داوطلبان گروه انسانی باید در کنکور سراسری به سوالات هشت درس تخصصی پاسخ دهند. هر درس تخصصی دارای یک ضریب مشخص است و داوطلبان با توجه به این ضرایب به سوالات دروس تخصصی در کنکور سراسری پاسخ می‌دهند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان باید قبل از کنکور انسانی انجام دهند، مطالعه بودجه بندی تک تک دروس تخصصی در کنکور انسانی است. تیم محتوای حرف آخر در هر مطلب به سراغ بررسی بودجه بندی دروس تخصصی می‌رود تا داوطلبان اطلاعات بیشتری در مورد مباحث تست خیز و آسان دروس داشته باشند. ما در این مطلب به سراغ بررسی بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی می‌رویم و سوالات روانشناسی در کنکور را بررسی می‌کنیم.

بدون شک تمامی داوطلبان از اهمیت مطالعه بودجه بندی در کنکور سراسری آشنا هستند و برای موفقیت در کنکور، بودجه بندی دروس تخصصی را مطالعه می‌کنند. درس روانشناسی نیز یکی از دروس تخصصی در کنکور انسانی است که داوطلبان را زیاد دچار سردرگمی و نگرانی نمی‌کند. این موضوع بسیار مهم است که درس روانشناسی یک درس آسان برای داوطلبان است. اما داوطلبان نباید از مطالعه این درس غافل شوند. اگر داوطلبان این درس را به خوبی مطالعه نکنند درصد پایینی برای روانشناسی به دست می‌آورند و این موضوع موجب کسب یک تراز پایین در کنکور می‌شود.

ما در این مطلب برای اینکه داوطلبان به سوالات روانشناسی در کنکور به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند به سراغ بررسی بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی می‌رویم و این درس را از جنبه‌های مختلفی بررسی می‌کنیم. داوطلبان در این مطلب با تعداد سوالات روانشناسی در کنکور انسانی، ضریب این درس، مباحث تست خیز و آسان درس روانشناسی آشنا می‌شوند. ما در ادامه مطلب به سراغ معرفی یک دوره روانشناسی منحصربه‌فرد می‌رویم تا داوطلبان با استفاده این دوره به راحتی مفاهیم روانشناسی را یاد بگیرند.

داوطلبان و دانش‌آموزان گروه انسانی به این نکته توجه داشته باشند که بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی در این مطلب بر اساس آخرین تغییرات کنکور سراسری و با توجه به آخرین تغییرات کتاب درسی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

بودجه بندی روانشناسی کنکور

 

سوالات روانشناسی در کنکور انسانی

داوطلبان و دانش‌آموزانی که این مطلب را مطالعه می‌کنند، بدون شک با تغییرات کنکور سراسری در سال‌ اخیر آشنا هستند. دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند و داوطلبان تنها به سوالات دروس تخصصی در کنکور سراسری پاسخ می‌دهند. از طرفی دیگر تاثیر معدل در کنکور به صورت قطعی محاسبه می‌شود و امتحانات نهایی نقش بسیار مهمی در قبولی داوطلبان در کنکور سراسری دارند. تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا داوطلبان با دقت زیادی تمامی دروس تخصصی را برای کنکور سراسری مطالعه کنند. یکی از دروس تخصصی در کنکور انسانی درس روانشناسی است که باید با دقت زیادی برای کنکور مطالعه شود.

ما در این قسمت به سراغ بررسی سوالات روانشناسی در کنکور انسانی می‌رویم. داوطلبان و دانش‌آموزان گروه انسانی در کنکور با دو دفترچه تخصصی روبه‌رو هستند. دفترچه شماره اول، شامل چهار درس تخصصی ریاضی، زبان و ادبیات فارسی, علوم اجتماعی و روانشناسی است. بنابراین درس روانشناسی چهارمین درس تخصصی در دفترچه شماره یک است.

