بررسی تاثیر ریاضی در کنکور تجربی + ترازهای درس ریاضی در کنکور

بدون دیدگاه

دانش‌آموزان و داوطلبان زیادی برای شرکت در آزمون سراسری تلاش می‌کنند. داوطلبان تجربی برای اینکه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … قبول شوند باید تلاش زیادی کنند. درس‌های گروه تجربی، ضرایب متفاوتی دارند و داوطلبان با توجه به رشته مورد علاقه خود باید به درس‌های خاصی اهمیت زیادی بدهند. اما یک درس برای گروه تجربی در تمامی رشته‌های آن اهمیت زیادی دارد. اهمیت ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است و از تاثیر ریاضی در کنکور تجربی به هیچ عنوان نمی‌توان چشم پوشی کرد.

همان طور که می‌دانید ریاضی، یکی از درس‌های تخصصی برای داوطلبان گروه تجربی است. مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار اهمیت دارد و داوطلبان گروه تجربی با ترازهای بالای ریاضی، رتبه‌های مناسبی کسب کرده‌اند. ما در این مطلب برای داوطلبان گروه تجربی اهمیت ریاضی در کنکور را بررسی می‌کنیم و عملکرد داوطلبان در این درس را تجزیه و تحلیل می‌نماییم.

تاثیر ریاضی در کنکور تجربی

بررسی سوالات ریاضی در کنکور تجربی

یکی از مهم‌ترین درس‌های گروه تجربی، درس ریاضی است. داوطلبان و دانش‌آموزان گروه تجربی باید به 30 سوال این درس در دفترچه تخصصی گروه تجربی پاسخ دهند. داوطلبان گروه تجربی در دفترچه شماره 2 یا همان دفترچه تخصصی باید به 5 درس پاسخگو باشند. آخرین درس در این دفترچه مربوط به درس ریاضی است. این بدین معنی است که داوطلبان پس از به اتمام رساندن تمامی درس‌ها به سراغ درس ریاضی می‌آیند.

داوطلبان گروه تجربی باید به 30 سوال این درس در مدت زمان 47 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان برای هر سوال ریاضی به صورت میانگین 1 دقیقه و 56 ثانیه زمان دارند. همان طور که گفتیم تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است و داوطلبان باید از این زمان 2 دقیقه‌ای بهترین استفاده را داشته باشند.

ضرایب درس ریاضی در کنکور تجربی

داوطلبان گروه تجربی باید به ضرایب درس ریاضی در کنکور نیز توجه داشته باشند. گروه تجربی دارای 5 زیر گروه است که هر کدام از آن‌ها رشته‌های مختلفی دارند. داوطلبان باید رشته مورد علاقه خود را در این زیر گروه‌ها پیدا کنند و به ضرایب ریاضی زیر گروه‌ها توجه کنند. ضرایب ریاضی در زیر گروه‌های مختلف گروه تجربی به صورت زیر است:

  • زیرگروه ۱ : ضریب ۲
  • زیرگروه ۲: ضریب ۳
  • زیرگروه ۳: ضریب ۳
  • زیرگروه ۴: ضریب ۴
  • زیرگروه ۵: ضریب ۳

بودجه بندی ریاضی تجربی در کنکور سراسری

تاثیر ریاضی در کنکور تجربی به طور کامل می‌تواند بر روی رتبه نهایی داوطلبان تاثیر بگذارد. اکثر داوطلبان گروه تجربی با درس ریاضی مشکل دارند و عملکرد مناسبی از خود در این درس نشان نمی‌دهند. همین موضوع موجب می‌شود داوطلبانی که تراز بالایی در درس ریاضی کسب می‌کنند، رتبه نهایی مناسبی نیز به دست می‌آورند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که داوطلبان گروه تجربی باید به آن توجه کنند، بودجه بندی ریاضی در کنکور تجربی است. اگر می‌خواهید عملکرد مناسبی در این درس داشته باشید باید به طور کامل با بودجه بندی درس ریاضی آشنا باشید. شما می‌توانید بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی را در این قسمت مطالعه کنید:

