مطالعه بودجه بندی کنکور برای هر گروه آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برای داوطلبان و دانش‌آموزان برخوردار است. داوطلبانی که به دنبال بهترین نتایج در کنکور سراسری هستند باید قبل از هر کاری با بودجه بندی هر درسی آشنا باشند. تیم محتوای حرف آخر در هر مطلب، بودجه بندی یک درس تخصصی را بررسی می‌کند تا داوطلبان شناخت بیشتری نسبت به سوالات دروس مختلف داشته باشند. یکی از دروس تخصصی که در این مطلب حرف آخر به سراغ بررسی آن می‌رود، بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی است.

بدون شک تمامی داوطلبان با این موضوع هم عقیده هستند که درس ریاضی چالش‌ها و مشکلات زیادی برای داوطلبان ایجاد می‌کند. این درس در هر شرایطی بلای جان داوطلبان در کنکور است. داوطلبان گروه انسانی نیز ارتباط زیاد خوبی با درس ریاضی ندارند. البته مطالعه صحیح درس ریاضی با استفاده از منابع مناسب این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کند. مطالعه درس ریاضی با استفاده از یک منبع مناسب و بررسی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها بهترین نتیجه را در کنکور سراسری به دست آورند.

همانطور که می‌دانید کنکور سراسری با تغییراتی روبه‌رو شده است و دروس تخصصی نیز با توجه به این تغییرات در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرند. بنابراین مطالعه بودجه بندی هر درسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تیم محتوای حرف آخر در این مطلب به سراغ بررسی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی می‌رود و از جنبه‌های مختلفی بودجه بندی این درس را بررسی می‌کند. داوطلبان در این مطلب با تعداد سوالات ریاضی در کنکور انسانی، مباحث تست خیز و آسان این درس و از همه مهم‌تر با ویدیو بررسی بودجه بندی ریاضی  کنکور انسانی توسط استاد خرقانی روبه‌رو می‌شوند.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی در این مطلب بر اساس سوالات آخرین کنکور برای درس ریاضی انسانی درج می‌شود. بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی این مطلب برای کنکور 1403 و با توجه به آخرین تغییرات کنکور آماده شده است.

ویدیو بررسی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی توسط استاد حسین خرقانی

استاد حسین خرقانی یکی از برترین اساتید ریاضی در موسسه حرف آخر است که درس ریاضی را تدریس می‌کند. این استاد برتر موسسه حرف آخر دوره‌های آموزشی مختلفی دارد و هر کدام از این دوره‌ها برای گروه خاصی از داوطلبان مناسب است. استاد خرقانی برای اینکه داوطلبان دید بهتری نسبت به سوالات ریاضی در کنکور انسانی داشته باشند در یک ویدیو به بررسی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی می‌پردازد. داوطلبان در بخش بالا می‌توانند ویدیو بررسی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی را توسط استاد خرقانی مشاهده کنند.

 

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

چرا مطالعه بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی اهمیت دارد؟

قبل از اینکه به صورت جامع و کامل به سراغ بررسی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی برویم، بهتر است با دلایل اهمیت مطالعه بودجه بندی آشنا شویم. شاید برای برخی از داوطلبان این سوال پیش آید که چرا باید بودجه بندی درس ریاضی در کنکور انسانی را مطالعه کرد؟ اولین و مهم‌ترین دلیل برای مطالعه بودجه بندی درس ریاضی، شناخت سوالات ریاضی در کنکور است. زمانی‌که داوطلبان سوالات سال‌های اخیر کنکور را بررسی می‌کنند با سوالات مهم و آسان ریاضی در کنکور انسانی آشنا می‌شوند. این موضوع موجب می‌شود که داوطلبان زمان بهتری را صرف مطالعه مباحث دشوار کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که مطالعه بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی موجب می‌شود که داوطلبان زمان و انرژی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

مدیریت زمان تنها دلیل مطالعه بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی نیست. داوطلبان با مطالعه این بودجه بندی یک نقشه راه دارند و با تعیین هدف به سراغ مطالعه درس ریاضی می‌روند. آن‌ها می‌توانند با مطالعه بودجه بندی درس ریاضی با نقاط ضعف خود آشنا شوند و برای نقاط ضعف خود به دنبال بهترین منابع باشند. بنابراین داوطلبان باید تحت هر شرایطی بودجه بندی درس ریاضی را برای کنکور سراسری مطالعه کنند تا بهترین نتیجه را به دست آورند.

