مرمت آثار تاریخی باستان شناسی
انیمیشن طراحی پوشاک هنر سفالگری
هنرهای نمایشی

رشته های کنکور هنر با آزمون عملی

عکاسی ارتباط تصویری کتابت و نگارگری
طراحی صحنه طراحی لباس طراحی پارچه
مجسمه سازی و نقاشی کاردانی هنرهای تجسمی طراحی صنعتی و ادبیات نمایشی
بازیگری و نمایش عروسکی ادبیات نمایشی آهنگ سازی
نوازندگی موسیقی ایرانی نوازندگی موسیقی جهانی

 

سوالات متداول در مورد کنکور هنر

1) آیا داوطلبان تجربی، ریاضی و انسانی امکان شرکت در کنکور هنر را دارند؟

بله تمامی داوطلبان گروه‌های آموزشی امکان شرکت در کنکور هنر را دارند.

2) رشته های کنکور هنر در چند زیرگروه قرار دارند؟

تمامی رشته های کنکور هنر در یک گروه قرار دارند.

3) تعداد سوالات کنکور هنر در سال 1402 چند سوال است؟

داوطلبان باید در کنکور هنر به 100 سوال در مدت زمان 115 دقیقه پاسخ دهند.

شما می‌توانید برای داشتن هر گونه اطلاعات بیشتر در مورد کنکور به وبلاگ موسسه حرف آخر مراجعه کنید و برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی حرف آخر به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کرده و از آخرین اخبار کنکور نیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.