  • مثلثات: ۴ سوال
  • معادله و نامعادله: ۳ سوال
  • تابع: ۳ سوال
  • حد: ۴ سوال
  • مشتق و کاربرد: ۵ سوال
  • الگوریتم و نمایی: ۲ سوال
  • تصاعد: ۱ سوال
  • آمار: ۱ سوال
  • آنالیز و احتمال: ۳ سوال
  • هندسه: ۴ سوال

بودجه بندی کنکور ۹۹

هر بخش از بودجه بندی ریاضی در کنکور تجربی چه درصدی دارد؟

همان طور که در قسمت بالا مطالعه کردید، هر بخش از ریاضی دارای بودجه بندی مختلفی در کنکور سراسری است. داوطلبان باید با توجه به اهمیت هر بخش، سوالات ریاضی را در کنکور مطالعه کنند. شما می‌توانید درصدهای بودجه بندی کنکور را در قسمت زیر مطالعه کنید:

  •  مثلثات: ۴ سوال: 13.33 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • معادله و نامعادله: ۳ سوال: 10 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • تابع: ۳ سوال: 10 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • حد: ۴ سوال: 13.33 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • مشتق و کاربرد: ۵ سوال: 16.66 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • الگوریتم و نمایی: ۲ سوال: 6.66 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • تصاعد: ۱ سوال: 3 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • آمار: ۱ سوال: 3 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • آنالیز و احتمال: ۳ سوال: 10 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی
  • هندسه: ۴ سوال: 13.33 درصد از سوالات ریاضی در کنکور تجربی

اهمیت ریاضی در کنکور تجربی

بسیاری از داوطلبان گروه تجربی، درس زیست شناسی را مهم‌ترین درس در گروه تجربی می‌دانند. اما تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار بیشتر از درس زیست شناسی است. این موضوع دلایلی بسیار زیادی دارد. یکی از این دلایل مربوط به تراز درس ریاضی در کنکور می‌شود. تراز درس ریاضی بسیار بیشتر از درس زیست شناسی است. بنابراین اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی را دست کم نگیرید.

یکی از دلایلی که موجب می‌شود تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بیشتر شود، عملکرد نامناسب داوطلبان تجربی است. این بدین معنی است که اگر داوطلبی بتواند در کنکور تجربی ترازی برابر با 50 درصد برای درس ریاضی کسب کند از 80 درصد رقبا جلو خواهد افتاد زیرا درس ریاضی کاملا مانند آسانسور عمل می‌کند و تراز بالا در این درس اهمیت بسیار زیادی دارد.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبان در این روزها تبدیل شده است. همان طور که می‌دانید سال‌هاست که معدل داوطلبان در تراز نهایی آن‌ها در کنکور تاثیر دارد …

درصدهای ریاضی کنکور داوطلبان گروه تجربی

تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار بالا است، اما داوطلبان گروه تجربی اصلا به این درس توجه نمی‌کنند. زمانی‌که به سراغ ترازهای ریاضی در کنکور تجربی می‌رویم با ترازهای مناسبی روبه‌رو نمی‌شویم. ما بین تمامی داوطلبانی که در سال 1398 در کنکور تجربی شرکت کرده‌اند تنها 44 داوطلب یک تراز 100 درصد در کنکور کسب کرده‌اند. این آمار به هیچ عنوان مناسب نیست. از طرفی دیگر داوطلبانی که تراز 100 درصد در این کسب کرده‌اند رتبه‌های نهایی بسیار مناسبی نیز دارند.