سوالات ریاضی کنکور انسانی 1403

بدون شک تمامی داوطلبان از این موضوع مطلع هستند که کنکور سراسری دچار تغییراتی شده است و کنکور از سال 1401 مانند سال‌های اخیر برگزار نمی‌شود. به عنوان مثال ضریب درس ریاضی با تغییراتی در کنکور روبه‌رو شده است. ما در این مطلب به صورت کامل این تغییرات را بررسی می‌کنیم. اولین موضوعی که به بررسی آن می‌پردازیم تعداد سوالات ریاضی در کنکور انسانی 1403 است. داوطلبان گروه انسانی در کنکور با سوالات دو دفترچه روبه‌رو هستند. دفترچه شماره یک شامل چهار درس ریاضی، ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی است. بنابراین داوطلبان با درس ریاضی در دفترچه اول کنکور انسانی و به عنوان اولین درس روبه‌رو می‌شوند.

داوطلبان باید در کنکور انسانی به 20 سوال درس ریاضی از شماره 1 الی 20 پاسخ دهند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات درس ریاضی در کنکور انسانی، 25 دقیقه است. این بدین معنی است که داوطلبان به صورت میانگین تنها 72 ثانیه زمان دارند تا به سوالات ریاضی در کنکور انسانی پاسخ دهند. داوطلبان باید برای پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور انسانی به سراغ مطالعه ریاضی و آمار پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بروند.

  • تعداد سوالات ریاضی در کنکور انسانی: 20 سوال
  • اولین درس در دفترچه تخصصی
  • سوالات از شماره 1 الی 20
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی: 25 دقیقه
  • مدت زمان میانگین برای پاسخ به هر سوال: 72 ثانیه
  • منابع: ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

 

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

ضریب درس ریاضی در کنکور انسانی

یکی دیگر از تغییرات کنکور سراسری به حذف زیرگروه‌ها مربوط می‌شود. حذف زیرگروه‌ها در کنکور سراسری موجب شده است که ضرایب دروس تخصصی نیز در کنکور تغییر کند. با توجه به آخرین تغییرات کنکور انسانی، درس ریاضی در کنکور انسانی دارای ضریب 6 است. این بدین معنی است که ضریب درس ریاضی با توجه به تغییر رشته تغییری نمی‌کند و تمامی رشته‌های گروه انسانی دارای ضریب یکسانی برای درس ریاضی هستند. بنابراین درس ریاضی در کنکور انسانی دومین درس مهم تخصصی است و داوطلبان باید دقت زیادی به سوالات این درس داشته باشند.

تحلیل درس ریاضی در کنکور انسانی

زمانی‌که به سراغ بررسی دقیق کنکور سال اخیر می‌رویم با آمار و ارقام جالبی روبه‌رو می‌شویم. تعداد داوطلبان رشته علوم انسانی در کنکور سال اخیر 370112 داوطلب بوده است. این رقم به خوبی نشان می‌دهد که داوطلبان گروه انسانی نیز مانند سایر گروه‌های آموزشی ریاضی و تجربی، داوطلبان زیادی در کنکور داشته است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که دومین گروه آموزشی پر شرکت کننده در کنکور سراسری، گروه انسانی بوده است.

اگر به سراغ بررسی درس ریاضی در کنکور سال اخیر برویم با شرایط جالبی روبه‌رو می‌شویم. درس ریاضی در کنکور سال گذشته بر اساس بررسی مشاوران به هیچ عنوان سوال ساده‌ای نداشته است. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که داوطلبان باید درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن برای کنکور مطالعه کنند. بر اساس بررسی مشاوران تنها در کنکور انسانی 2 سوال درس ریاضی از سطح دشواری متوسط برخوردار بوده است. این بدین معنی است که سطح دشواری سایر سوالات درس ریاضی در کنکور انسانی دشوار بوده است.