داوطلبان در کنکور انسانی باید به 15 سوال درس روانشناسی پاسخ دهند. همانطور که مطالعه می‌کنید تعداد سوالات روانشناسی در کنکور سال جدید کاهش یافته است. سوالات درس روانشناسی در کنکور انسانی از سوال شماره 66 الی 80 در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات روانشناسی همراه با درس علوم اجتماعی تنها 25 دقیقه زمان دارند. با توجه به این شرایط داوطلبان باید به سوالات دو درس روانشناسی و علوم اجتماعی در مدت زمان 25 دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبان گروه انسانی باید با توجه به شرایط جدید درس روانشناسی در کنکور انسانی به سراغ مطالعه این درس بروند تا نتایج مناسبی در کنکور انسانی به دست آورند. این نکته را فراموش نکنید که منبع مطالعه درس روانشناسی در کنکور سراسری، روانشناسی پایه یازدهم است.

 

سوالات در روانشناسی

تعداد سوالات روانشناسی در کنکور انسانی 1403

تعداد سوالات روانشناسی در کنکور سراسری: 15 سوال
سوالات از شماره 66 الی 80
مدت زمان پاسخگویی به سوالات همراه با درس علوم اجتماعی: 25 دقیقه
منبع: روانشناسی پایه یازدهم

ضریب درس روانشناسی در کنکور انسانی

کنکور سراسری در چند سال اخیر با تغییرات زیادی روبه‌رو شده است. تمامی این تغییرات موجب سردرگمی و نگرانی داوطلبان شده است. اما داوطلبان نباید به هیچ عنوان نگران هیچ موضوعی باشند. زمانی‌که آن‌ها از هر موضوعی مطلع باشند و با توجه به آن به سراغ مطالعه دروس بروند کار آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. یکی از تغییرات کنکور سراسری حذف زیرگروه‌ها از کنکور است. این بدین معنی است که تمامی رشته‌های گروه انسانی و سایر گروه‌های آموزشی تنها در یک گروه قرار دارند.

شاید این سوال برای دانش‌آموزان و داوطلبان پیش آید که حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری موجب چه تغییراتی می‌شود؟ بدون شک مهم‌ترین تغییر حذف زیرگروه‌ها از کنکور به تغییر ضرایب دروس تخصصی مربوط می‌شود. اول از همه به این موضوع اشاره کنیم که ضرایب دروس تخصصی در کنکور سراسری تغییر پیدا کرده‌اند و هر درس تخصصی ضریب خاص خود را در کنکور سراسری دارد.

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که ضرایب دروس تخصصی با توجه به تغییر رشته دچار تغییری نمی‌شوند. این بدین معنی است که ضرایب دروس تخصصی با توجه به تغییر رشته‌ها به هیچ عنوان تغییری نمی‌کنند. درس روانشناسی یکی از دروس تخصصی در کنکور انسانی است که ضریب خاص خود را دارد. درس روانشناسی در کنکور سراسری دارای ضریب 2 است و برای تمامی رشته‌ها با همین ضریب محاسبه می‌شود.

 

اطلاعات کامل در مورد بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی

دانش‌آموزان و داوطلبان در بخش بالا با سوالات روانشناسی و ضریب این درس در کنکور سراسری آشنا شدند. حالا نوبت این است که داوطلبان به سراغ بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی بروند. قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که سوالات روانشناسی در کنکور سراسری از کتاب روانشناسی پایه یازدهم طراحی می‌شود. درس روانشناسی پایه یازدهم دارای 8 درس است و هر کدام از این دروس سوالات مشخصی در کنکور سراسری دارند. داوطلبان در بخش زیر می‌توانند با بودجه بندی این درس آشنا شوند: (بودجه بندی درس روانشناسی در این مطلب بر اساس آخرین تغییرات کنکور و با توجه به کنکور سال اخیر تهیه شده است):

  • درس اول: روانشناسی: تعریف و روش مورد مطالعه: 1 سوال
  • درس دوم: روانشناسی رشد: 4 سوال
  • درس سوم: احساس، توجه، ادراک: 3 سوال
  • درس چهارم: حافظه و علل فراموشی: 2 سوال
  • درس پنجم: تفکر (1) حل مسئله: 1 سوال
  • درس ششم: تفکر (2) تصمیم گیری: 2 سوال
  • درس هفتم: انگیزه و نگرش: 1 سوال
  • درس هشتم: روانشناسی سلامت: 1 سوال
  • سوالات ترکیبی: 0 سوال

