کنکور سراسری یک چالش مهم و دشوار برای هر داوطلب و دانش‌آموزی در طول دوران تحصیلی محسوب می‌شود. تمامی داوطلبان و دانش‌آموزان تلاش می‌کنند بهترین نتایج را در این آزمون سراسری به دست آورند. متاسفانه اکثر داوطلبان هنگام آمادگی برای این آزمون دشوار دچار استرس می‌شوند و به درستی این مسیر را طی نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که داوطلبان در این مسیر با آن مواجه هستند، برنامه ‌ریزی نادرست است. متاسفانه داوطلبان به هیچ عنوان با یک برنامه ریزی صحیح به سراغ مطالعه دروس کنکور نمی‌روند. همین موضوع نیز موجب می‌شود که داوطلبان با کمبود وقت برای مطالعه دروس مواجه شوند. داوطلبان باید خود را برای کنکور 1402 و شرایط جدید این کنکور آماده کنند. بنابراین داوطلبان باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی برای کنکور 1402 آماده شوند. برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ به داوطلبان کمک می‌کند تا داوطلبان بهترین نتیجه را در کنکور به دست آورند.

رقابت زیادی در کنکور سراسری مابین داوطلبان وجود دارد و اکثر داوطلبان به دنبال کسب یک درصد بالا و رتبه عالی در کنکور سراسری هستند. داوطلبی در این مسیر موفق می‌شود که یک برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشد. داوطلبانی که با برنامه ریزی مناسب برای کنکور آماده می‌شوند در مقایسه با سایر داوطلبان شانس بیشتری برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار و پردرآمد دارند. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که چرا برنامه ریزی کنکور 1402 اهمیت زیادی دارد؟ با یک زبان ساده می‌توان اینگونه توضیح داد که برنامه ریزی مانند یک نقشه است. داوطلبان در این نقشه در ابتدای مسیر موفقیت هستند و باید طبق این نقشه به مسیر پایانی و قبولی در کنکور برسند. ما در این مطلب به سراغ معرفی روش‌های خاص برای برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ می‌رویم و روش‌های خاصی را به داوطلبان معرفی می‌کنیم.

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲

برنامه ریزی کنکور چیست؟

قبل از اینکه به سراغ ارائه روش‌های منحصربه‌فرد برای برنامه ریزی کنکور 1402 برویم بهتر است با مفهوم برنامه ریزی بیشتر آشنا شویم. برنامه ریزی شامل تعیین اهداف مشخص برای رسیدن به اهداف معلوم است. این بدین معنی است که داوطلبان باید اهدافی را مشخص کنند و تا روز کنکور برای رسیدن به این اهداف طبق برنامه‌های خاصی حرکت کنند. برنامه ریزی کنکور می‌تواند به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد. به عنوان مثال، داوطلبان می‌توانند در یک دوره شش ماه و با یک برنامه بلندمدت خود را برای کنکور آماده کنند یا یک ماه مانده به کنکور یک برنامه ریزی کامل برای جمع‌بندی دروس داشته باشند. داوطلبان می‌توانند با توجه به نوع مطالعه خود از برنامه ریزی فصلی نیز برای مطالعه دروس استفاده کنند. برنامه ریزی از جنبه‌های مختلفی می‌تواند داوطلبان را در مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور کمک کند.