داوطلبانی که اهمیت درس ریاضی در کنکور را می‌دانند با دقت زیادی این درس را مطالعه می‌کنند و از این درس به عنوان یک فرصت برای کسب رتبه برتر در کنکور استفاده می‌نمایند. در حالت کلی 575 هزار و 484 داوطلب در کنکور سراسری برای گروه تجربی شرکت کرده‌اند. از میان این تعداد داوطلب تنها 44 داوطلب یک تراز 100 درصدی کسب کرده‌اند که اصلا تعداد خوبی نیست. ما در قسمت زیر ترازهای ریاضی داوطلبان در کنکور سراسری 1398 را بررسی و تحلیل می‌کنیم:

1- ترازهای منفی ریاضی داوطلبان تجربی

همان طور که در قسمت بالا نیز توضیح دادیم تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است. بنابراین داوطلبان که تراز مناسبی در این درس کسب می‌کنند از سایر داوطلبان جلوتر خواهند بود. متاسفانه در کنکور سراسری 1398 داوطلبانی که تراز منفی برای درس ریاضی کسب کرده‌اند بسیار زیاد است. این داوطلبان حتی اگر در درس زیست شناسی نیز تراز مناسبی کسب کنند شانس زیادی برای کسب رتبه مناسب ندارند. آمار زیر نشان می‌دهد که چه تعداد داوطلب در کنکور سراسری برای درس ریاضی تراز منفی کسب کرده‌اند:

  • تعداد 120,129 داوطلب دارای تراز منفی در کنکور سراسری هستند

تعداد 120,129 داوطلب تجربی تراز منفی در کنکور کسب کرده‌اند. این آمار به خوبی نشان می‌دهد که داوطلبان گروه تجربی اهمیت درس ریاضی در کنکور را نادیده گرفته‌اند. متاسفانه این داوطلبان با توجه به اهمیت تراز این درس، شانس زیادی برای کسب رتبه‌های مناسب ندارند.

معرفی رتبه های برتر حرف آخر در کنکور ۹۹

کنکور ۹۹ با تمامی دردسرها و مشکلات مربوط به بیماری کرونا به پایان رسید. ما به عنوان تیم حرف آخر به تمامی داوطلبان کنکور که در این شرایط سخت نه تنها با این بیماری مبارزه کردند بلکه برای کنکور نیز آماده شدند، یک خسته نباشید حسابی می‌گوییم. حرف اخر مانند سال‌های پیش باز هم در کنکور حرف آخر را زد. رتبه های برتر حرف آخر در کنکور ۹۹ به قدری زیاد هستند که معرفی تک تک آن‌ها کار را برای ما دشوار می‌کند …

2- ترازهای صفر ریاضی داوطلبان گروه تجربی

داوطلبانی که تراز منفی کسب کرده‌اند بسیار زیاد هستند و به راحتی می‌توان گفت با تراز منفی خود رتبه خوبی کسب نمی‌کنند. داوطلبانی نیز در گروه تجربی هستند که تراز صفر برای درس ریاضی کسب کرده‌اند. این داوطلبان وضعیت مناسب‌تری در مقایسه با داوطلبان تراز منفی دارند. اگر این داوطلبان بتوانند در درس‌های دیگر تراز مناسبی کسب کنند شانس بیشتری برای قبولی در رتبه‌های تجربی دارند. آمار زیر نشان می‌دهد که 150.665 داوطلب گروه تجربی یک تراز سفید برای درس ریاضی کسب کرده اند:

  • تعداد 150.665 داوطلب دارای تراز سفید در کنکور سراسری هستند

با توجه به آمار بالا می‌توان گفت از میان 575 هزار و 484 داوطلب گروه تجربی 270.794 داوطلب عملکرد خوبی در درس ریاضی نداشته‌اند. این آمار اصلا برای داوطلبان گروه تجربی مناسب نیست. آن‌ها بزرگ‌ترین شانس خود برای قبولی در رشته‌های تجربی را با این عملکرد ضعیف از دست می‌دهند. بنابراین داوطلبان گروه تجربی نباید از تاثیر ریاضی در کنکور تجربی چشم پوشی کنند.

