یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان باید قبل از کنکور سراسری آن را انجام دهند، یادگیری روش تست زنی سریع در کنکور است. بسیاری از داوطلبان مفاهیم و مطالب را می‌دانند اما نمی‌توانند با تست زنی سریع آن سوال را حل کنند. روش های تست زنی سریع در کنکور یکی از مهارت‌هایی است که همه داوطلبان باید با آن آشنا باشند. تست زنی سریع در کنکور از جنبه‌های بسیار زیادی می‌تواند برای داوطلبان مفید باشد. به عنوان مثال، داوطلبانی که با روش های تست زنی سریع در کنکور آشنا هستند در مقایسه با سایر داوطلبان استرس کمتری دارند و با آرامش بیشتر به سوالات پاسخ می‌دهند. تیم محتوای حرف آخر در این مطلب به سراغ بررسی روش های تست زنی سریع در کنکور می‌رود و مهم‌ترین نکات این موضوع را به داوطلبان آموزش می‌دهد.

تست زنی سریع در کنکور

چرا باید از روش های تست زنی سریع در کنکور استفاده کرد؟

شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که چرا باید از این روش‌ها استفاده کرد؟ ما در قسمت زیر مهم‌ترین دلایل استفاده از روش های تست زنی را به شما معرفی می‌کنیم:

1) کاهش استرس در کنکور

یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب می شود داوطلبان به سراغ تست زنی سریع بروند، کاهش استرس آن‌ها در کنکور است. برخی از داوطلبان تمامی مفاهیم را در جلسه کنکور می‌دانند اما زمان کافی برای پاسخگویی به سوالات را ندارند. این داوطلبان اگر قبل از آزمون سراسری با روش های تست زنی آشنا شوند دیگر مشکلی در پاسخگویی به سوالات نخواهند داشت. اگر داوطلبان بتوانند با روش‌های خاصی به سوالات پاسخ دهند و روش‌های تست زنی را بشناسند آن‌ها استرس کمتری در کنکور خواهند داشت و به سوالات به راحتی پاسخ خواهند داد.

2) صرفه‌جویی در زمان

داوطلبانی که با روش‌های تست زنی در کنکور آشنا هستند هنگام پاسخگویی به سوالات در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنند. این صرفه‌جویی در زمان به داوطلبان کمک می‌کند تا به سوالات در مدت زمان مشخص پاسخ دهند و برای سوالاتی که جواب آن‌ها را به خوبی نمی‌دانند زمان بیشتری داشته باشند. مدیریت زمان در کنکور اهمیت بسیار زیادی دارد. داوطلبانی که از روش‌های تست زنی سریع استفاده می‌کنند نه تنها زمان خود را در کنکور بهتر مدیریت می‌کنند بلکه به سوالات به بهترین شکل ممکن پاسخ خواهند داد.

معرفی روش های تست زنی سریع در کنکور

1) حذف گزینه لغت

اولین روش تست زنی سریع در کنکور که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم، روش حذف گزینه غلط است. این روش بسیار ساده است و اکثر داوطلبان برای تست زنی سریع از این روش استفاده می‌کنند. در این روش شما باید روی سوال را با دقت بخوانید، سپس به سراغ پاسخ‌ها بروید. پاسخ‌ها را با دقت بخوانید، گزینه‌هایی که می‌دانید اشتباه هستند را حذف کنید. شما باید در این روش گزینه‌هایی را حذف کنید که از اشتباه بودن آن‌ها مطمئن هستید. در این تکنیک پس از حذف کردن گزینه‌های غلط به بررسی گزینه‌های دیگر بپردازید و به راحتی یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

2) روش ضربدر منها

روش دیگری که برای تست زنی سریع وجود دارد، روش ضربدر منها است. داوطلبان در این روش، سوالات را به سه دسته دسته‌بندی می‌کنند. دسته اول مربوط به سوالاتی است که شما پاسخ آن‌ها را می‌دانید. شما باید از روش تست زنی سریع استفاده کنید و بلافاصله به این سوالات پاسخ دهید. دسته دوم مربوط به سوالاتی است که شما جواب آن‌ها را نمی‌دانید و سوال برای شما کاملا مشکل است. این سوالات را بدون پاسخ رها کنید و در کنار شماره سوال از علامت منها استفاده کنید. دسته سوم، سوالاتی هستند که شما جواب آن‌ها را می‌دانید ولی پیدا کردن جواب سوال کمی زمان نیاز دارد. شما باید برای این سوالات نیز از علامت ضربدر استفاده کنید. این بدین معنی است که شما پس از مرور همه سوالات دوباره به سراغ این سوالات خواهید رفت و به آن‌ها پاسخ خواهید داد.