به نظر شما برنامه ریزی کنکور چه کمکی به داوطلبان در مسیر موفقیت در کنکور می‌کند؟ مهم‌ترین مزیت برنامه ریزی برای داوطلبان، رهایی از استرس و سردرگمی است. متاسفانه داوطلبان نمی‌دانند ابتدا کدام درس و کدام بخش را برای کنکور مطالعه کنند. این موضوع موجب می‌شود که داوطلبان دچار سردرگمی شوند. داوطلبان با برنامه ریزی کنکور می‌توانند از این سردرگمی نجات پیدا کنند. برنامه ریزی یک مسیر مشخص به داوطلبان نشان می‌دهد و داوطلبان با استفاده از این نقشه و مسیر به صورت روزانه دروس را مطالعه می‌کنند. بنابراین برنامه ریزی مانند یک نقشه گنج عمل می‌کند و داوطلبان را با روش‌های مختلف به گنج می‌رساند. البته به یک نکته توجه داشته باشید که برنامه ریزی تنها به این معنی نیست که داوطلبان باید صبح تا شب درس مطالعه کنند و هیچ استراحتی نداشته باشند. داوطلبان باید به مقدار نیاز استراحت کنند تا با انرژی بیشتری برای کنکور آماده شوند.

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲

کنکور 1402 مانند کنکور سال‌های اخیر برگزار نمی‌شود. بنابراین داوطلبان قبل از برنامه ریزی کنکور 1402 باید با شرایط این کنکور آشنا شوند. اولین و مهم‌ترین تغییر کنکور سراسری، حذف دروس عمومی از دفترچه شماره یک است. این بدین معنی است که داوطلبان در کنکور سراسری دیگر به سوالات دروس عمومی پاسخ نمی‌دهند. اما تکلیف دروس عمومی چیست؟ دروس عمومی تنها بر روی سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر دارند. تاثیر سوابق دروس در پایه دوازدهم و امتحانات نهایی در کنکور 1402 به صورت 40 درصد قطعی محاسبه می‌شود. بنابراین داوطلبان برای کنکور سراسری تنها باید دروس تخصصی را مطالعه کنند. یکی دیگر از تغییرات بزرگ کنکور سراسری 1402 حذف زیرگروه‌ها از آزمون سراسری است. داوطلبان با توجه به شرایط کنکور 1402 باید برنامه ریزی کنکور 1402 را به خوبی و با دقت زیادی انجام دهند.

تعداد سوالات کنکور ۱۴۰۲

بسیاری از داوطلبان قبل از برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ با این سوال مواجه می‌شوند که هر درس تخصصی در کنکور سراسری چند سوال دارد؟ سازمان سنجش در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد تعداد سوالات دروس تخصصی در اختیار داوطلبان قرار نداده است. البته دور از انتظار نیست که تعداد سوالات دروس تخصصی همانند کنکور سال‌های گذشته باشد. اما ممکن است مدت زمان پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی نسبت به سال‌های گذشته تغییر کند. بنابراین داوطلبانی که به دنبال برنامه ریزی کنکور 1402 هستند تعداد سوالات کنکور 1402 و مدت زمان پاسخگویی به این سوالات را همانند سال‌های گذشته در نظر بگیرند.

کنکور 1402 چگونه خواهد بود؟

داوطلبان هنگام برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. کنکور 1402 بر خلاف کنکور سال‌های گذشته دو بار در سال برگزار می‌شود. اولین آزمون کنکور 1402 در 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار می‌شود. البته این تنها شانس داوطلبان برای قبولی در کنکور سراسری نیست. داوطلبان می‌توانند در یک آزمون دیگر که در روزهای 14 و 15 خرداد 1402 برگزار می‌شود در کنکور سراسری شرکت کنند. بنابراین داوطلبان باید با توجه به این دو بازه زمانی خود را برای کنکور سراسری آماده کنند. برخی از داوطلبان در پایه دوازدهم دوره متوسطه دوم حضور دارند. این داوطلبان اگر بنا به هر دلیلی نتوانند خود را برای نوبت اول کنکور سراسری آماده کنند شانس حضور در نوبت دوم کنکور را نیز دارند. سایر داوطلبان نیز به راحتی می‌توانند در دو نوبت آزمون بدون هیچگونه استرس و نگرانی شرکت کنند.