 

بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی

 

 

بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی 1403

1) روانشناسی: تعریف و روش مورد مطالعه: 1 سوال

اولین بخشی که در بودجه بندی روانشناسی کنکور به سراغ بررسی آن می‌رویم، درس اول روانشناسی یعنی تعریف و روش مورد مطالعه است. این درس در کنکور سراسری از 1 سوال تشکیل شده است. این تعداد سوال در مقایسه با سال‌های اخیر کمتر شده است. این بدین معنی است که داوطلبان باید زمان کمتری برای مطالعه این بخش سپری کنند. داوطلبانی که به این 1 سوال پاسخ می‌دهند یک نمره 7 درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند و یک نمره 7 درصدی کسب می‌کنند.

تعریف و روش مورد مطالعه7%
7%

2) روانشناسی رشد: 4 سوال

درس دوم روانشناسی، روانشناسی رشد است. این بخش نیز از 4 سوال تشکیل شده است و داوطلبان با پاسخگویی به این 4 سوال یک نمره 26 درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند. داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که بخش روانشناسی رشد یکی از مهم‌ترین دروس روانشناسی در کنکور است.

روانشناسی رشد26%
26%

3) احساس، توجه، ادراک: 3 سوال

یکی دیگر از بخش‌های روانشناسی در کنکور انسانی، احساس، توجه و ادراک است. بخش احساس، توجه و ادراک از 3 سوال در کنکور سراسری تشکیل شده است. این بدین معنی است که داوطلبانی که به سوالات این پخش پاسخ می‌دهند یک نمره 20 درصدی به جمع نمرات خود در کنکور سراسری اضافه می‌کنند.

احساس، توجه، ادراک20%
20%

4) حافظه و علل فراموشی: 2 سوال

در ادامه بررسی بودجه بندی روانشناسی کنکور به سراغ درس چهارم روانشناسی می‌رویم. این درس با عنوان حافظه و علل فراموشی در کنکور سراسری دارای 2 سوال است. داوطلبانی که به سوالات این بخش پاسخ می‌دهند یک نمره 13 درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند.

حافظه و علل فراموشی13%
13%

5) تفکر (1) حل مسئله: 1 سوال

درس تفکر (1) حل مسئله در کنکور سراسری دارای 1 سوال است. این 1 سوال معادل یک نمره 7 درصدی در کنکور انسانی است. این بدین معنی است که داوطلبانی که به این 1 سوال پاسخ درستی دهند یک نمره 7 درصدی به نمرات خود اضافه می‌کنند.

تفکر (1) حل مسئله7%
7%

6) تفکر (2) تصمیم گیری: 2 سوال

درس ششم روانشناسی مربوط به درس تفکر (2) تصمیم‌ گیری است. این درس جزو مهم‌ترین درس‌های روانشناسی است. داوطلبان باید به 2 سوال این درس در کنکور سراسری پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان با پاسخگویی به این سوالات یک نمره 13 درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند.

تفکر (2) تصمیم گیری13%
13%

7) انگیزه و نگرش: 1 سوال

در ادامه بررسی بودجه بندی روانشناسی کنکور به سراغ درس انگیزه و نگرش می‌رویم. این درس در کنکور سراسری دارای 1 سوال است. این 1 سوال یک نمره 7 درصدی را به جمع نمرات داوطلبان اضافه می‌کند.

انگیزه و نگرش7%
7%

8) روانشناسی سلامت: 1 سوال

یکی از آسان‌ترین بخش‌های روانشناسی کنکور، درس روانشناسی سلامت است. این درس در کنکور سراسری دارای 1 سوال است. داوطلبانی که به این 1 سوال پاسخ می‌دهند یک نمره 7 درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند.

