معرفی تعداد سوالات کنکور زبان در سال 1402

بدون دیدگاه

کنکور سراسری شامل سه گروه آموزشی اصلی و دو گروه آموزشی شناور است. گروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی و انسانی جزو گروه‌های اصلی و گروه‌های آموزشی هنر و زبان جزو گروه‌های شناور هستند. شاید برای داوطلبان این سوال پیش آید که منظور از گروه‌های شناور چیست؟ گروه‌های شناور در کنکور سراسری گروه‌هایی هستند که در اختیار تمامی داوطلبان قرار می‌گیرند. این بدین معنی است که داوطلبان در تمامی گروه‌های آموزشی امکان شرکت در کنکور هنر و زبان را دارند. داوطلبان زیادی برای قبولی در رشته‌های دانشگاهی به سراغ کنکور زبان می‌روند. با توجه به اهمیت کنکور زبان حرف آخر در این مطلب به سراغ کنکور زبان می‌رود. ما در این مطلب به صورت دقیق به سراغ بررسی تعداد سوالات کنکور زبان می‌رویم و تمامی اطلاعات مهم را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهیم.

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب کنکور زبان از طرف داوطلبان به موقعیت‌های شغلی مختلف رشته‌های زبان مربوط می‌شود. اگر داوطلبی مدرک زبان انگلیسی داشته باشد به راحتی در موقعیت‌های شغلی مختلف امکان فعالیت دارد. بنابراین داوطلبان ترجیح می‌دهند رشته‌های کنکور زبان را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب کنند. البته داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که علاقه و استعداد مهم‌ترین عامل برای انتخاب یک رشته دانشگاهی است. تیم محتوای حرف آخر برای اینکه داوطلبان با اطلاعات بیشتری به سراغ کنکور زبان بروند اطلاعات کاملی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. داوطلبان در این مطلب می‌توانند با تعداد سوالات کنکور زبان و بودجه بندی کنکور زبان بیشتر آشنا شوند.

 

تعداد سوالات کنکور زبان

کنکور زبان: شانس دوم برای قبولی در کنکور

برخی از داوطلبان به کنکور زبان به عنوان شانس دوم برای قبولی در کنکور نگاه می‌کنند. داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی در کنار شرکت در گروه آزمایشی خود در کنکور زبان نیز شرکت می‌کنند تا شانس بیشتری برای قبولی داشته باشند. البته بسیاری از داوطلبان نیز این کنکور را به عنوان کنکور اصلی خود در نظر می‌گیرند و تنها به دنبال قبولی در رشته‌های کنکور زبان هستند.

تمامی داوطلبان کنکور زبان چه داوطلبانی که به عنوان شانس دوم به این کنکور نگاه می‌کنند و چه دانش‌آموزانی که این کنکور را برای قبولی رشته مورد نظر خود می‌دانند باید به تعداد مشخصی از سوالات کنکور زبان پاسخ دهند.

زمان و تعداد سوالات کنکور زبان

کنکور سراسری از سال 1402 با تغییرات زیادی روبه‌رو شده است. این بدین معنی است که کنکور سراسری مانند کنکور سال‌های اخیر برگزار نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری به زمان برگزاری این آزمون بزرگ مربوط می‌شود. کنکور سراسری به صورت دو بار در یک سال برگزار می‌شود. داوطلبان دو بار در سال شانس شرکت در کنکور دارند. برگزاری کنکور در دو نوبت به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها شانس خود را برای موفقیت در کنکور افزایش دهند.

کنکور زبان نیز مانند کنکور سایر گروه‌های آموزشی دو بار در سال برگزار می‌شود. نوبت اول کنکور در دی ماه و نوبت دوم کنکور در تیر ماه برگزار می‌شود. نوبت اول کنکور زبان در تاریخ 29 دی ماه 1401 و نوبت دوم کنکور در 15 تیر 1402 برگزار می‌شود. اما تغییر زمان کنکور تنها تغییر در کنکور سراسری نیست. یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری، حذف دروس عمومی از کنکور است. این بدین معنی است که داوطلبان به سوالات دروس عمومی در کنکور سراسری پاسخ نمی‌دهند. داوطلبان در کنکور زبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند و با پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی رتبه مناسبی به دست می‌آورند.