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲

برنامه ریزی کنکور 1402 تجربی

کنکور تجربی یکی از محبوب‌ترین گروه‌های آزمایشی در کنکور سراسری است. داوطلبان زیادی به دنبال قبولی در رشته‌های گروه تجربی هستند و برای قبولی در کنکور صبح تا شب دروس را مطالعه می‌کنند. داوطلبان در کنکور تجربی باید به سوالات پنج درس تخصصی پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان در برنامه ریزی کنکور 1402 باید برای مطالعه پنج درس زمان مطالعه مناسب داشته باشند. دروس تخصصی کنکور تجربی دروسی مانند زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی هستند. داوطلبان در هفت روز هفته باید مفاهیم این پنج درس تخصصی را مطالعه کنند. بنابراین کار برای داوطلبان گروه تجربی بر روی کاغذ کمی دشوارتر است. داوطلبان گروه تجربی می‌توانند با توجه به ضرایب هر درس به سراغ مطالعه مفاهیم درسی بروند. بدون شک تمامی داوطلبان از این موضوع مطلع هستند که مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور تجربی که ضریب بسیار بالایی در کنکور دارد، درس زیست شناسی است.

درس زیست مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور تجربی است. داوطلبانی که به دنبال قبولی در رشته‌های پردرآمد کنکور تجربی هستند باید به ضریب و درصد این درس توجه زیادی داشته باشند. درس زیست در کنکور تجربی دارای ضریب 12 است و بیشترین ضریب را در میان سایر دروس تخصصی دارد. همان طور که در قسمت بالا نیز مطالعه کردید زیرگروه‌ها از کنکور 1402 حذف می‌شوند. بنابراین درس زیست برای تمامی زیرگروه‌ها دارای ضریب 12 است. درس زمین شناسی در کنکور سراسری دارای ضریب 1، درس ریاضی دارای ضریب 7، درس فیزیک دارای ضریب 7 و درس شیمی دارای ضریب 9 است. بنابراین با توجه به ضرایب بالا داوطلبان باید بیشتر زمان خود را بر روی مطالعه درس زیست سپری کنند. البته این بدین معنی نیست که داوطلبان تنها باید این درس را مطالعه کنند. داوطلبان باید در برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ بر روی این درس تمرکز بیشتری داشته باشند.

برنامه ریزی کنکور انسانی 1402

داوطلبان گروه انسانی در مقایسه با سایر داوطلبان کار سخت‌تری در برنامه ریزی کنکور 1402 دارند. این داوطلبان باید در کنکور سراسری به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. به عبارت دیگر داوطلبان گروه انسانی باید در هفت روز هفته هشت درس تخصصی را با برنامه ریزی صحیح مطالعه کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که داوطلبان بهتر است روز جمعه را برای مرور و جمع بندی در نظر داشته باشند. با توجه به این شرایط داوطلبان گروه انسانی در برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ باید در شش روز هفته هشت درس تخصصی را با دقت زیادی مطالعه کنند. همان طور که می‌دانید زیرگروه‌ها از کنکور سراسری حذف شدند و داوطلبان دیگر با توجه به زیرگروه‌ها دروس تخصصی را مطالعه نمی‌کنند. بنابراین داوطلبان باید به ضرایب دروس تخصصی توجه داشته باشند.

تیم محتوای موسسه حرف آخر در قسمت زیر به طور کامل آموزش می‌دهد که هر داوطلبی چگونه برای خود یک برنامه ریزی کامل داشته باشد. اما قبل از معرفی روش‌های برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان باید با اهمیت هر درس تخصصی در کنکور انسانی آشنا شوند. مهم‌ترین دروس تخصصی در کنکور دروس زبان و ادبیات فارسی و ریاضی هستند. این دو درس در مقایسه با سایر دروس تخصصی ضرایب بیشتری دارند و نقش مهمی را در رتبه نهایی داوطلبان ایفا می‌کنند. درس ریاضی در کنکور دارای ضریب 6، درس اقتصاد دارای ضریب 2، درس ادبیات فارسی دارای ضریب 8، درس عربی دارای ضریب 5، درس تاریخ و جغرافیا دارای ضریب 5، درس علوم اجتماعی دارای ضریب 5، درس فلسفه و منطق دارای ضریب 5 و درس روانشناسی دارای ضریب 2 هستند. بنابراین با توجه به این ضرایب داوطلبان باید به دو درس ریاضی و ادبیات فارسی توجه زیادی داشته باشند.

