تاثیر معدل در کنکور 1400 چگونه خواهد بود؟

بدون دیدگاه

تاثیر معدل در کنکور 1400 به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبان در این روزها تبدیل شده است. همان طور که می‌دانید سال‌هاست که معدل داوطلبان در تراز نهایی آن‌ها در کنکور تاثیر دارد. همین موضوع موجب شده است که بسیاری از داوطلبان نگران باشند و برخی از آن‌ها نیز از این موضوع خوشحال هستند. اما تاثیر معدل چگونه است و معدل چه تاثیری بر تراز داوطلبان و دانش‌آموزان نظام قدیم و نظام جدید خواهد داشت؟ ما در این مطلب به طور کامل تاثیر معدل در سال 1400 را بررسی می‌کنیم و به داوطلبان در مورد این موضوع اطلاعات دقیق می‌دهیم. شما می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر با مشاوران حرف اخر نیز به صورت رایگان تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید یا به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید.

تاثیر معدل در کنکور

تاثیر معدل در کنکور 1400: تاثیر مثبت یا قطعی؟

همان طور که اطلاع دارید همیشه از دو نوع تأثیر معدل در کنکور صحبت می‌شود. یکی از این تاثیرها مثبت است و دیگری تأثیر قطعی. اما این دو مورد چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

1- تاثیر معدل در کنکور 1400 مثبت است

قبل از شروع مطلب و توضیح در مورد تاثیر معدل برای داوطلبان مختلف باید متوجه این موضوع مهم شوید. تأثیر معدل در سال 1400 مثبت است. سازمان سنجش در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد تاثیر مدل در کنکور 1400 ارائه نکرده است. اما مانند سال‌های اخیر این تاثیر مثبت تفاوتی نخواهد کرد. همان طور که می‌دانید تاثیر معدل در سال 99 نیز مثبت بود. اما تاثیر مثبت چه معنایی دارد؟

داوطلبان و دانش‌آموزان دارای دو نمره در آزمون سراسری هستند. یکی از این نمره‌ها مربوط به آزمون سراسری است و نمره دیگر مربوط به سوابق تحصیلی داوطلبان می‌شود. اگر داوطلب در کنکور رتبه مناسبی کسب کند اما پس از جمع با معدل، رتبه داوطلب کاهش پیدا کند، معدل داوطلب بر رتبه نهایی اعمال نمی‌شود. این بدین معنی است که اگر معدل داوطلب رتبه نهایی را تحت تأثیر منفی قرار دهد، معدل برای او در نظر گرفته نمی‌شود. بنابراین تاثیر معدل در سال 1400 مثبت است و رتبه نهایی داوطلبان تاثیر مستقیمی با تراز نهایی آن‌ها دارد.

2- تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری 1400

تاثیر قطعی معدل به چه صورتی است؟ زمانی‌که از تأثیر قطعی صحبت می‌کنیم داوطلبان بیشتر نگران این موضوع می‌شوند. تاثیر قطعی معدل در کنکور به این صورت است که نمره نهایی داوطلب هر عددی باشد با تراز او جمع می‌شود. این بدین معنی است که حتی اگر رتبه نهایی داوطلب بعد از جمع شدن با معدل پایین بیاید باز هم در رتبه نهایی داوطلب تاثیر گذار خواهد بود. این موضوع به هیچ عنوان به نفع داوطلب نیست. خوشبختانه این نوع تاثیر در حال حاضر بر رتبه داوطلبان اعمال نمی‌شود. سازمان سنجش برای سال 99 نیز از تاثیر معدل مثبت استفاده کرده است. همان طور که انتظار می‌رود تاثیر معدل در سال 1400 نیز برای داوطلبان مثبت خواهد بود.

تاثیر معدل در کنکور 1400

تأثیر معدل در کنکور 1400 برای داوطلبان مختلف

  • داوطلبانی که شامل تأثیر معدل در کنکور نیستند
  • داوطلبانی که شامل 30 درصد تاثیر مثبت در کنکور هستند
  • داوطلبانی که شامل 25 درصد تاثیر مثبت در کنکور هستند
  • داوطلبانی که شامل 5 درصد تاثیر مثبت در کنکور هستند

کدام داوطلبان شامل تاثیر معدل در کنکور 1400 نیستند؟

تأثیر معدل برای اکثر داوطلبان اعمال می‌شود. اما داوطلبانی نیز هستند که تأثیر معدل بر رتبه آن‌ها هیچ تاثیری ندارد. داوطلبان زیر در کنکور سراسری 1400 شامل تأثیر معدل در کنکور نیستند:

  • داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده‌اند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 1391 دریافت کرده‌اند.
  • داوطلبانی که با مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

این سه دسته از داوطلبان شامل تاثیر معدل در کنکور 1400 نیستند. این بدین معنی است که رتبه نهایی این داوطلبان به تنهایی ملاک قبول شدن آن‌ها در کنکور است.