3) پاسخگویی به سوالات ساده

اگر می‌خواهید از روش های تست زنی سریع در کنکور استفاده کنید باید پاسخگویی به سوالات آسان را فراموش نکنید. پاسخگویی به سوالات ساده می‌تواند جنبه‌های مثبت زیادی برای شما داشته باشد. شما می‌توانید استرس کمتری داشته باشید و برای پاسخگویی به سوالات بعدی روحیه خودتان را افزایش دهید.

4) مرور کامل سوالات و پاسخ‌ها

یکی از اشتباهات رایج داوطلبان در کنکور سراسری، مطالعه نکردن سوالات و پاسخ‌های طولانی است. شما باید تمامی سوالات و پاسخ‌ها را حتی سوال‌هایی که پاسخ آن‌ها طولانی است را مطالعه کنید. به هیچ عنوان فکر نکنید که مطالعه نکردن پاسخ‌های طولانی موجب از دست دادن زمان شما می‌شود. داوطلبان باید همان زمانی را که برای پاسخگویی به سوالات کوتاه در نظر می‌گیرند را برای پاسخگویی به سوالات طولانی نیز در نظر داشته باشند.

5) دقت به روی سوال

یکی دیگر از روش‌ های تست زنی سریع در کنکور، توجه به روی سوال است. برخی از سوالات در انتهای آن‌ها کلمات منفی وجود دارد. به عنوان مثال در آخر سوال ممکن است کلماتی مانند ” باشد، نباشد، است، نیست و …. ” وجود داشته باشد. بنابراین هنگام تست زنی باید به روی سوال توجه خاصی داشته باشید و سوالات را با دقت زیاد بخوانید. این موضوع موجب می‌شود که درک درستی از سوالات داشته باشید و پاسخ درستی به سوالات بدهید.

6) تمرین در خانه

اگر می‌خواهید سرعت بالایی در تست زنی کنکور داشته باشید باید در محیط خانه تمرین و تکرار انجام دهید. تمرین و تکرار موجب می‌شود که تسلط بیشتری بر سوالات و مفاهیم آن داشته باشید. بنابراین در محیط خانه با توجه به مدت زمان مشخص هر درس، تست‌های تالیفی را حل کنید.

7) حل تست‌های کنکور

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند سرعت تست زنی شما را در کنکور افزایش دهید، حل تست‌های کنکور در سال‌های اخیر است. به این نکته توجه داشته باشید که حل تست‌ها را در زمان مشخص خود انجام دهید. به عنوان مثال درس دین و زندگی در کنکور سراسری دارای 25 سوال است و داوطلبان باید در مدت زمان 17 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. شما باید در محیط خانه تست‌های کنکور دین و زندگی را در 17 دقیقه پاسخ دهید.

8) آزمون‌های شبیه ساز

اگر می‌خواهید تست زنی سریع در کنکور داشته باشید از آزمون‌های شبیه ساز کنکور استفاده کنید. این آزمون‌های شبیه ساز در یک مدت زمان مشخص سوالات را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند. حرف آخر برای اینکه داوطلبان آمادگی بیشتری برای کنکور سراسری داشته باشند، آزمون های شبیه سازی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این آزمون‌ها نه تنها سرعت تست زنی خود را افزایش دهید بلکه خود را برای آزمون سراسری نیز آماده کنید.

سخن آخر

یادگیری روش های تست زنی سریع در کنکور می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا با استرس کمتری در کنکور سراسری حضور داشته باشند. اگر به دنبال یک رتبه مناسب در کنکور هستید باید تمامی مفاهیم را به طور کامل مطالعه کنید و تمرین و تکرار انجام دهید. شما می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد کنکور و روش‌های مطالعه دروس به کانال تلگرام حرف آخر مراجعه کنید یا با مشاوران حرف آخر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دانلود برنامه موفقیت ۵۰ روزه در کنکور و امتحان نهایی

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.