دروس تخصصی رشته انسانی کنکور ۱۴۰۲

  • ریاضی
  • اقتصاد
  • زبان و ادبیات فارسی تخصصی
  • زبان عربی تخصصی
  • تاریخ و جغرافیا
  • علوم اجتماعی
  • فلسفه و منطق
  • روانشناسی

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ ریاضی

داوطلبان اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ در نظر داشته باشند متفاوت بودن این برنامه برای هر داوطلبی است. این بدین معنی است که هر داوطلبی با توجه به شرایط تحصیلی خود باید دروس تخصصی را برای کنکور ریاضی مطالعه کند. برخی از داوطلبان صبح زود شروع به مطالعه می‌کنند و تا ساعت 8 یا 9 شب مطالعه خود را ادامه می‌دهند. اما سایر داوطلبان از ساعت 10 صبح شروع به مطالعه می‌کنند و شب دیرتر می‌خوابند. بنابراین هر داوطلبی باید برنامه ریزی مخصوص خود را برای مطالعه کنکور داشته باشد. گاهی اوقات داوطلبان برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ سایر داوطلبان را مشاهده می‌کنند و دچار استرس می‌شوند که آن‌ها از برنامه درسی عقب هستند. خیر شما از برنامه ریزی درسی دیگران عقب نیستید، شما باید با توجه به برنامه درسی خود دروس تخصصی را مطالعه کنید.

داوطلبان گروه ریاضی باید در کنکور به سوالات سه درس تخصصی ریاضی، فیزیک و شیمی پاسخ دهند. برنامه ریزی کنکور 1402 برای داوطلبان گروه ریاضی به چه صورتی است؟ داوطلبان گروه ریاضی تنها سه درس تخصصی در کنکور ریاضی دارند. داوطلبان در بهترین حالت ممکن باید 6 روز هفته مشغول به مطالعه باشند و روز جمعه را به مرور و جمع‌بندی مطالب اختصاص دهند. داوطلبان باید به ضرایب دروس تخصصی توجه زیادی داشته باشند و با توجه به این ضرایب دروس تخصصی را مطالعه کنند. درس ریاضی در کنکور سراسری 1402 دارای ضریب 12، درس فیزیک دارای ضریب 9 و درس شیمی دارای ضریب 7 است. بنابراین درس ریاضی مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور ریاضی است که داوطلبان باید توجه زیادی به آن داشته باشند. اما داوطلبان هنگام برنامه ریزی کنکور 1402 به چه نکاتی باید توجه کنند؟ ما در قسمت زیر مهم‌ترین نکات را به داوطلبان معرفی می‌کنیم.

اصول برنامه ریزی کنکور: مهم‌ترین روش‌های برنامه‌ریزی رتبه برترها

همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم هر داوطلبی باید برنامه ریزی خاص خود را برای کنکور 1402 داشته باشد. این بدین معنی است که ما نمی‌توانیم یک برنامه ریزی کنکور 1402 برای تمامی داوطلبان گروه تجربی، ریاضی و انسانی مشخص کنیم و هر داوطلبی با این برنامه برای کنکور آماده شود. حرف آخر در این قسمت به تمامی داوطلبان گروه‌های آزمایشی روش‌های برنامه ریزی کنکور 1402 را به صورت اصولی آموزش می‌دهد تا هر داوطلبی با توجه به شرایط تحصیلی و مطالعه خود یک برنامه کامل برای خود داشته باشد.