کدام داوطلبان شامل 30 درصد تاثیر مثبت در کنکور 1400 هستند؟

تاثیر معدل برای برخی از داوطلبان به صورت 30 درصد تاثیر مثبت محاسبه می‌شود. این داوطلبان هر تراز نهایی که کسب کنند با توجه به معدلی که دارند 30 درصد تأثیر مثبت بر رتبه‌ نهایی آن‌ها اعمال می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که تأثیر مثبت بر روی رتبه نهایی داوطلب صورت می‌گیرد. داوطلبانی که شامل 30 درصد تأثیر مثبت معدل در کنکور 1400 هستند عبارتند از:

  • داوطلبان و دانش‌آموزانی که مدرک دیپلم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی یا هنر خود را در سال 1398 یا 1399 دریافت کرده‌اند یا به عبارت دیگر داوطلبان که دارای مدرک دیپلم در نظام آموزشی جدید هستند از تاثیر مثبت 30 درصدی در رتبه نهایی خود استفاده می‌کنند.

کنکور 1400

همه اطلاعاتی که در مورد کنکور سراسری ۱۴۰۰ باید بدانید …

کدام داوطلبان شامل 25 درصد تاثیر مثبت در کنکور 1400 هستند؟

تأثیر معدل در سال 1400 برای داوطلبان و دانش‌آموزان متفاوت است. داوطلبان با توجه به سالی که دیپلم خود را گرفته‌اند دارای تاثیر معدل متفاوتی در کنکور هستند. برخی از داوطلبان در کنکور بر رتبه نهایی آن‌ها تأثیر 25 درصدی اعمال می‌شود، این داوطلبان عبارتند از:

  • داوطلبانی که دیپلم ریاضی، علوم تجربی و انسانی خود را در سال 1384 الی سال 1397 در نظام آموزشی قدیمی دریافت کرده‌اند از تاثیر معدل 25 درصدی در کنکور سراسری استفاده می‌کنند. این بدین معنی است که تأثیر معدل در سال 1400 برای این داوطلبان برابر با 25 درصد خواهد بود.

کدام داوطلبان شامل 5 درصد تاثیر مثبت در کنکور 1400 هستند؟

آخرین گروه از داوطلبان که تاثیر برای آن‌ها بسیار اندک است، داوطلبان با 5 درصد تاثیر مثبت هستند. این داوطلبان هر رتبه نهایی که داشته باشند، معدل آن‌ها با یک میزان 5 درصدی بر رتبه نهایی آن‌ها حساب می‌شود. داوطلبان که شامل 5 درصد تاثیر مثبت در آزمون سراسری هستند، عبارتند از:

  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر خود را در سال‌های 1390 و 1391 دریافت کرده‌اند، تاثیر معدل برای آن‌ها به صورت 5 درصدی خواهد بود.

بهترین روش مطالعه کنکور

بهترین روش مطالعه کنکور چیست ؟ این سوالی است که خیلی از داوطلبان از خود می پرسند. دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از راه‌های زیادی برای مطالعه دروس استفاده می‌کنند. دروس عمومی و تخصصی روش‌های مطالعه متفاوتی با یکدیگر دارند. برخی از درس‌ها نیازمند یادگیری و تمرین هستند و برخی دیگر فقط به مرور احتیاج دارند. تعداد دروس برای قبولی در کنکور بسیار زیاد است و شما نمی‌توانید همانند امتحانات کلاسی برای این آزمون آماده شوید …

سوالات متداول در مورد تأثیر معدل در کنکور 1400

1) آیا تاثیر معدل در کنکور 1400 به صورت منفی است؟

خیر – تاثیر معدل در کنکور 1400 برای داوطلبان به صورت تاثیر مثبت است.

2) آیا تاثیر معدل در کنکور برای تمامی داوطلبان یکسان است؟

خیر – داوطلبان با توجه به سال اخذ دیپلم خود دارای تاثیر معدل‌های گوناگونی هستند.

3) تاثیر معدل در کنکور برای داوطلبان نظام جدید چگونه است؟

داوطلبان نظام جدید می‌توانند از یک تاثیر 30 درصدی مثبت در کنکور استفاده کنند.

حذف کنکور ۱۴۰۰, کنکور 1400 چگونه خواهد بود, کنکور ۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.