تمامی داوطلبان با این موضوع هم عقیده هستند که درس ریاضی یک درس دشوار و پرچالش محسوب می‌شود. این درس مفاهیم و مباحث زیادی دارد و هر مبحث از فرمول‌های زیادی تشکیل شده است. داوطلبان امکان حفظ کردن صدها فرمول مختلف را ندارند. بنابراین آن‌ها باید مباحث و فرمول‌ها را به صورت دقیق یاد بگیرند. یکی از مباحثی که داوطلبان در ریاضی کنکور با آن مواجه می‌شوند، مبحث شش ضلعی منتظم است. داوطلبان با مبحث شش ضلعی در دو بخش مختلف روبه‌رو می‌شوند. سوالات این مبحث به سوالات پیدا کردن طول و مساحت مربوط می‌شوند. این بدین معنی است که داوطلبان باید در کنکور سراسری نحوه محاسبه طول و مساحت شش ضلعی را بدانند.

شش ضلعی منتظم چیست؟ داوطلبان در کنکور سراسری چگونه طول و مساحت این شکل را پیدا می‌کنند؟ اول از همه شش ضلعی را تعریف کنیم. شش ضلعی منتظم در هندسه به شکلی گفته می‌شود که شامل شش زاویه و شش ضلع است. داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که جمع زوایای داخلی یک شش ضلعی 720 درجه است. استاد مهران قاسمی و استاد عبدالرضا منتظری از اساتید بنام کشور در حوزه تدریس ریاضی هستند. این دو استاد برتر در موسسه حرف آخر مباحث و مفاهیم ریاضی را تدریس می‌کنند. استاد منتظری با همراهی استاد قاسمی نحوه پیدا کردن طول و مساحت شش ضلعی منتظم را به داوطلبان با روش خاصی آموزش می‌دهد.

موسسه حرف آخر برای اینکه اکثر داوطلبان از نوع آموزش دوره‌های آموزشی این موسسه باخبر شوند، برخی از ویدیوهای آموزشی خود را به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. داوطلبان می‌توانند برای مشاهده ویدیوهای رایگان این موسسه به سایت یا کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنند.

 

شش ضلعی منتظم

 

شش ضلعی منتظم چیست؟

اکثر داوطلبان با مفهوم شش ضلعی منتظم آشنا هستند. شش ضلعی منتظم در هندسه به شکلی گفته می‌شود که شش ضلع دارد. اگر تمامی زوایا و اضلاع در شش ضلعی برابر باشند به آن شکل شش ضلعی منتظم گفته می‌شود. اگر همچنین شرایطی در شکل برقرار نباشد و زوایا و اضلاع با یکدیگر برابر نباشد به آن شکل شش ضلعی غیر منتظم گفته می‌شود. البته داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که یک شش ضلعی تنها به شش ضلعی منتظم و غیر منتظم دسته‌بندی نمی‌شود. شش ضلعی‌های مختلفی مانند محدب و مقعر نیز وجود دارند. یکی از مباحثی که داوطلبان باید در کنکور سراسری به سوالات آن پاسخ دهند، مساحت شش ضلعی منتظم است. مساحت شش ضلعی منتظم چگونه محاسبه می‌شود؟

متاسفانه فرمول‌های بسیار زیادی برای پیدا کردن مساحت چند ضلعی منتظم وجود دارد. البته اکثر این فرمول‌ها شبیه یکدیگر هستند. اما متاسفانه داوطلبان دچار ابهام می‌شوند و با یک فرمول دقیق نمی‌توانند مساحت را محاسبه کنند. معمولا مساحت یک چند ضلعی با استفاده از محیط و ارتفاع آن به دست می‌آید. محیط به عنوان اندازه دور چند ضلعی محاسبه می‌شود و ارتفاع نیز فاصله عمودی مرکز تا ضلع‌های آن شکل است.

داوطلبان نباید دیگر نگران به دست آوردن مساحت و طول شش ضلعی باشند. استاد منتظری با یک روش ساده به داوطلبان آموزش می‌دهد که چگونه مساحت و طول یک شش ضلعی منتظم را به راحتی در کنکور به دست آورند. داوطلبان کافیست فرمول را یاد بگیرند و با توجه به آن سوالات را حل کنند.

آموزش محاسبه مساحت و طول شش ضلعی منتظم

استاد منتظری و استاد قاسمی در ویدیو آموزشی زیر به داوطلبان نحوه پیدا کردن مساحت و طول یک شش ضلعی منتظم را یاد می‌دهند. داوطلبان پس از دیدن ویدیو زیر دیگر مشکلی برای محاسبه طول و مساحت شش ضلعی نخواهند داشت. استاد منتظری پس از آموزش مبحث به سراغ حل تست‌های مختلف می‌رود تا داوطلبان تسلط بیشتری بر روی مبحث داشته باشند:

 

 

نکات مهم در مورد یک شش ضلعی

  • اگر تمامی زاویه‌ها و اضلاع شش ضلعی برابر و هم اندازه باشند به آن شکل شش ضلعی منتظم گفته می‌شود.
  • اگر زاویه‌ها و اضلاع شش ضلعی برابر و هم اندازه نباشند به آن شکل شش ضلعی غیر منتظم گفته می‌شود.
  • زاویه‌های داخلی یک شش ضلعی 120 درجه است.
  • زاویه‌های خارجی یک شش ضلعی 60 درجه است.
  • شش ضلعی منتظم ۶ خط تقارن دارد.
  • شش ضلعی انواع مختلفی مانند منتظم، غیر منتظم، محدب و مقعر دارد.
  • و …

دوره‌های آموزشی حرف آخر

موسسه حرف آخر یکی از برترین موسسه‌های آموزشی در کشور است که دوره‌های آموزشی مختلفی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. این موسسه از تمامی روش‌های ممکن استفاده می‌کند تا بهترین دوره‌ها را در اختیار داوطلبان قرار دهد. تمامی معیارهای داوطلبان برای انتخاب یک دوره آموزشی در موسسه حرف آخر وجود دارند. این بدین معنی است که موسسه حرف آخر تمامی امکانات آموزشی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد تا آن‌ها بهترین دوره‌های آموزشی را داشته باشند.

تمامی داوطلبان گروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانند به ویدیوهای آموزشی حرف آخر دسترسی داشته باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید که دوره‌های آموزشی حرف آخر تنها برای داوطلبان کنکوری نیست. تمامی دانش‌آموزان و داوطلبان از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم دوره متوسطه دوم امکان مشاهده ویدیوهای آموزشی حرف آخر را دارند. این دوره‌ها با بالاترین کیفیت آموزشی در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.