1) برنامه اختصاصی مخصوص به خود را داشته باشید

بارها و بارها بر این موضوع تاکید می‌کنیم که هر داوطلبی باید برنامه خاص خود را برای مطالعه داشته باشد. اگر داوطلبی روزانه 10 ساعت مطالعه دارد این بدین معنی نیست که رتبه بهتری نسبت به شما کسب می‌کند. هر داوطلبی استعداد متفاوتی در یادگیری دارد. داوطلبی ممکن است یک مفهوم را در 30 دقیقه یاد بگیرد و داوطلب دیگر برای یادگیری به 1 ساعت زمان نیاز داشته باشد. بنابراین هیچ داوطلبی نمی‌تواند از برنامه درسی یک داوطلب دیگر استفاده کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر داوطلبی باید به آن توجه داشته باشد، برنامه اختصاصی است. برنامه ریزی کنکور 1402 باید متناسب با توان یادگیری هر فردی تنظیم شود. شاید برخی از داوطلبان با دوستان خود برای کنکور آماده می‌شوند و به دنبال یک برنامه مشترک هستند. این داوطلبان می‌توانند برنامه‌های مشابهی با یکدیگر داشته باشند، اما بدون شک ساعات مطالعه این دو داوطلب متفاوت خواهد بود.

2) دروس تخصصی را با توجه به ضرایب آن‌ها دسته‌بندی کنید

داوطلبانی که به دنبال قبولی در کنکور 1402 هستند باید با برنامه ریزی دقیقی به سراغ کنکور بروند. یکی از کارهایی که داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور 1402 باید انجام دهند، دسته‌بندی دروس تخصصی بر اساس ضرایب است. همان طور که می‌دانید دروس عمومی در کنکور سراسری وجود ندارد و داوطلبان تنها باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. بنابراین داوطلبان با توجه به ضرایب دروس تخصصی باید اهمیت بیشتری به دروس بدهند. این بدین معنی است که داوطلبان گروه تجربی، ریاضی و انسانی باید توجه بیشتری به دروس مهم در برنامه ریزی کنکور داشته باشند. داوطلبان باید دروسی را بیشتر مطالعه کنند که شانس آن‌ها را برای کسب یک رتبه عالی افزایش می‌دهند. البته این بدین معنی نیست که داوطلبان تنها باید یک درس را مطالعه کنند. داوطلبان باید زمان خود را بیشتر بر روی دروسی متمرکز کنند که رتبه نهایی آن‌ها را در کنکور سراسری افزایش می‌دهند.

داوطلبان گروه ریاضی دروس تخصصی کمتری در کنکور سراسری دارند. کار این داوطلبان در مقایسه با سایر داوطلبان آسان‌تر است. داوطلبان باید به سه درس تخصصی ریاضی، شیمی و فیزیک پاسخ دهند. درس ریاضی دارای ضریب 12 در کنکور ریاضی است و در مقایسه با سایر دروس ضریب بیشتری دارد. بنابراین داوطلبان گروه ریاضی باید مطالعه درس ریاضی را در اولویت خود قرار دهند. داوطلبان گروه تجربی باید دو درس تخصصی را در اولویت اول مطالعه خود قرار دهند. درس اول درس زیست شناسی با ضریب 12 و درس دوم درس شیمی با ضریب 9 است. بنابراین داوطلبان گروه تجربی هنگام برنامه ریزی کنکور 1402 باید به این دروس توجه زیادی داشته باشند. داوطلبان گروه انسانی نیز باید به دروس ادبیات فارسی تخصصی و درس ریاضی توجه زیادی داشته باشند. درس ادبیات فارسی با ضریب 8 و درس ریاضی با ضریب 6 مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور انسانی هستند.