3) تراز 0 تا 29.9 درصد ریاضی داوطلبان در کنکور تجربی

اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است و ما بارها به این نکته تاکید می‌کنیم که داوطلبان گروه تجربی به این درس اهمیت بیشتری بدهید و آن را نادیده نگیرید. عملکرد مناسب در این درس می‌تواند داوطلب را از بقیه رقبا جلو بندازد. داوطلبان گروه تجربی که ترازی مابین صفر تا 30 درصد دارند نیز بسیار پایین است اما در مقایسه با ترازهای منفی بهتر است. 259.949 داوطلب گروه تجربی در کنکور سراسری ترازی ما بین صفر تا 30 درصد برای درس ریاضی کسب کرده‌اند. آمار زیر این رقم را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند:

  • تراز 1 الی 9.9 درصد: 171.812 داوطلب
  • تراز 10 الی 19.9 درصد: 57.965 داوطلب
  • تراز 20 الی 29.9 درصد: 30.172 داوطلب

4) تراز 30 تا 60 درصد ریاضی داوطلبان کنکور تجربی

ترازهای پایین بسیاری برای درس ریاضی وجود دارند. اما داوطلبان زیادی نیز عملکرد نسبتا خوبی در این درس داشته‌اند. درس ریاضی به راحتی با یک تراز بین 30 تا 60 درصد رتبه داوطلبان را در کنکور تجربی تغییر می‌دهد. داوطلبانی که توانسته‌اند تنها در ریاضی تجربی یک تراز ما بین 30 تا 60 درصد کسب کنند یک رتبه عالی در کنکور سراسری دارند. تعداد داوطلبانی که درصد ریاضی را مابین 30 تا 60 زدند به صورت زیر هستند:

  • تراز 30 الی 39.9 درصد: 18.610 داوطلب
  • تراز 40 الی 49.9 درصد: 12.027 داوطلب
  • تراز 50 الی 59.9 درصد: 6.841 داوطلب

5) تراز 60 تا 99.9 درصد ریاضی داوطلبان گروه تجربی

یکی دیگر از آمارهایی که در این مطلب آن را بررسی می‌کنیم، آمار داوطلبانی است که ترازی مابین 60 تا 99.9 درصد دارند. خوشبختانه داوطلبانی که تراز ما بین 60 تا 99.9 زده‌اند بسیار مناسب است. بدون شک داوطلبانی که ترازهای بالایی کسب می‌کنند در کنکور سراسری با یک رتبه مناسب قبول می‌شوند. داوطلبانی که ترازهای 60 تا 99.9 درصد دارند به شرح زیر هستند:

  • تراز 60 الی 69.9 درصد: 3.694 داوطلب
  • تراز 70 الی 79.9 درصد: 2033 داوطلب
  • تراز 80 الی 89.9 درصد: 1097 داوطلب
  • تراز 90 الی 99.9 درصد: 395 داوطلب

395 داوطلب ترازی ما بین 90 الی 99.9 درصد کسب کرده‌اند. این بدین معنی است که این داوطلبان بهترین رتبه را در کنکور تجربی دارند.

 اهمیت درس ریاضی در رشته ى تجربى و فرصت طلایی

6) تراز 100 درصد ریاضی داوطلبان گروه تجربی

تنها 44 داوطلب از میان داوطلبان گروه تجربی برای درس ریاضی یک تراز 100 درصدی کسب کرده‌اند. اما این آمار به هیچ عنوان مناسب نیست. تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است و داوطلبان باید با دقت بیشتری به درس ریاضی اهمیت دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از میان 44 داوطلب تنها 27 داوطلب جزو نفرات برتر بوده‌اند و رتبه زیر 1000 کسب کرده‌اند. اگر می‌خواهید رتبه زیر 1000 داشته باشید باید به درس ریاضی اهمیت زیادی بدهید.