 

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی در سال 1403

داوطلبان و دانش‌آموزان گروه انسانی با توجه به بودجه بندی زیر می‌توانند سوالات ریاضی را برای کنکور انسانی مطالعه کنند:

ریاضی پایه دهم: 4 فصل + 7 الی 8 تست

  • معادله درجه دوم: 2 تست
  • تابع: 3 الی 4 تست
  • آمار: 2 الی 3 تست

ریاضی یازدهم: 3 فصل + 6 الی 7 تست

  • منطق و استدلال: 2 تست
  • تابع: 3 تست
  • آمار(شاخص‌های آماری و سری‌های زمانی): 1 الی 2 تست

ریاضی پایه دوازدهم: 3 فصل + 6 الی 7 تست

  • آمار و احتمال (شمارش، احتمال و آمار): 2 تست
  • الگوهای خطی (مدل سازی و دنباله حسابی): 2 تست
  • الگوهای غیر خطی (دنباله هندسی، توان‎‌های گویا توابع نمایی): 2 الی 3 تست

 

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

مباحث تست خیز ریاضی در کنکور انسانی

یکی از مهم‌ترین دلایل مطالعه بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی، آشنایی با مباحث تست خیز ریاضی است. داوطلبان با توجه به بودجه بندی بالا تا حد زیادی با مباحث تست خیز ریاضی آشنا شدند. همانطور که در بخش بالا نیز مطالعه کردید مبحث تابع یکی از تست خیزترین مباحث ریاضی در کنکور است. مبحث تابع در ریاضی پایه دهم شامل 3 الی 4 تست و در ریاضی پایه یازدهم نیز شامل 3 تست است. بنابراین داوطلبان باید توجه زیادی به این مبحث داشته باشند. از طرفی دیگر ریاضی پایه دهم شامل 7 الی 8 تست است. بنابراین داوطلبان بهتر است توجه خاصی به این پایه نیز داشته باشند.

مباحث آسان ریاضی در کنکور انسانی

برخی از داوطلبان علاقه دارند مطالعه ریاضی کنکور انسانی را از مباحث آسان شروع کنند. این داوطلبان نیز باید به سراغ مطالعه بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی بروند. یکی از مباحث آسان ریاضی در کنکور انسانی که داوطلبان را با چالش‌های زیادی روبه‌رو نمی‌کند، مبحث آمار در ریاضی پایه یازدهم است. مبحث آمار در ریاضی پایه یازدهم تنها یک سوال دارد. البته داوطلبان به این نکته توجه داشته باشند که امکان ترکیب سوالات آمار با ریاضی سایر پایه‌ها در کنکور وجود دارد.

انواع سوالات ریاضی در کنکور انسانی

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر سوالات ریاضی در کنکور انسانی را بررسی کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که سوالات ریاضی در کنکور انسانی به دو قسمت تقسیم می‌شوند. همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم سوالات ریاضی در کنکور انسانی 20 سوال است. 8 سوال این سوالات به صورت مستقل و 12 سوال به صورت وابسته در کنکور مطرح می‌شوند. اما سوالات مستقل و وابسته چه معنایی دارند؟

سوالات مستقل به سوالاتی گفته می‌شوند که نیاز به پیش نیازی ندارند. این بدین معنی است که داوطلبان بدون نیاز به هیچگونه پیش نیازی و تنها با خواندن آن مبحث امکان پاسخگویی به سوالات را دارند. سوالات مستقل در کنکور انسانی مباحثی مانند منطق گذاره‌ها، توان و ریشه، مدل‌سازی، دنباله حسابی و هندسی، معادله درجه دوم و … هستند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که سوالات مستقل 40 درصد از سوالات ریاضی در کنکور انسانی را شامل می‌شوند.