ترتیب اهمیت دروس تخصصی در کنکور تجربی

  • درس زیست شناسی: ضریب 12
  • درس شیمی: ضریب 9
  • درس ریاضی: ضریب 7
  • درس فیزیک: ضریب 7
  • درس زمین شناسی: ضریب 1

ترتیب اهمیت دروس تخصصی در کنکور ریاضی

  • درس ریاضی: ضریب 12
  • درس فیزیک: ضریب 9
  • درس شیمی: ضریب 7

ترتیب اهمیت دروس تخصصی در کنکور انسانی

  • درس ادبیات تخصصی: ضریب 8
  • درس ریاضی: ضریب 6
  • درس عربی: ضریب 5
  • درس تاریخ و جغرافیا: ضریب 5
  • درس علوم اجتماعی: ضریب 5
  • درس فلسفه و منطق: ضریب 5
  • درس اقتصاد: ضریب 2
  • درس روانشناسی: ضریب 2

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲

3) ساعات مطالعه را با توجه به شرایط خود تنظیم کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات داوطلبان هنگام برنامه ریزی کنکور 1402، تعیین زمان مطالعه است. هر داوطلبی شرایط جسمانی متفاوتی دارد، به عبارت دیگر هر داوطلبی شرایط فیزیکی مختص به خود را دارد. بنابراین نمی‌توان گفت یک داوطلب باید 1 ساعت و 15 دقیقه به طور پشت سر هم مفهومی را مطالعه کند. طول زمان مطالعه بر اساس استاندارد یک ساعت و پانزده دقیقه است. اما هیچ اجباری نیز برای این زمان مطالعه وجود ندارد. ممکن است برخی از داوطلبان پس از مطالعه یک ساعته خسته شوند و یک استراحت 15 دقیقه‌ای داشته باشند. بنابراین هیچ زمان خاصی را نمی‌توان برای هر داوطلبی مشخص کرد. اما ایده‌آل‌ترین زمان برای مطالعه هر مفهومی یک ساعت و پانزده دقیقه است. این مدت زمان به نحوی است داوطلب هنگام مطالعه خسته نمی‌شود. بنابراین اگر می‌توانید به مدت 1 ساعت و 15 دقیقه مطالعه کنید و سپس 15 دقیقه استراحت داشته باشید.

4) برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید

شما باید برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید؟ این جمله چه معنایی دارد؟ این بدین معنی است که شما قسم نخورده‌اید که در ساعت 12 درس فیزیک را شروع به مطالعه کنید و یک ساعت بعد مطالعه درس را متوقف کنید و به سراغ درس بعدی بروید. ممکن است هنگام مطالعه اتفاق غیر قابل پیش‌بینی رخ دهد و شما نتوانید درس را در ساعات مشخص قبلی مطالعه کنید. این موضوع بسیار طبیعی است و داوطلبان می‌توانند بنا به دلایل مختلف در ساعات از قبل تعیین شده دروس را مطالعه نکنند. داوطلبان باید برنامه خود را بسیار منعطف برنامه ریزی کنند تا در صورت وجود مشکلی بتوانند برنامه را تغییر دهند. داوطلبان می‌توانند دو الی سه ساعت از زمان مطالعه خود را برای تغییرات برنامه در نظر داشته باشند و در این ساعات نیز دروس را مطالعه کنند.

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲

5) برای مرور مطالب یک زمان مشخص داشته باشید

داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور 1402 باید نکات زیادی را در ذهن خود به یاد داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، مرور مطالب است. داوطلبان برای مطالعه دروس تخصصی باید برنامه ریزی خاصی انجام می‌دهند، اما مطالعه مطالب برای موفقیت در کنکور کافی نیست. این بدین معنی است که داوطلبان در کنار مطالعه مفاهیم درسی باید کارهای دیگری مانند مرور مطالب را نیز انجام دهند. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که مرور مفاهیم را چگونه باید انجام دهند؟ داوطلبان به دو صورت مختلف می‌توانند مفاهیم درسی را مرور کنند. روش اول به صورت روزانه است. داوطلبان در این روش به صورت روزانه مفاهیم درسی آن روز را مطالعه می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود که داوطلبان به صورت دقیق مفاهیم درسی آن روز را یاد بگیرند و در حافظه خود ثبت کنند.