اهمیت درس ریاضی در رشته ى تجربى و فرصت طلایی

بررسی ترازهای ریاضی رتبه‌های زیر 1000 در کنکور تجربی

بررسی آمار داوطلبانی که در کنکور 1398 تراز زیر 1000 دارند این واقعیت را پر رنگ می‌کند که تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است. داوطلبانی که تراز بالای 20 درصد برای ریاضی کسب کرده‌اند یک رتبه زیر 1000 در کنکور سراسری دارند. داوطلبان زیر 1000 در کنکور سراسری ترازهای زیر را در درس ریاضی کسب کرده‌اند:

  • تراز 20 الی 29.9 درصد: 1 داوطلب
  • تراز 30 الی 39.9 درصد: 3 داوطلب
  • تراز 40 الی 49.9 درصد: 9 داوطلب
  • تراز 50 الی 59.9 درصد: 34 داوطلب
  • تراز 60 الی 69.9 درصد: 104 داوطلب
  • تراز 70 الی 79.9 درصد: 214 داوطلب
  • تراز 80 الی 89.9 درصد: 365 داوطلب
  • تراز 90 الی 99.9 درصد: 243 داوطلب
  • تراز 100 درصد: 27 داوطلب

27 نفر از داوطلبانی که تراز 100 درصدی برای ریاضی کسب کرده‌اند دارای رتبه زیر 1000 هستند. این بهترین فرصت برای تمامی داوطلبان گروه تجربی است که اهمیت درس ریاضی را بیشتر درک کنند و برای کسب یک تراز بالا تلاش نمایند. اگر می‌خواهید جز رتبه‌های خوب گروه تجربی باشید تاثیر ریاضی در کنکور تجربی را فراموش نکنید. اهمیت درس ریاضی در رشته تجربى به قدری زیاد است که می‌توان گفت تا حد زیادی با یک درس فوق‌العاده در رشته تجربی مانند زیست شناسی در برخی جاها برابری می‌کند. حتی اگر بگوییم که مهم‌ترین درس در گروه آموزشی و رشته تجربی درس ریاضی است نه زیست بیراهه نگفته‌ایم.

مقایسه اهمیت درس ریاضی و درس زیست

برای اینکه ارزش درس ریاضی و زیست را در رشته تجربی بهتر متوجه شوید مثال‌هایی میزنیم:

نمره 18 و جایزه آن 4 ساعت بازی با پلی استیشن اهمیت درس ریاضی را می‌رساند

یک دانش آموز ابتدایی را فرض کنید که بعد از اینکه در امتحان مدرسه خود نمره 18 می‌گیرد و به خانه می‌آید و به مادر و پدرش می‌گوید که من نمره 18 گرفتم. پدر و مادر چون بر ارزش گذاری نمرات واقف هستند از او می‌پرسند که بقیه همکلاسی‌هایت چه نمراتی گرفتند؟ دانش آموز در پاسخ جواب می‌دهد که هیچ کس نمره بالای 15 نگرفت فقط من توانستم نمره 18 را بدست بیاورم. در این حالت پدر و مادرش او را بسیار تشویق می‌کنند و به او اجازه می‌دهند که به مدت 4 ساعت با پلی استیشن بازی کند. اهمیت درس ریاضی مانند پاداش 4 ساعت بازی با پلی استیشن است.

نمره 20 و جایزه 1 ساعت بازی با پلی استیشن اهمیت درس زیست را می‌رساند

حالا همین دانش‌آموز را تصور کنید وقتی یک روز دیگر که در امتحان معلم از آن‌ها در کلاس امتحان می‌گیرد و نمره 20 کسب می کند. بعد از اینکه دانش‌آموز به خانه میرود با کلی شوق به پدر و مادرش می‌گوید که من امروز موفق شدم 20 بگیرم. می‌خواهم با پلی استیشن بازی کنم. پدر و مادر ضمن اینکه او را تشویق می‌کنند از او می‌پرسند که آفرین به غیر از تو چند تا از هم کلاسی‌ها موفق شدن که نمره 20 بیارن؟ دانش‌آموز در جوابشان می‌گوید که اکثر همکلاسی‌ها 19 و 20 شدند و تعداد کمی هم زیر 19 بودند. والدین دانش‌آموز به او می‌گویند فقط می‌توانی 2 ساعت بازی کنی. وقتی علت را می‌پرسد به او جواب می‌دهند که تو در انجا رتبه 1 شدی اما ایجا مثل بقیه بودی.