تعداد سوالات کنکور زبان ۱۴۰۲

دروس عمومی از کنکور زبان حذف شده‌اند. بنابراین داوطلبان نیازی ندارند دروس عمومی را برای کنکور مطالعه کنند. با توجه به این شرایط داوطلبان باید در کنکور زبان تنها دروس تخصصی را مطالعه کنند. همانطور که می‌دانید کنکور زبان شامل 5 زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی است.

داوطلبان با توجه به علاقه خود می‌توانند تنها یک زبان خارجی را برای شرکت در کنکور انتخاب کنند. بنابراین کنکور زبان تنها دارای یک دفترچه تخصصی و یک درس تخصصی است. داوطلبان باید به سوالات درس زبان در کنکور سراسری پاسخ دهند. سوالات درس زبان در کنکور سراسری 70 سوال است و داوطلبان باید به سوالات در 105 دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
70 سوال 105 دقیقه

 

لیست رشته های کنکور زبان

مقطع کارشناسی

زبان و ادبیات انگلیسی آموزش زبان انگلیسی
زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی مترجمی زبان انگلیسی
مترجمی زبان آلمانی زبان و ادبیات آلمانی
زبان و ادبیات فرانسه مترجمی زبان فرانسه
زبان ایتالیایی زبان چینی
زبان روسی زبان و ادبیات اردو
زبان و ادبیات ارمنی زبان و ادبیات اسپانیایی
زبان و ادبیات ترکی استانبولی زبان و ادبیات ژاپنی

 

مقطع کاردانی

کاردانی آموزش زبان انگلیسی کاردانی مترجمی زبان انگلیسی

بودجه بندی درس زبان در کنکور زبان

داوطلبان بعد از اطلاع از تعداد سوالات کنکور زبان باید به سراغ مطالعه بودجه بندی کنکور بروند. همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم داوطلبان باید در کنکور زبان به 70 سوال زبان پاسخ دهند. مطالعه بودجه بندی زبان کنکور به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها دید بهتری به سوالات کنکور زبان داشته باشند. مهم‌ترین بخش کنکور زبان، بخش ریدینگ هستند. بخش ریدینگ در کنکور از 20 سوال تشکیل شده است. این بدین معنی است که داوطلبان با پاسخگویی مناسب به سوالات بخش ریدینگ می‌توانند رتبه بهتری در کنکور به دست آورند. شما می‌توانید در قسمت زیر با بودجه بندی کنکور زبان بیشتر آشنا شوید:

مبحث تعداد سوالات
واژگان 15
گرامر 10
کاربرد زبان 10
ترتیب واژه 5
کلوز تست 10
ریدینگ 20

 

سوالات متداول در مورد تعداد سوالات کنکور زبان

1) کنکور زبان در چند نوبت برگزار می‌شود؟

کنکور زبان در دو نوبت دی و تیر ماه برگزار می‌شود.

2) رشته‌های کنکور زبان در چند زیرگروه قرار دارند؟

تمامی رشته‌های کنکور زبان تنها در یک گروه قرار دارند.

3) داوطلبان باید در کنکور زبان به چند سوال پاسخ دهند؟

داوطلبان باید در کنکور زبان به 70 سوال دفترچه تخصصی پاسخ دهند.

4) مدت زمان پاسخگویی به سوالات در کنکور زبان چقدر است؟

داوطلبان باید در مدت زمان 105 دقیقه به سوالات کنکور زبان پاسخ دهند.

5) کدام داوطلبان می‌توانند در کنکور زبان شرکت کنند؟

داوطلبان گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی نیز می‌توانند در کنکور زبان شرکت کنند.

شما می‌توانید برای داشتن هر گونه اطلاعات بیشتر در مورد کنکور به وبلاگ موسسه حرف آخر مراجعه کنید و برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی حرف آخر به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کرده و از آخرین اخبار کنکور نیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.