روانشناسی سلامت7%
7%

بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی

 

مباحث تست خیز درس روانشناسی در کنکور

مطالعه بودجه بندی کنکور از اهمیت بسیار زیادی برای تمامی داوطلبان برخوردار است. داوطلبانی که به دنبال بهترین رتبه در کنکور سراسری هستند باید بدون شک به سراغ مطالعه بودجه بندی تمامی دروس بروند. درس روانشناسی نیز مانند سایر دروس تخصصی دارای بودجه بندی است و داوطلبان باید آن را مطالعه کنند. مطالعه بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها با مباحث تست خیز و آسان درس روانشناسی آشنا شوند. ما در این بخش به سراغ بررسی مبحث تست خیز روانشناسی در کنکور می‌رویم. درس دوم روانشناسی یعنی بخش روانشناسی رشد مهم‌ترین درس در کنکور انسانی برای درس روانشناسی است. این بخش از 4 سوال در کنکور سراسری تشکیل شده است و در مقایسه با سایر فصل‌های این کتاب سوالات بیشتری دارد.

مباحث آسان درس روانشناسی در کنکور

درس روانشناسی یکی از دروس تخصصی آسان در کنکور انسانی است. این بدین معنی است که درس روانشناسی داوطلبان را با مشکلات زیادی روبه‌رو نمی‌کند. برخی از داوطلبان برای اینکه کار راحت‌تری داشته باشند مطالعه درس روانشناسی را از دروس آسان شروع می‌کنند. مباحث آسان درس روانشناسی با توجه به بودجه بندی سال اخیر به صورت زیر هستند:

  • روانشناسی سلامت
  • انگیزه و نگرش
  • تفکر (1) حل مسئله
  • روانشناسی تعریف و روش مورد مطالعه

دوره روانشناسی حرف آخر

موسسه حرف آخر برای تمامی دروس تخصصی کنکور و دروس عمومی برای امتحانات نهایی دوره‌های آموزشی خاصی دارد. این بدین معنی است که هر داوطلبی با توجه به نیاز خود می‌تواند یک دوره آموزشی مناسب از موسسه حرف آخر تهیه کند. یکی از جدیدترین دوره‌های آموزشی این موسسه که در اختیار داوطلبان گروه انسانی قرار می‌گیرد، دوره روانشناسی حرف آخر است. دوره روانشناسی حرف آخر با توجه به آخرین تغییرات کنکور و کتاب درسی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. این دوره به صورت جامع و کامل تمامی مفاهیم درس روانشناسی را به داوطلبان آموزش و نحوه پاسخگویی به سوالات روانشناسی در کنکور را یاد می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر اطلاعات بیشتری در مورد این دوره حرف اخر داشته باشید:

 

سوالات متداول در مورد بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی

1) درس روانشناسی در کنکور انسانی دارای چه ضریبی است؟

درس روانشناسی در کنکور انسانی دارای ضریب 2 است.

2) سوالات درس روانشناسی در کنکور سراسری از کدام کتاب طراحی می‌شوند؟

تمامی سوالات درس روانشناسی در کنکور انسانی از روانشناسی پایه یازدهم مطرح می‌شوند.

3) بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی در این مطلب بر اساس کنکور کدام سال تهیه شده است؟

بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی بر اساس کنکور سال اخیر و با توجه به آخرین تغییرات تهیه شده است.

4) چرا مطالعه بودجه بندی درس روانشناسی اهمیت زیادی دارد؟

دانش‌آموزان و داوطلبان با مطالعه بودجه بندی درس روانشناسی در کنکور سراسری با تمامی مباحث تست خیز و آسان درس روانشناسی در کنکور آشنا می‌شوند.

5) درس روانشناسی در کنکور سراسری از چند سوال تشکیل شده است؟

درس روانشناسی در کنکور انسانی از 15 سوال تشکیل شده است.

شما می‌توانید برای داشتن هر گونه اطلاعات بیشتر در مورد بودجه بندی دروس تخصصی کنکور انسانی به وبلاگ موسسه حرف آخر مراجعه کنید و برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی حرف آخر برای داوطلبان گروه انسانی به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کرده و از آخرین اخبار کنکور نیز مطلع شوید.

 

منبع: حرف آخر

کنکور 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.