مقایسه و اهمیت درس ریاضی و زیست (تاثیر ریاضی در کنکور تجربی)

حکایت اهمیت درس ریاضیات مانند حالت اولی است که دانش‌آموز نمره 18 گرفت. اما رتبه 1 شد و حکایت درس زیست مانند حالت دوم است که مانند بقیه نمره 20 گرفت. اهمیت درس ریاضی مانند پاداش 4 ساعت بازی با پلی استیشن است و اهمیت درس زیست مانند پاداش 2 ساعت بازی است. واقعا ریاضی همه جا پادشاهی می‌کند. درس زیست شناسی هر چقدر هم که اهمیت داشته باشد و ضریب بالایی داشته باشد باز هم اهمیت درس ریاضیات بیشتر است. درس زیست هر چقدر هم ضریب بالایی داشته باشد اما تراز درس ریاضی (مانند ساعت‌های جایزه بازی: 4) در نمره آن ضرب می‌شود و در نهایت برنده می‌شود.

حالت اول: همه درس‌ها را صفر درصد و ریاضی را 100 در نظر می‌گیریم ( اهمیت درس ریاضی )

  •  اهمیت درس ریاضی در رشته ى تجربى و فرصت طلاییادبیات 0
  • عربی 0
  • دینی 0
  • زبان 0
  • زیست 0
  • شیمی 0
  • فیزیک 0
  • ریاضی 100

برای پی بردن به اهمیت درس ریاضی به حالت دوم توجه کنید

حالت دوم همه درس‌ها صفر در نظر گرفته می‌شود و فقط زیست 100 درنظر می‌گیریم

  • ادبیات 0
  • عربی 0
  • دینی 0
  • زبان 0
  • زیست 100
  • شیمی 0
  • فیزیک 0
  • ریاضی 0

تاثیر ریاضی در کنکور تجربی

  • در حالت اول رتبه تخمینی حدود 6 هزار در منطقه 1 می‌شود و در حالت دوم رتبه 10 هزار منطقه 1 می‌شود.
  • این نشان دهنده اهمیت درس ریاضی و ارزش بالای آن برای داوطلبان تجربی است.
  • مطمئن هستم همین روال برای گروه آزمایشی علوم انسانی نیز صادق است.
  • حتی در گروه امتحانی ریاضی نیز درس ریاضیات پادشاهی می‌کند.

سوالات متداول در مورد تاثیر ریاضی در کنکور تجربی

1) آیا تراز ریاضی در کنکور اهمیت دارد؟

بله تراز ریاضی در کنکور تجربی نقش مهمی در رتبه نهایی داوطلبان دارد.

2) درس زیست شناسی اهمیت زیادی دارد یا درس ریاضی؟

با توجه به تراز هر دو جواب این سوال بسیار ساده است. درس ریاضی اهمیت زیادی دارد.

3) اگر ریاضی را در کنکور 100 درصد بزنیم چه رتبه‌ای کسب می‌کنیم؟

بدون شک شما یک رتبه زیر 1000 در کنکور تجربی خواهید داشت.

رضایت داوطلبان از پکیج‌های ریاضی گروه تجربی حرف آخر

حرف آخر برای راحتی داوطلبان گروه تجربی، پکیج‌های زیادی آماده کرده است. شما می‌توانید بخش کوچکی از اسکرین شات‌های پیام‌های رضایت داوطلبان از پکیج ریاضی رشته تجربی حرف آخر استاد منتظری را در این قسمت مشاهده کنید. اگر به دنبال پیام‌های رضایت بیشتری از این پکیج‌ها هستید بهتر است به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید:

بهترین منابع کنکور 1400 تجربی نظام جدید, درس ریاضی, درس ریاضیات, ریاضیات, کنکور 1400 تجربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.