12 سوال ریاضی در کنکور انسانی به صورت وابسته هستند. این بدین معنی است که داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات باید برخی از مباحث پیش نیاز را یاد بگیرند. بنابراین مطالعه درس ریاضی برای داوطلبان گروه انسانی از هر زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

شاید برخی از داوطلبان در این شرایط دچار استرس شوند که چگونه می‌توان تمامی این مباحث پیش نیاز را یاد گرفت؟ جواب این سوال بسیار ساده و واضح است. موسسه حرف آخر برای اینکه داوطلبان گروه انسانی به بهترین شکل به سوالات ریاضی در کنکور پاسخ دهند، دوره آموزشی ریاضی انسانی حرف آخر را در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان قرار می‌دهد.

ریاضی انسانی حرف آخر

موسسه حرف آخر برای اینکه داوطلبان تمامی مفاهیم ریاضی انسانی را به ساده‌ترین شکل ممکن یاد بگیرند یک دوره آموزشی منحصربه‌فرد در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. دوره ریاضی انسانی حرف آخر توسط استاد منتظری و استاد حسین خرقانی در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبانی که به دنبال یادگیری درس ریاضی در مدت زمان 3 یا 4 ماه هستند به راحتی امکان مشاهده این دوره آموزشی را دارند. بله درست مطالعه کردید استاد منتظری و استاد خرقانی در یک مدت زمان 3 الی 4 ماهه تمامی مفاهیم ریاضی انسانی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

ریاضی جامع انسانی حرف آخر در 5 گام و در بستر vod حرف آخر در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. این دوره به صورت جامع و کامل تمامی مفاهیم کتاب ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم انسانی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. ریاضی جامع انسانی حرف آخر با یک آموزست کامل و دقیق مفاهیم ریاضی را آموزش می‌دهد. اما آموزست چیست؟

آموزست ترکیبی از آموزش و تست در دوره ریاضی جامع انسانی حرف آخر است. آموزش در یک مدت زمان 20 ساعته با الگو و انیمیشن در اختیار داوطلبان گروه انسانی قرار می‌گیرد. بنابراین داوطلبان در این دوره به صورت جامع و کامل در یک مدت زمان 20 ساعته تمامی مفاهیم ریاضی را یاد می‌گیرند. 77 ساعت این دوره آموزشی پس از آموزش به تست و سوالات تستی مربوط می‌شود. داوطلبان در این دوره آموزشی با 2000 تست روبه‌رو هستند و نحوه پاسخگویی به تست‌های مختلف را یاد می‌گیرند.

داوطلبان با مراجعه به لینک زیر امکان آشنایی و خرید این دوره آموزشی را دارند:

 

ریاضی انسانی حرف آخر

 

 

سوالات متداول در مورد بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

1) سوالات ریاضی در کنکور انسانی به چه صورت هستند؟

داوطلبان باید در کنکور انسانی به 20 سوال ریاضی در مدت زمان 25 دقیقه پاسخ دهند.

2) بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی در این مطلب بر اساس کنکور کدام سال آماده شده است؟

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی در این مطلب بر اساس سوالات ریاضی در کنکور سال‌های اخیر آماده شده است. داوطلبان با مطالعه این بودجه بندی با مباحث تست خیز و آسان ریاضی در کنکور سراسری آشنا می‌شوند.

3) سوالات ریاضی در کنکور انسانی با توجه به چه منابعی طراحی می‌شوند؟

تمامی سوالات ریاضی کنکور انسانی بر اساس سوالات ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی می‌شوند.

4) آیا می‌توان بخش‌های آسان ریاضی کنکور انسانی را با توجه به بودجه بندی حذف کرد؟

نه خیر این بودجه بندی به صورت تخمینی از کنکور سال‌های گذشته تهیه شده است. داوطلبان نباید بخشی را حذف کرده و کنار بگذارند.

5) ضریب درس ریاضی در کنکور انسانی چیست؟

درس ریاضی در کنکور انسانی دومین درس مهم با ضریب 6 است.

شما می‌توانید برای داشتن هر گونه اطلاعات بیشتر در مورد بودجه بندی کنکور به وبلاگ موسسه حرف آخر مراجعه کنید و برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی حرف آخر به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کرده و از آخرین اخبار کنکور نیز مطلع شوید.

 

منبع: حرف آخر

کنکور 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.