اطلاعات کامل در مورد ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402

بدون دیدگاه

داوطلبانی که به دنبال قبولی در بهترین رشته‌های دانشگاهی هستند باید تمامی دروس تخصصی را به بهترین شکل ممکن مطالعه کنند. کنکور سراسری یک چالش بسیار مهم برای داوطلبان است که با یک برنامه‌ریزی صحیح بسیار آسان می‌شود. اکثر داوطلبان با تغییرات کنکور سراسری آشنا هستند و با توجه به این تغییرات خود را برای کنکور سراسری آماده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری به تغییر ضرایب دروس مربوط می‌شود. ما در این مطلب به سراغ بررسی تغییر ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402 می‌رویم و تغییرات ضرایب این کنکور را بررسی می‌کنیم.

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402 نیز با تغییرات مهمی روبه‌رو شده است. اولین تغییر مهم حذف دروس عمومی و ضرایب این دروس از کنکور سراسری است. این بدین معنی است که داوطلبان در کنکور ریاضی به سوالات دروس عمومی پاسخ نمی‌دهند و ضرایب این دروس به هیچ عنوان در کنکور محاسبه نمی‌شوند. با توجه به این شرایط در کنکور ریاضی تنها ضرایب دروس تخصصی برای داوطلبان محاسبه می‌شوند. بنابراین داوطلبان باید در کنکور ریاضی به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

تیم محتوای حرف آخر در این مطلب به سراغ بررسی ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402 می‌رود و ضرایب سه درس تخصصی ریاضی، فیزیک و شیمی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

 

 

اطلاعات کامل در مورد ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402

ضرایب دروس تخصصی در کنکور ریاضی 1402

حذف دروس عمومی در کنکور سراسری موجب شده است که داوطلبان در کنکور تنها به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان گروه ریاضی در کنکور تنها به سوالات سه درس تخصصی ریاضی، فیزیک و شیمی پاسخ می‌دهند. از طرفی دیگر زیرگروه‌ها از کنکور سراسری حذف شده‌اند. حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری موجب شده است که تمامی رشته‌های گروه ریاضی در یک گروه قرار بگیرند.

تمامی رشته‌های گروه ریاضی تنها در یک گروه قرار دارند. بسیاری از داوطلبان با این سوال مواجه می‌شوند که با توجه به حذف زیرگروه‌ها ضرایب دروس تخصصی برای هر رشته چگونه محاسبه می‌شوند؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. ضرایب دروس تخصصی برای تمامی رشته‌های گروه ریاضی یکسان است. این بدین معنی است که با تغییر رشته، ضریب هیچ درسی تغییر نخواهد کرد. داوطلبان در بخش زیر می‌توانند با ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402 بیشتر آشنا شوند:

 

 

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402

 

سوالات متداول در مورد ضرایب دروس کنکور ریاضی 

1) آیا ضرایب دروس تخصصی در کنکور ریاضی 1402 تغییر کرده است؟

بله ضرایب دروس تخصصی کنکور ریاضی مانند کنکور سال‌های اخیر محاسبه نمی‌شوند.

2) مهم‌ترین درس تخصصی در کنکور ریاضی کدام است؟

مهم‌ترین درس کنکور ریاضی 1402 درس ریاضی با ضریب دوازده است.

3) آیا ضرایب دروس عمومی در کنکور 1402 با تغییراتی مواجه شده است؟

دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند و در کنکور ضرایب دروس عمومی محاسبه نمی‌شوند.

شما می‌توانید برای داشتن هر گونه اطلاعات بیشتر به وبلاگ موسسه حرف آخر مراجعه کنید و برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی حرف آخر به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کرده و از آخرین اخبار کنکور مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.