مرور مطالب یکی از مهم‌ترین فرآیندهای یادگیری محسوب می‌شود. بنابراین داوطلبان در برنامه ریزی کنکور 1402 باید مرور و مطالعه دوباره دروس را در اولویت قرار دهند. همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم مرور مفاهیم درسی به دو صورت مختلف تقسیم می‌شوند. روش اول مرور مفاهیم به صورت روزانه است. روش دوم مرور مفاهیم درسی پس از شش روز مطالعه است. این بدین معنی است که داوطلبان می‌توانند روز جمعه خود را با مرور مفاهیم شش روز سپری کنند. این موضع کاملا به نحوه مطالعه داوطلبان بستگی دارد. داوطلبان می‌توانند یکی از این دو روش را برای مرور مفاهیم درسی در برنامه ریزی کنکور 1402 انتخاب کنند و بهترین نتیجه را در کنکور سراسری به دست آورند.

6) هنگام برنامه ریزی تست زنی را فراموش نکنید

بدون شک مهم‌ترین قدم هنگام برنامه ریزی کنکور 1402 توجه به تست زنی است. داوطلبان باید مفاهیم درسی را با دقت زیادی مطالعه و مرور کنند. اما این کار به تنهایی به داوطلبان کمک نمی‌کند. داوطلبان باید برای تست زنی نیز برنامه‌های زیادی داشته باشند. به عبارت دیگر می‌توان گفت تست زنی مهم‌ترین کار برای کسب یک درصد بالا در کنکور است. داوطلبانی که تست زنی را در اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار می‌دهند در مقایسه با سایر داوطلبان موفق‌تر هستند. داوطلبان باید پس از درک هر مطلبی به سراغ مرور و تست زنی بروند. آن‌ها می‌توانند تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور را برای تسلط بیشتر بر مفاهیم به صورت روزانه حل کنند. بنابراین تحت هر شرایطی تست زنی را در برنامه اصلی روزانه خود قرار دهید.

7) خواب و استراحت کافی در برنامه ریزی خود داشته باشید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان هنگام برنامه ریزی کنکور 1402 باید توجه زیادی به آن داشته باشند، خواب و استراحت کافی است. داوطلبان به هر میزانی که به مطالعه نیاز دارند به خواب و استراحت کافی نیز نیاز دارند. اگر داوطلبان به مقدار مورد نیاز استراحت نداشته باشند به هیچ عنوان مباحث را متوجه نمی‌شوند. بنابراین داوطلبان هنگام برنامه ریزی کنکور 1402 باید به زمان استراحت خود توجه زیادی داشته باشند. اگر به دنبال یک رتبه عالی در کنکور سراسری هستید باید هنگام برنامه ریزی زمان مطالعه و زمان استراحت را به خوبی تنظیم کنید.

سوالات متداول در مورد برنامه ریزی کنکور 1402

1) آیا برنامه ریزی کنکور 1402 در این مطلب به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد؟

همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم هر داوطلب برنامه مطالعه مخصوص به خود را دارد. ما در این مطلب مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه ریزی کنکور را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهیم.

2) داوطلبان هنگام برنامه ریزی کنکور باید چند ساعت را برای مطالعه در نظر بگیرند؟

این موضوع کاملا به داوطلبان بستگی دارد، اما در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن داوطلبان باید از ساعت 10 صبح تا 9 شب مطالعه داشته باشند.

3) آیا داوطلبان هنگام برنامه ریزی باید زمانی را برای استراحت در نظر بگیرند؟

بله داوطلبان نه تنها باید برای مطالعه دروس زمان خاصی را در نظر بگیرند بلکه برای استراحت نیز باید برنامه ریزی داشته باشند.

شما می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد محصولات حرف آخر به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید و از تخفیف‌های دوره‌های آموزشی حرف آخر مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.